Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Julklappstips! 🪷🎄
Min mamma får en av mina favoriter från Issey Miyake. Fräsch, blommig och feminin. 🪷
Jag vet att hon kommer bli överraskad för vi vuxna köper inte längre massa dyra presenter och byter oss emellan. Vi "barn" är inte längre barn och har inte heller egna barn så då tyckte vi faktiskt att det blev lite löjligt. Vi köper något till de allra närmaste och sedan spelar vi julklappsspelet istället! 😃 Men nu hittade jag denna doft till ett så löjligt lågt pris (under 300 kr för 50 ml!) så jag kunde inte motstå. Ok, lite frakt på det men ändå under 400 kr. Och bäst av allt, jag beställde i måndags och fick den levererad till dörren i går kväll. 2 vardagar i december och då skickades den från utlandet! ✈️🎁
Gjorde ett beautyköp på en svensk hemsida (ej KICKS) den 1:a december och det har fortfarande inte kommit, bara meddelanden om att de har mycket att göra och att leveranstiden därför är något (!) längre än vanligt! 🤣
Hur har det gått med era beställningar och leveranser på rean?
Tycker ni parfymen låter god tycker jag ni ska provdofta den i butik. En ikon som lanserades redan på 90-talet och för att vara EdT håller den bra mycket bättre än många EdP. Ljuvlig vår-och sommardoft eller dagdoft!

En av mina favoriter så fräsch och feminin, kan man säga, en vacker doft tycker du🎄?

@Anna Ja, absolut! 🥰

🤍 Inspirerad på Beauty Talks 🤍
Två produkter som jag länge velat testa men tyckt att de varit för dyra!
När jag hittade masken från IGK till halva priset under den evighetslånga Black Friday rean så var köpet snabbt gjort. Jag har älskat alla Annas hårproduktstips hitintills så det ska bli väldigt spännande att testa även denna så småningom. 🥰
Essencen från Dr. Ceuracle fick jag som gåva vid köp för ett tag sedan. Köpet som krävdes var inte ens i närheten av värdet på gåvan så jag bunkrade bara upp med några extra, av de redan prisvärda, sheetmasks som jag ändå använder regelbundet. Tror det var Linda-Marie som väckte mitt intresse för denna essence från allra första början men har läst mycket positivt om den från flera andra också. Något att se fram emot i vinter! 🤗

kombucha vegan essence är magisk finns ingen produkt som ger samma glow och återfuktning.

@Linda-Marie Så glad att nu äntligen testa den! Tack för tips och inspiration! 💞
⭐First impression⭐
Testade efter tips från @Faisa Mohammed!
Layering:
Superfin kombination med två parfymer som kompletterar varandra. En lyckad layering!
Det strular fortfarande med att tagga!
Äntligen! Igår kom äntligen min nya Shiseido böjare. Har haft min i mååånga år. Bytt pad på den hyfsat regelbundet. Hade inga större förväntningar på förändrad upplevelse av att använda den nya i morse. Men wow - vilken skillnad! Både i känsla och tid vid böjning. Hur är det ens möjligt? 😅

Shishedo är en så bra ögonfransböjare finns ingen bättre😊
@Ida Utan tvekan!! ✨
🎄💝 Julklappstips till hudvårdsintresserade 💝🎄 Både The Ordinary och Paulas Choice har flera prisvärda mini-kits! Nilens Jord är också ett lite spännande / mer annorlunda märke.
Alla tipsen nedan ska vara parfymfria, veganska samt cruelty-free.
Priser 259-330 kr
Till nybörjaren(vuxen) 🧖♀️: The Ordinary - Mini Discovery Set . (parfymfritt, men Glycolic Acid 7% kan dock ha naturlig doft från blomvatten och ginseng)
Till torrisen(vuxen) 🌵: The Ordinary - Winter Skin Set ❄️ Roligt att man får med en vintrig necessär!
Till den aknebenägna(vuxen) 🫥: Paulas Choice - Smoothing Superstars . En liquid-klassiker och en kroppskräm som kanske inte lika många testat.
Till upptäckaren 🧐: Nilens Jord - Advent Calender . Här får man massor för pengarna?! 4st fullstora produkter till 1/5 del av normalt pris?? Helt klart värt som julklapp, speciellt om du vill ge en större-värdes-julklapp men har liten budget ✨
Till ungdom/junior-nyfiken 🐢: Ett gift-set från Smuuti Skin kan passa perfekt då 🍉💚💗🍑🧡 Säkrast köp kanske är snälla återfuktande serier som ”Watermelon” eller ”Peach”, samt ”Pear Balance Serum” (ingen av de har exfoliering). Jag skulle undvika köpa ”Kiwi Clear Serum” till nån för ung, eftersom den har flera olika kemiska syror.
Vill också påminna om att det är aldrig fel att ge bort något du redan har hemma som inte kommit till användning, eller som du kanske fått av nån annan men inte blev helt rätt – perfekt present 💫♻️

så många bra tips du hade inte minst det sista 🥰
殺殺 @Sotnosen

Vill tipsa om julklappar till svägerskor, systrar, vänner och kussar i olika prisklasser🎄♥️🥰☃️🎁🎄❤️
Som äkta torris, till alla som har torr hud året runt eller är yttorr på vintern, fantastisk toner från Klair som klappas in på huden efter rengöring och gör att huden blir mer återfuktad och kan ta till sig nästa lager av t ex serum eller kräm bättre! Oparfymerad och snäll mot huden också💦😀💦!
Lancomes lyxiga starter set med bra och snäll hudvård, en 5 ml ögonkräm som man lätt blir beroende av och räcker en månad, 20 ml härligt serum med fukt och lugnande effekt i vacker design och tung glasflaska med metall kork som defenitivt är lyxig och en lute burk kräm som passar de flesta men är ganska starkt parfymerad till skillnad från de andra produkterna i kitet🌹till alla åldrar och passar de flesta🎄
Milk Shake Silverschampo, har använt det och kommer att köpa igen, till den som vill ha mindra gult hår alltså😄 🦁💜🐥!!
Till den som du vill ska ramla av stolen och tappa andan av lyxig överraskning! Palett från Dolce och Gabbana, finns i fler färger och har en HELT otrolig dosa/ förpackning och även ögonskuggor av väldigt hög kvalitet! Risken finns att den som får den inte kommer iväg ut och istället väljer att stanna hemma och njuter av lyxen med den här paletten istället🤩 💖✨💎!
Inpackningen Hydrator från Joico som gör mycket för håret och passar de flesta hår! Fukt, stärker håret och färgbevarande. Håret blir bortskämt och vackert. Också enkel att använda, ska vara i håret 5 minuter och det behövs inte användas balsam efter😃🥰 ! Har använt så många tuber av den här att fingrarna inte räcker och blir superglad om jag får en till 🎁
BeutyActs bästa och finaste kit i necessär 🤩! Med lystergivande primer som också fungerar bra som highlighter ✨, Suveränt blush i vacker färg, mascara som ger långa svarta fransar och underbar läppolja som är min bästa läppolja i fräsch rosa med god doft av mango🩷🥰! Till den som man vill ge mycket❣️

[@Mimmi Tack, det mesta är ju favoriter 💖🎄🪄❣️(https://community.kicks.se/app/613/user/136998992/activity)

[@Sotnosen]Tack fina🎄❤️!(https://community.kicks.se/app/613/user/136665041/activity)

Julklappstips! 🎁
🌸Till parfymälskaren – Discovery set från något märke som du vet/tror att personen i fråga gillar. Kul att få testa flera parfymer och möjlighet att hitta en ny favorit. De små Flaskorna räcker oftast mycket längre än man kan tro!
✈️Till den som alltid är på vift – Allt möjligt i travel size! Kanske ett helt kit med resegrejer i en fin necessär?

@Anna Eller hur, jag är väldigt nyfiken på det märket!

@Virre Håller med! Bästa är när man själv kan välja vilka dofter som ska ingå i ett sånt set. Det verkar ovanligt tyvärr, men det är ju bättre om man kan välja ut sånt som man faktiskt tror att man skulle gilla. 😍

❗️Spoiler alert av glossgods julkalender ❗️
I lucka 10 fanns de ett pigment i färgen cherry frost