/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Alice
Beauty Beginner
15/11/24-18:11

jag ser framemot black week

Virre
Beauty Pro
15/11/24-18:04(redigerad den 15/11/24-18:05)

Svarta Skönheter 🖤

Något som är viktigt för mig är att ha bra redskap. Lhs borstar är helt fantastiska, likaså deras puderpuff samt svampar. Den ena svampen är så sliten nu att den behöver jag köpa en ny av under black week. Jag har också andra borstar där bland annat dessa från Hickap & Morphe är väldigt bra 😀

Svarta Skönheter 🖤  Något som är viktigt för mig är att ha
Linn
Beauty Pro
15/11/24-16:31(redigerad den 17/11/24-15:37)

Hade varit så roligt att få åka på event och inviga julen med er på KICKS🎄❤

Här kommer en mysig julkväll hemma hos oss 🎄✨

Julen är verkligen den perfekta tiden för lugna och härliga kvällar hemma. Hos oss älskar jag att skapa den där magiska känslan av mys och värme.

Först tänder jag några doftljus (gärna med toner av kanel, vanilj eller gran) som sprider den där juliga doften i hela rummet. Jag häller upp ett glas rött vin eller varm glögg 🍷 Till det dukar vi fram lite juliga snacks som knäck eller en härlig charkbricka med ostar, kex och kanske lite fikonmarmelad!

Sen är det dags att krypa upp i soffan under en varm filt. Vi väljer en mysig julfilm och låter kvällen bara gå i ett lugnt och avslappnat tempo❤

På bilden är det Edvin Törnblom! Taggar: @julia @linn

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Anna
Beauty Pro
15/11/24-15:48

Älskar Antisocial som är en helt ny sorts produkt! en torr mask till natten som är torr och sprayas i torrt hår och är gör håret mjukt, lent och glansigt- Ett måste för alla hårvådsälskare att testa och alla andra dom vill stärka håret!

Disco Disco är nyare för mig, landade nyligen i Sverige och är en glansgivande och samtidigt vårdande spray jag väntat på! Båda doftar milt och jättegott🩷🩵

Älskar Antisocial som är en helt ny sorts produkt! en torr
Antisocial Dry Hair Mask 187 ml
Disco Disco Clear Gloss Shine Spray 172 ml
Julia
Beauty Star
15/11/24-15:05

Funderar att köpa en parfym till min sambo i julklapp, var och luktade på ''MYSLF Le Parfum'' och tycker den luktar supergott! 🙌

Har ni någon herrparfym ni rekommenderar att man går och doftar på?

MYSLF Le Parfum 100 ml
Linn
Beauty Pro
15/11/24-14:50(redigerad den 15/11/24-14:51)

Mina tidigare erfarenheter av beauty-shopping under Black Week! :)

Jag har gjort några riktigt bra fynd under Black Week, som att köpa ett Rituals-kit med rabatt och fylla på med Kérastase-schampon jag ändå använder dagligen

The Ritual Of Sakura - Medium Gift Box
Blond Absolu Bain Lumière Shampoo Refill 500 ml
ELLIE
Beauty Star
15/11/24-14:12

En mysig julkväll kan vara något alldeles speciellt! 🎄✨

Föreställer mig att jag är hemma, och snön faller sakta utanför fönstret. Inne är det varmt och skönt, och doften av nybakade pepparkakor och glögg sprider sig i huset. Julgranen står pyntad med glittrande ljus och färgglada kulor, och under granen ligger inslagna paket som väntar på att öppnas.

Familjen samlas i vardagsrummet, kanske framför en brasa som sprakar hemtrevligt. Julmusik spelar i bakgrunden, och alla är klädda i sina mysigaste jultröjor. Kanske spelar vi ett sällskapsspel tillsammans, eller så sitter vi bara och pratar och skrattar.

Efter en god julmiddag med alla traditionella rätter som julskinka, köttbullar, och Janssons frestelse, avslutar vi kvällen med att titta på en klassisk julfilm tillsammans, insvepta i filtar och med en kopp varm choklad i handen.

🎅🎁

på bilden är Edvin Törnblom!

Amanda
Beauty Pro
15/11/24-13:25(redigerad den 15/11/24-21:27)

Mina tips för att få foundation att hålla (och egentligen hela min sminkrutin):

Vi börjar med grundstenen, vikten av att hitta hudvårdsprodukter som passar sin hud och hudtyp. För mig är detta alltid steg ett. Jag använder enbart ett märke som heter Esse (säljs hos hudterapeut) men det är mitt säkra kort som jag inte avviker ifrån. Det gäller att hitta rätt produkter för att senare få rätt förutsättningar även när man sminkar sig.

Sedan kommer vi då till primers. Jag gillar att testa mig runt men har själv fastnat för Sisleys primers, har dock perioder när jag slarvar eller har bråttom och då kan jag rekommendera att lätt spraya ansiktet med ex. Urban Decay - All nighter. Jag använder den mellan varven under sminkningen med för att låsa in "steg för steg" och fixera.

Ett hett tips här är att efter primer applicera en highlighter i flytande form som får lysa igenom basen snarare än ligga ovanpå allt.

När det kommer till foundation är mitt råd att börja på hand eller ex. en kakelplatta (använder som palett under sminkning) innan jag applicerar produkten i ansiktet. På så vis får jag bättre kontroll på mängden produkt jag använder och jag går hellre in och bygger upp täckning på specifika områden än i hela ansiktet. Är det något område jag behöver extra täckning inom så använder jag med fördel hellre concealer där än både concealer och foundation. Åter igen för att kontrollera täckning och mängd produkt så det blir så naturligt som möjligt men samtidigt ger mig önskat resultat.

Slutligen så använder jag creme blush och bronzer, tycker de är enklast att arbeta med och de ger ett hållbart, lagomt resultat som ger lyster och får basen att se naturligare ut.

Jag fixerar med en puff för att verkligen pressa in pudret och sätta sminket på plats. Lite i taget för att det inte ska bli kakigt. Är varken oljig eller torr hy hyn så för mig funkar det att bara fixera vid t-zonen.

Avslutar med All Nighter, min gamla trotjänare.

Kortfattat:

• Rätt ansiktsprodukter
  • Primer och/eller varva med UD - all nighter
  • Bygg upp basen successivt och jobba in produkterna
  • Fixera med en puff för att trycka in pudret
Mina tips för att få foundation att hålla (och egentligen
All Nighter Ultra Matte Setting Spray 118 ml
Instant Éclat Primer
Mini-To-Go Hyaluronic Hydra-Powder 8HA