Clinique Läpprodukter 💄
Älskar sedan länge många av Clinique's hudvårdsprodukter - löddrande rengöringar, ansiktskräm och ögonkräm.
Även deras mascara, High Impact Mascara, för känsliga ögon är ett måste, särskilt under pollensäsongen då mina ögon inte gillar många mascaror. 👀
För något år sedan testade jag även ett läppstift och sedan dess har det blivit några fler.
Det jag gillar mest är att de alla är återfuktande istället för uttorkade.
Dessa tre har lätt (påbyggbar) till medeltäckning vilket till vardags ofta passar mig bra.
Vill jag har hög täckning och mycket pigment använder jag MAC eller Lancôme (hade lyxen att få flera stycken i förra årets adventskalender från Lancôme, tror det är samma i år).
Ikoniska Almost Lipstick Black Honey är en klassiker från Clinique som förstärker läpparnas naturliga ton och ger varje användare en unik nyans. Den har lätt täckning och blir inte alls så mörk på som den ser ut. 🖤🍯
Pop Longwear Lipstick. Färgen heter Bare Pop (snygg brun-rosa nudefärg). Inbyggd primer och smidig formula.
Har nyligen bytt förpackning till grön hylsa.
Chubby Stick Moisturizing Lip Colour Balm är ett färgat och vårdande balm som man vrider upp. Innehåller bl a mango- och sheasmör.
Jag har färgen Super Strawberry. 🍓
Vilka är dina favoriter från CLINIQUE?
Har du köpt eller tänker köpa något från CLINIQUE under Black Week eller KICKS Julkalender?