/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Helena
Beauty Star
28/03/26-14:56(redigerad den 28/03/26-18:04)
Jag förstår att denna utmaning/uppmaning att skriva om detta, inledningsvis kommer från en god tanke. Men jag tänker vara kärringen mot strömmen och säga att vi inte borde ha sådana. MakeUp symboliserar valfrihet/glädje/konstnärligt uttryck/trygghet/styrka och mycket mycket mer. Åtminstone så borde det vara så. Gör vad du vill, oavsett trend eller tyckanden ☺️👍💖 men som sagt... uppdraget är med glimten i ögat och utan pekpinnar... ville bara vara lite filosofisk som motpol 😉😂🤗
Mimmi
Beauty Pro
28/03/26-14:13
💬 Beauty Turn-Offs 🙈 Glass skin är inget som jag skulle sträva efter själv, denna bilden var ju inte så extremt men ni förstår! Jag tycker att man ser svettig ut, plastigt och konstigt! Förstår inte riktigt mig på den trenden!
💬 Beauty Turn-Offs 🙈 Glass skin är inget som jag skulle
Sofia
Beauty Pro
28/03/26-12:23
Min största ick är ju när folk försöker tala om för andra att det finns rätt och fel sätt att sminka sig, för det finns inga regler inom konst. Så jag menar inte heller med detta inlägg att något sätt är fel, bara att det inte är min kopp te. 😊 ☝🏼Contour med varma färger, aka brontour. Jag förstår inte grejen. Om du använder en bronzerfärg för contour så får du inte en contoureffekt och inte heller någon logisk bronzereffekt. 🤔 ☝🏼Långa svarta fransar upptill, ingenting nertill. 👀 Det är verkligen en smaksak men jag gillar balans och skulle se helt sjuk ut om jag hade mascara på övre fransarna men inte undre. Jag antar att det helt enkelt ser onaturligt ut i mina ögon, eftersom fransarna naturligt har samma färg hela vägen runt ögat. ☝🏼Matcha brynen med håret. Detta är inte en ick i sig utan jag stör mig mest på att folk påstår att man bör ha typ samma färg på ögonbrynen som på håret. Ta en titt på Marilyn Monroe och tänk igen! 💁🏼‍♀️ Jag matchar hellre brynen till fransarna om jag har ljust hår och svarta fransar, för det blir lätt sån obalans i ansiktet om man har mycket mörkt smink runt ögonen och sen ett par ljusa bryn, då lyckas inte brynen rama in ögonen. (Se bildexempel: Britney är så snygg, men åh vad snyggt det hade varit om de hade mörkat upp hennes ögonbryn rejält! 😍) Återigen, det finns inga rätt och fel, bara personliga preferenser! 🫶🏻
Beauty turn-off
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Sassy
Beauty Pro
28/03/26-11:16(redigerad den 28/03/26-11:20)
✨ Look of the Day – Soft Glow Mood ✨ En av mina favoriter just nu är att hålla sminket enkelt men fräscht — naturlig hud, lite gloss och den där avslappnade glowen som fångar ljuset perfekt 🌤️ Jag har gått för en ren bas med fokus på lyster, lätt mascara och naturliga bryn. Det handlar om att låta huden andas och samtidigt framhäva sin egen glöd. Min koreanska toner och kräm ♡ Lagt på en primer från Armani master uv 💋 Fenty Beauty Gloss Bomb Universal Lip Luminizer med läppenna En look som känns lika skön som den ser ut 🤍#KICKSBeautyTalks #LookOfTheDay #SoftGlow #BeautyRoutine #EverydayRadiance
✨ Look of the Day – Soft Glow Mood ✨
Lined + Luminized - 2-Piece Lip Set
UV Master Primer Mauve
Sassy
Beauty Pro
28/03/26-10:57
☀️ Orange Glow Festival Vibes ☀️ Dags att sprida lite sol och energi i flödet! Jag har helt fastnat för Huda Beauty Coral Obsessions – den är som gjord för vårens orange glow-trend 🍊✨ Paletten har de perfekta nyanserna – från mjuk persika till glödande koppar och intensivt orange. Jag älskar hur man kan skapa allt från en soft peachy look till en bold sunset eye 🌅 Sen är man ju sååå intresseraf av bubble! Misten med paletten blir en magisk solnedgångskänsla! Bästa tipset? Lägg de skimrande tonerna mitt på locket för att få den där “juicy glow”-effekten och toppa med lite highlighter på kindbenen 🍑💫 #OrangeGlow #FestivalMakeup #HudaBeauty #KICKSBeautyTalks #GlowMood
☀️ Orange Glow Festival Vibes ☀️
Deep Dive AHA + PHA Exfoliating Mask 45 ml
𝓜𝓪𝓵𝓲𝓷
Beauty Pro
28/03/26-09:30
Contour; det är väldigt få som lyckas få till detta!  Foundation; som läggs i åtskilliga nyanser brunare än man är själv eller med helt fel underton! Men det viktigaste ändå är att man själv känner sig fin 🥰
Chuchu
Beauty Pro
28/03/26-08:57
Alltså jag klarar inte av när foundation lägger sig i torr hy och porer träder fram 😩 ser det kakigt och flagnigt ut så är det kört för mig. Det är seriöst en av mina största beauty icks. Ge mig hellre no makeup än en bas som ser torr ut. Mild exfoliering och återfuktning for the win ✨💦
Nikki
Beauty Pro
28/03/26-08:47
💬 Beauty Turn-Offs 🙈 Väldigt ofta Contour som när man ser det i avslöjande dagsljus väldigt få lyckas med. Började användas på teatern för att publiken skulle se skådespelarnas ansiktsuttryck bättre på långt håll. Blev senare även ett effektfullt verktyg/arbetsmetod för dragqueens att skapa sina looks. Men att applicera det för en naturlig look i dagsljus är betydligt svårare! Tekniken går ju ut på att skulptera fram eller förstärka drag och skuggor i ansiktet. Och det funkar ju i stillbild rakt framifrån som man ser det när man sitter framför spegeln men problemet är att när du rör dig och syns från alla vinklar i dagsljus så är ju inte skuggorna i ens ansikte konstant på samma ställe och i stället framhävs då dessa märkligt placerade gråbruna områden och streck i ansiktet på ett ganska osnyggt sätt. 🩶🤎 Bilder från Charlotte Tilbury's hemsida.
💬 Beauty Turn-Offs 🙈  Väldigt ofta Contour som när man ser