Hej, Jag har sakta men säkert bytt ut mina hudvårdsprodukter till produkter från Skincity, delvis med hjälp av er! Men nu ikväll läste jag lite på Kicks hemsida som jag behöver er hjälp att bena ut. Det gäller dels First Concentrate Serum, som innehåller niacinamid, och Intense Treatment Pads. Om niacinamid helst inte ska användas ihop med BHA-syror, ska jag skippa det serumet då efter att ha använt padsen? För mitt andra serum, Rich Hydration Serum innehåller ju också niacinamid. Samma med min ena (än så länge oöppnade) ansiktskräm Rich Moisturiser. Sen gäller det retinol och BHA-syror. Är retinoate retinol som jag tror? Innebär det då också att jag inte bör använda Retinoate Repair Sleeping Mask när jag använt Intense Treatment Pads? Hade såklart inte en tanke på det här när jag köpte produkterna så jag uppskattar er hjälp!
Hej, Idag tog mitt serum slut så imorgon börjar jag med layering av serum. Har Skincity First Concentrate och Rich Hydrating. Jag funderar nu även på ett som förminskar porer, tänker att jag isåfall använder First Concentrate morgon och kväll och sen det ena serumet på morgonen och det andra på kvällen. Jag undrar tre saker. Dels ett serum som förminskar porer men också funkar för torr hud? Skincity Correcting serum? Eller något helt annat? Vill helst inte lägga så mycket mer än vad Skincitys kostar. Och den andra saken, jag bara antar att det är bäst att använda ett serum mot förstorade porer på kvällen, men jag hade från början spontant tänkt att det återfuktande är bra till kvällen så det får jobba under natten? Eller borde jag ge upp tanken om att tackla förstorade porer genom serum helt och istället satsa på att bli av med det på något annat sätt? Har till viss del även pormaskar, så det kanske inte "går" att förminska dem så länge de är tilltäppta? Använder redan syrapeeling regelbundet (Skincity Exfoliator Pads) om än inte dagligen utöver rengöring morgon + kväll. Tack på förhand, det här med layering av just serum är helt nytt för mig 😀