Ställ frågor och få svar från våra hudterapeuter – experterna inom professionell hudvård. Här snackar vi om allt från hudtillstånd och ingredienser till personliga produkttips och erfarenheter.
godkväll allihopa!
det är så att i dagsläget använder jag pixi retinol ögon krämen. Men tänkte köpa dom här två ögonserum också. Då tänkte jag kolla om det går å använda de här med retinol ögon krämen? jag skulle vara väldigt Tacksam om ni kunde hjälpa mig på bästa sätt. mvh Hevin 🙂
Hej :)
Om det är så att du idag redan använder retinol i din ögoncreme så hade jag rekommenderat att du adderar collagen eye serumet så att den tunna och sköra huden kring ögonen inte blir för överbehandlad.
Dessa två går fint att använda tillsammans om du har en tåligare hud, men jag hade som sagt börjat med att använda collagen serumet tillsammans med din retinol creme :)
Hejsan🥰 Jag tycker väldigt mycket om min hudvårdsrutin och tycker att allt funkar bra, men jag skulle behöva något mot mörka ringar under ögonen. Jag använder Beauty of Joseon under-eye serum och fenty skin under-eye serum och de funkar bra och återfuktar under ögonen, men det är inte riktigt den effekten som jag är ute efter. Jag har även använt eyepatches från Kiko Milano och samma sak där, de återfuktar men jag ser ingen stor förändring. Detta kan bero på att det inte är så mörkt under mina ögon så det är svårt att se stor skillnad, men jag skulle vela prova på några produkter som ni vet är bra🥰
Hej :)
Så bra att du skriver när du öpnskar tips på passande ögonprodukter för att reducera mörka ringar kring ögonen. Jag hjälper dig vidare med detta!
Jag tycker att du använder produkter idag som absolut kan hjälpa för att återfukta och pigga upp lite, men är det så att man har väldigt mörka ringar hade jag rekommenderat att du kikar på en produkt som har lite pigment och jämnar ut nyansen kring ögonen.
Här är denna ett fint val : https://www.kicks.se/ole-henriksen-truth-c-rush-brightening-double-creme-50-ml
Denna har en lätt tonad formula och är även berikad med c-vitamin för en uppiggande och uppljusande effekt vilket i många falll ger ett fint resultat på huden.
Det som även är viktigt att veta med mörka ringar är att detta kan vara ärfligt och då vara mer eller mindre omöjligt att få bort. Det kan även vara så att man behöver kika över om det är något kosttillskott eller likande man bör komplettera sin kost med och det kan även vara ett tecken på att man behöver dricka mer vatten.
Allt håller liksom ihop på någon sätt - men jag rekommenderar dig varmt att testa ögoncreme :)
@Anna oh, tackar! Jag får testa krämen när min nuvarande har tagit slut. Jag har inte så mörka ringar det bara att de stör speciellt på morgonen för då är de puffiga😕 Hoppas att krämen funkar bra och får kolla på kosttillskott🥰

Hej, jag börjar leta efter den perfekta foundationnyansen. Vet ni om jag kan få prover av foundation? jag tänkte om foundation från Loreal eller Maybelline kasnke?

Du kan fråga om att få en liten provburk av de du funderar på
Hej! 💄
För att hitta den perfekta nyansen är det absolut bäst att gå till någon av våra butiker och få hjälp av experterna i butik.
Där kan du få hjälp att testa både olika foundationsnyanser men också hitta den foundation som skulle passa bäst för din hudtyp.
Har du andra funderingar så finns jag här för dig! ❤️
Hej! Jag är 47 år med kombinerad hud som vill börja med K-beauty för att få sk. glasskin. Jag står mellan att köpa produkter från Cosrx, Beauty of Joseon eller Klairs. Vill gärna köpa från samma märke då jag anser att produkterna bygger på varandra. Vilket märke anser du att jag bör köpa och vilka produkter föreslår du? Jag vill gärna köpa så jag kan köra på med alla steg för att uppnå bästa effekt. Priset spelar mindre roll. Tacksam för svar!
Hej Linda,
Jag hade i detta fall kikat lite extra på Cosrx då dom har många produkter som man kan bygga på sin rutin med. 🌟
Ett annat fint märke som även är K-beauty och som det går att bygga upp sin rutin med för att ge huden mer glow är Dr Ceuracle. 💁🏽♀️
När vi börjar med nya produkter och ett nytt märke tycker jag alltid att man bör börja med max 4 produkter.
✨ Rengöring
✨ Toner
✨ Serum
✨ Creme
🎖️Detta så att huden får välja sig i en bra takt och också för att lättare se vd hudens behov är för att uppnå det önskade resultatet.
Jag har taggar produkterna som jag hade startat med här nedan och är det så att du har några fler funderingar så är det bara att skriva ❤️
Hej! Önskar tips på den mest återfuktande produkten för yttorr hud. Torr som lätt blir blank i T-zonen. Har återfuktande produkter i alla steg, toner i lager, serum och kräm. Använt masker om nätterna samt andra tjockare krämer för att låsa in fukten. Testat olika sorter exfolierande produkter med mellanrum utan att det har gjort skillnad.
Så ge mig erat bästa tips ✨殺
Hej Cassandra!
Detta kan absolut vara lite knepigt och ibland kan det vara så lätt som att man använda för mycket produkter på huden eller fel produkter.
Har man en kombinerad hud är det super viktigt med fukt och ibland behöver vi minska på näringen och då använda en lite lättare creme.
Utan att veta vad du har för produkter idag så hade jag kikat på en gel baserad creme som ger dig den fukten du behöver utan att det blir för mycket.
💧Hydra-Hyal Gel Cream - Filroga Detta är min personliga life-saver då den har en lättare konsistens och ger en fin lyster utan att man bli blank. Den återfuktar huden perfekt och passar även bra att använda under sin make-up
💦 Cica Regen 95 Soothing Gel - Dr. Ceuracle Denna mask/nattcreme är ett perfekt komplement till sin hud då även denna har en lättare konsistens utan att tumma på fukten. Jag brukar även lägga denna mask i 10 min innan min makeup för en flawless bas.
Du får gärna återkomma med din rutin om du vill att vi kikar lite djupare på alla dina produkter för att se hur vi kan optimera dina resultat på huden.
❤️
@Anna Stort tack!! ❤
Just nu ser rutinen ut så här i huvudsak:

@Anna Hej Anna! jag behöver en ny kräm till ansiktet och lugnane serum! Jag har rosacea och väldigt känslig hy! Tål inte cvitamin och parfym och jag har provat PC men reagerar på dem! och inte spf! Hoppas du kan hjälpa mig! Vänligen Mimmi

@Anna Tack för så fina tips! Ha en riktigt trevlig helg :)

Eftersom du tipsar Mimmi om en bra mask här så har jag med torr och lite känslig hud beställt den🩵 har annan favorit men kul att prova ju🥰 Kan berätta att jag så GLAD att jag beställde den! har hade den som kräm på kvällen idag och min hud behövde den🩵 Ska ha dem som mask ikväll gör natten också! så skönt med fetare madk för den torra luften och kylan tar på min hud. Den här är bättre än den feta masken från Kiehls som jag haft mycket på vintern tidigare. TACk🥰

Hej jag skulle vilja ha tips på ett bra serum/ ansiktsolja och en ögonkräm . Jag är 50 år , har fått mina fina söta rynkor och ett restless bitchface, påsar under ögonen och blå både under och runt ögonen. Jag har även rosacea och andra pigment fläckar. Vad är dom bästa produkterna till ett rimligt pris som jag kan köpa för att se ut som den bästa versionen av mig själv. Jag har även känslig hud och lätt för att bli torr i ansiktet på hösten och vintern. Jag skickar med en naturell ala Marina så kan du se mina problemområden själv . Tack på förhand
Hej Marina 😍,
Vad kul att du har funderingar kring passande produkter för dig, jag hjälper dig vidare!
💧När du beskriver din hud tänker jag direkt på att PLC Liposome Ampoule från Dr. Ceuracle kan passa din fint. Denna produkt är en kombination av serum och olja i ett och ska skakas innan använda så att alla härliga ingredeinser mixas innan applicering. Den ger en fin lyster, återfuktar samt lugnar och stärker hudens barriär samtidigt som den även jobbar på att jämna ut hudtonen.
👀Till ögonen tror jag att Ginzing Brightening Eye Cream Cool från Origins är ett fint val. Den har en tonad formula som ger en direkt uppljusande och uppiggande effekt. Den jobbar även mer långsiktigt på påsar under ögonen samt att minimera fina linjer.
Kika på dessa och ställ fler frågor om det är något mer du undrar över, jag finns här! ❤️

Tack så mycket för tipsen , jag ska definitivt kika närmare på dessa produkter 🥰
Hej! Söker efter en bra hudvårdsrutin för någon som har känslig hud. Har ni några tips?❤
Hej @Ranin
Så bra att du frågar här när du önskar tips på en passande rutin för dig, jag hjälper dig vidare! ❤️
När man har en känslig hud är det viktigt att vi tar det försiktigt med vår hudvård och börjar väldigt basic med produkter som lugnar, återfuktar och stärker hudbarriären.
Här nedan har jag ställt upp en bas rutin som fungerar lika bra morgon och kväll.
🧖🏼♀️Rengöring - Pro Balance Creamy Deep Cleansing Foam
💦Serum - Hyal Reyouth Ampoule
🌱24h Creme - Cica Regen 70 Cream
Här får vi maximalt med fukt och jobbar samtidigt lugnande på huden. Känner man att huden behöver mer fukt är en toner eller essance någon som man absolut kan addera efter rengöringen och då är denna super:
💧Toner/Essance - Cica Regen 92 Toner
Kika gärna på dessa produkter och har du fler funderingar så finns jag här för dig!