/ Doftinlägg

Doftinlägg

Här kan du diskutera allt om doft med andra medlemmar. Har du en fråga om en passade signaturdoft för just dig, eller har du kanske ett tips på en ny doft du testat? Då är det här platsen för dig att dela med dig! Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna för att hitta det innehåll som intresserar dig mest.
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserade på medlemmens egna upplevelser och KICKS kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Skriv här
Senaste
Nikki
Beauty Pro
24/03/26-07:47
Jag har ingen signaturdoft! 🖤 Men en parfym man aldrig är utan och alltid tar med på varje resa och som dessutom är en av få som köps om kommer nära och då är YSL Black Opium EdP definitivt den parfymen för mig. Extra viktiga tillfällen, mysiga höst- och vinterdagar och riktigt sena sommarkväller åker den på. Djup och lite mystisk, både "farlig" och väldigt trygg, doftande av mörkrostat kaffe svart som natten och nödvändigt på morgonen. Kryddig, feminint blommig, varm vanilj men också med en spännande twist av bl a lakrits. 🖤
Jag har ingen signaturdoft! 🖤  Men en parfym man aldrig är
Black Opium EdP 50 ml
Black Opium Shimmering Body Lotion 200 ml
Black Opium EdP 30 ml Gift Box
Linn
Beauty Pro
24/03/26-07:37
💜Signaturdoft - från förr💜 Guerlain Insolence EdP År 2008 doftade jag på den här parfymen för första gången och var då och flera år framåt min signaturdoft. Den är otroligt unik! Jag funderar på att köpa en ny då jag inte kan släppa doftminnet. Tyvärr verkar den vara slut på KICKS. Gick ej att tagga!
💜Signaturdoft - från förr💜  Guerlain Insolence EdP  År
Madelón
Beauty Star
23/03/26-10:20
Min Michael Kors Pour Femme EdP 30 ml. Den är harmonisk blommig och doftar ljuvligt.
Min Michael Kors Pour Femme EdP 30 ml. Den är harmonisk
Pour Femme EdP 100 ml
Sassy
Beauty Pro
22/03/26-23:07
Signaturdoft, denna luktar riktigt gott, perfekt för en ungdomlig doft ♡♡♡
Signaturdoft, denna luktar riktigt gott, perfekt för en
Adisa
Beauty Star
22/03/26-19:43
En parfym jag alltid kommer tillbaka till som funkar dag som natt är chloe. Så feminin mjuk och pudrig doft. Passar extra bra nu under våren tycker jag 🌸
EdP 30 ml
Nathalie
Beauty Pro
22/03/26-15:33
Vår och glädje 🌸 Som så många andra av er är Marc Jacobs Daisy-flaskor för mig riktiga glädjespridare och dofterna är såna jag sträcker mig mer efter när solen börjar titta fram även om jag använder några av dem även under vintern. Min absoluta favorit är och förblir Marc Jacobs Daisy med sin väldigt tydliga violdoft 😍 Bild 2 är en annan riktig vårnjutare, när solen kommer fram spenderas hela dagen på just den här filten och när det blir varmare ute kommer hon spendera dagarna på vår söderbalkong där hon har många soliga liggplatser
Vår och glädje 🌸  Som så många andra av er är Marc Jacobs
Daisy EdT 50 ml
Daisy Eau So Intense EdP 50 ml
Nikki
Beauty Pro
22/03/26-10:23(redigerad den 22/03/26-10:25)
Har provdoftat Retrospect Extrait de Parfum by MERIT Beauty... ... och detta är mitt intryck av denna högkoncentrerade doft som innehåller nästan 30% parfymolja. Jämförelse: de flesta EdP ligger på ca 15–20%. Den utlovar en hållbarhet på 12 timmar och jag kan faktiskt fortfarande känna den svagt på min hud efter den tiden. Doften är svår att beskriva tycker jag. Den är trots alla doftnoter nästan ren, ganska fräsch och lite finstämd. Doftar inte kraftigt men doftar lääänge. Och doftstråken liksom avlöser varandra under de första 2-3 timmarna då jag doftar på min hud regelbundet. Den är fruktig, sedan blommig, lite aromatisk. Avslutar varmt och hudnära. MERIT Beauty är ett relativt nytt varumärke som hyllar minimalism. Sortimentet består främst av funktionell och högklassig makeup som väljer att inte följa trender. Tänket har de även lyckats få fram i doften för den är självsäker utan att ta plats. Tydlig, opåverkad av trendnoter och helt trygg i sig själv.
Har provdoftat Retrospect Extrait de Parfum by MERIT
Nikki
Beauty Pro
22/03/26-09:43
First Impression Vanilla Vibes EdP Igår, den 21 mars, var det ju parfymens dag. En dag som uppmärksammar dofternas värld, ofta med fokus på att hitta en ny favoritdoft, utforska olika doftnoter och fira hantverket bakom skapandet och tillverkningen av parfymer. Jag hittade en ny favoritdoft i mitt discovery set från Juliette Has A Gun. En vuxen, lätt saltstänkt vaniljdoft. Lite marin och myskig med en varm, söt och lite kryddig men ändå fräsch bas. Fin balans mellan salt hud och mjuk sötma i denna unisexdoft. Som en mjukglass längs strandpromenaden. Precis så här vill jag dofta i sommar! 🍦🌊
First Impression Vanilla Vibes EdP   Igår, den 21 mars, var
Vanilla Vibes EdP 7,5 ml