/ Doftinlägg

Doftinlägg

Här kan du diskutera allt om doft med andra medlemmar. Har du en fråga om en passade signaturdoft för just dig, eller har du kanske ett tips på en ny doft du testat? Då är det här platsen för dig att dela med dig! Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna för att hitta det innehåll som intresserar dig mest.
Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserade på medlemmens egna upplevelser och KICKS kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.
Skriv här
Senaste
Marina
Beauty Pro
17/07/26-06:49(redigerad den 17/07/26-06:52)

En kvällsdoft jag uppskattat väldigt mycket har varit denna från Memo Paris som heter Fleurs bohemes. Den doftar pudrigt och lädrigt, är det närmaste jag kan beskriva.

obs taggade produkten stämmer inte. fanns inte på kicks men finns på NK

https://www.nk.se/memo-paris/marfa-edp-75-ml-v00059203

En kvällsdoft jag uppskattat väldigt mycket har varit denna
Eau De Memo Eau de Parfum 30 ml
Anna
Beauty Pro
16/07/26-18:44

De flesta senare summer nights ute har jag använt dfn här lite tyngre men ändå fräscha doften med annanas, kokos, vanilj, monoi, ros och lite till🌹 för att vara mist har den bra hållbarhet av doftem💛 den fungerar även dagtid. en kvinna fick dock ett astmaanfall pga doften når vi stod och väntade på en färja. lite tung doft alltså. Jag skämdes och hon hade det jobbigt. vi stod och pratade och jag fick gå en bra bit bort.

De flesta senare summer nights ute har jag använt dfn här
Ô Zenith Juicy Hair & Body Mist 100 ml
Sotnosen
Beauty Pro
16/07/26-17:53

Summer nights 🌅☀️ Jag tycker att Power of you är en sån all around doft att den funkar både till dag och kväll 😍 med denna doften behövs ingen speciell doft enbart till kvällen utan denna blir min summer 2026 😘 på dagen är den frisk och fresh och på kvällen ger den självförtroende och ber inte om ursäkt för att ta plats 🫶🏻 älskar den! 💖 Dessutom väcker den underbara minnen till liv av härliga summer nights 🌅 första gången jag luktade på denna var nämligen på flygplatsen i Köpenhamn och därifrån åkte vi till gran canaria så för mig är denna doften verkligen summer nights de luxe 🌅

Summer nights 🌅☀️ Jag tycker att Power of you är en sån all
Emporio Armani Power of You Eau de Parfum 30 ml
Angelica
Beauty Pro
14/07/26-21:14

Jag köpte Juliette Has a Gun Not A Perfume Eau de Parfum för ett tag sedan och tänkte att det blir en bra "efter duschen" "innan sängen" parfym men jag har fått komplimanger då jag haft den på tex jobbet, jag trodde verkligen inte jag doftade något då jag upplever den bara som"ren och fräsch" verkligen en fin "skin scent".

Jag köpte Juliette Has a Gun Not A Perfume Eau de Parfum för
Not A Perfume Eau de Parfum 7,5 ml
Irena
Beauty Pro
14/07/26-18:34

Sommardoften 🌸 Var förbi Sephora i helgen för att köpa en liten maskara och kom ut med denna. Har aldrig fastnat för Kayalis dofter, men denna var allt jag drömde om när det kommer till en flowery skin scent som verkligen håller. Doften är pudrig, mjuk, påminner lite om doften av brevpapper jag samlade på som barn. Den är liksom tidlös och romantisk. Kommer spraya denna frekvent både dag och kväll. Hade varit roligt om Kicks fick in märket Huda Beauty och Kayali 😃

Sommardoften 🌸 Var förbi Sephora i helgen för att köpa en
Farah
Beauty Pro
14/07/26-10:20

Min absoluta favorit är YSL Libre Intense! 🤎✨ Jag vågar absolut bära lite tyngre dofter även på sommaren, särskilt på kvällen. Den är varm, feminin och elegant med härliga toner av vanilj, apelsinblomma och lavendel. Perfekt för sommarkvällar! ❤️

Min absoluta favorit är YSL Libre Intense! 🤎✨ Jag vågar
Libre Eau de Parfum Intense 90 ml
Angelica
Beauty Pro
14/07/26-10:11

Summer nights ☀ JPG Divine är en fantastisk kvällsdoft för sommaren,elegant, varm och lagom sensuell. Den omsluter med en mjuk och lyxig känsla utan att bli tung, vilket gör den perfekt för sena sommarkvällar.

Gaultier Divine Eau de Parfum 50 ml Gift Box
Sreeja
Beauty Pro
14/07/26-06:26

Signature new scent, I recently tried the OUAI Melrose Place Eau de Parfum and completely fell in love. It is a stunningly elegant fragrance that opens with a crisp, sophisticated burst of red currant and bergamot before settling into the most exquisite rose heart.

The rose note in this fragrance is truly beautiful—it is fresh, modern, and clean, rather than heavy or dated. Balanced by a warm, velvety base of white musk and cedarwood, it feels effortlessly chic and luxurious. It captures the essence of a sun-drenched, sophisticated afternoon and has officially become a permanent staple in my fragrance collection.

Signature new scent, I recently tried the OUAI Melrose Place
Melrose Place Eau de Parfum 50 ml