XLASH - Brow Booster
Jag fick äran att testa Xlash Brow Booster via KICKS Beauty Talks och har använt produkten i ungefär 10 dagar. Jag var nyfiken på att se hur den skulle fungera på mina bryn och om jag skulle märka någon skillnad över tid.
Tyvärr blev produkten inte riktigt en favorit för mig. Jag upplevde konsistensen som ganska klibbig och hade svårt att få den jämnt fördelad över brynen. Jag har ganska grova brynstrån och för mig blev det därför extra svårt att applicera produkten jämnt med den lilla applikatorn. Jag upplevde att det lätt blev olika mycket produkt på olika delar av brynen, vilket gjorde appliceringen lite svår att få till.
Det finns däremot några saker jag uppskattade med produkten. Förpackningen är fin, smidig och känns enkel att använda. När produkten väl är på plats sitter den också bra och kladdar inte av sig, vilket jag tycker är ett stort plus. Den är dessutom enkel att ta bort med sminkborttagning.
Jag hade gärna fortsatt testa produkten under en längre period för att se om jag märkte någon effekt på brynens fyllighet och täthet, men eftersom jag hade svårt att få till en jämn applicering valde jag att avsluta testet efter ungefär 10 dagar. För mig blev alltså appliceringen det största minuset, även om det finns flera egenskaper hos produkten som jag uppskattar.
Xlash
Brow Booster Eyebrow Gel Soft Brown