/ 🎀 Juicy Couture Viva la Juicy Noir fragrance mist 🎀 Pris:
Sofia
Beauty Pro
29/03/26-10:25
🎀 Juicy Couture Viva la Juicy Noir fragrance mist 🎀 Pris: 149 kr för 235 ml, just nu 119 kr. Doftfamilj: Blommig Doftnoter: Topp - Vilda bĂ€r, mandarin. HjĂ€rta - Kaprifol, jasmin, gardenia. Bas - Vanilj, kola, amber, sandeltrĂ€. (Förutsatt att det Ă€r samma noter i misten som i parfymen med samma namn.) đŸ‘ƒđŸ»Doft – Godare doft Ă€n jag förvĂ€ntade mig! Juicy Coutures klassiska söta dofter Ă€r inte alls min typ, jag gillar mer friska, frĂ€scha, fruktiga dofter. Kanske beror det pĂ„ att det Ă€r en ganska svag doft, men jag tycker faktiskt att den Ă€r helt okej. Hade den doftat starkare sĂ„ hade jag nog inte kunnat ha den, jag hade fĂ„tt huvudvĂ€rk. I min nĂ€sa Ă€r detta en vĂ€ldigt söt, blommig doft. En liten stund efter att jag sprayat pĂ„ den sĂ„ kan jag kĂ€nna att det gömmer sig nĂ„gra bĂ€r bland alla blommor. Efter ett par timmar pĂ„ huden kĂ€nner jag mest bara sötma. Jag tycker inte att det Ă€r en ungdomlig doft, Ă€ven om Juicy Couture i allmĂ€nhet och fragrance mists i synnerhet associeras med ungdomar. Doften kĂ€nns mer vuxen. Vilket krockar med flaskans design enligt mig, för den ser ut att höra hemma i en 12-Ă„rings rum. đŸ˜¶â€đŸŒ«ïž Sillage och longevity – Precis nĂ€r jag har sprayat sĂ„ tycker jag att det luktar sjukt starkt, men det lĂ€gger sig direkt och doftar ganska svagt. Det Ă€r inte en doft som fyller ett rum. Det stĂ„r faktiskt till och med pĂ„ flaskan: "Spritz all over body to leave skin lightly scented." PĂ„ min hud hĂ„ller doften i kanske 3 timmar eller sĂ„. MĂ€rkligt nog hĂ„ller den inte lĂ€ngre pĂ„ klĂ€derna. Sprayade bĂ„de pĂ„ kroppen och min t-shirt och kunde inte kĂ€nna doften alls efter cirka 3 timmar. DĂ€remot kĂ€nde jag doften av Byredo Mojave ghost som jag haft dagen innan och INTE sprayat pĂ„ tröjan. 😄 👀 Förpackning – VĂ€ldigt billig, generisk, lite barnslig förpackning. Men sĂ„ Ă€r produkten ocksĂ„ billigare Ă€n mĂ„nga andra mister. Jag föredrar minimalistiska flaskor men tycker att den hĂ€r Ă€r lite vĂ€l trĂ„kig och billig, det Ă€r liksom repor i plasten pĂ„ korken. Ingen lyxkĂ€nsla alls, men Ă„terigen sĂ„ kan man kanske inte förvĂ€nta sig lyx för 149 kr. 🧠 Mina tankar – Det Ă€r inte min typ av doft, den doftar svagt och hĂ„ller inte sĂ€rskilt lĂ€nge. Hade det varit en parfym sĂ„ hade jag totalsĂ„gat den! Men det Ă€r en mist, en billig mist till och med, jĂ€mfört med mĂ„nga andra mĂ€rken. Och det stĂ„r som sagt pĂ„ flaskan att den doftar svagt. SĂ„ jag kan inte pĂ„stĂ„ att den inte gör vad det stĂ„r att den ska göra. Om man inte gillar starka dofter eller vill ha en doft för layering sĂ„ Ă€r kanske en sĂ„n hĂ€r mist perfekt. 😊 Den Ă€r inget för mig dock – dels för att det inte Ă€r min typ av doft, dels för att jag hellre anvĂ€nder en riktig parfym som hĂ„ller lĂ€ngre och doftar mer.
Viva La Juicy Noir Fragrance Mist 253 ml
Juicy Couture
Viva La Juicy Noir Fragrance Mist 253 ml
FortsÀtt utforska gemenskapen!