Jag har nu testat tre produkter från Matas Stribers solserie och tänkte dela mina tankar kring dem 🌞
🧴 Sun Lotion SPF 30 Fragrance Free
Det här är en återfuktande body lotion med SPF 30 som ger ett bra skydd och känns behaglig på huden. Konsistensen är krämig och relativt enkel att smörja ut. Jag uppskattade att huden kändes mjuk och återfuktad under dagen, men för min personliga smak tog den lite väl lång tid att sjunka in och lämnade en något kladdig känsla efter applicering. Jag saknade också en lätt fräsch doft, även om jag samtidigt uppskattar att den inte har den starka klassiska solkrämsdoften.
✨ Fluid Oil Control SPF 30 Fragrance Free
Den här produkten blev nog min favorit av de två traditionella solskydden. Konsistensen är lätt, går snabbt in i huden och känns inte fet eller tung. Jag upplevde också att huden höll sig mindre glansig under dagen, vilket var ett stort plus. Jag gillar dessutom att den innehåller niacinamid och att den är godkänd av Asthma Allergy Nordic, vilket känns extra tryggt för mig som astmatiker. Även här hade jag dock gärna sett en lätt doft för en lite lyxigare känsla.
🌞 Sun Stick SPF 50 Fragrance Free
Det här sun sticket har blivit den produkt jag använt mest. Jag bränner mig lätt på läpparna och nästippen, så det har varit perfekt att ha i väskan för snabb återapplicering under dagen. Det är enkelt att använda, kladdar inte ner händerna och känns behagligt på huden. SPF 50 är också ett stort plus på de områden som lätt blir extra utsatta i solen. Smidig, praktisk och definitivt en produkt som kommer följa med mig hela sommaren 👜💛
Överlag tycker jag att Matas Striber erbjuder prisvärda och genomtänkta solskydd. Om jag ska välja en favorit blir det Sun Stick SPF 50 tack vare hur smidig den är att använda, tätt följd av Fluid Oil Control SPF 30 som fungerat väldigt bra som vardagligt ansiktssolskydd 🌿
Vilken av dessa är din favorit?
3Bidrag
Sun Lotion SPF 30 Fragrance Free 200 ml
Fluid Oil Control SPF 30 Fragrance Free 50 ml
Sun stick SPF 50 Fragrance Free 15 g
Skicka