Jag har fått testa Benefits Juice Stick Cream Blush i färgen Figgie. Jag brukar inte välja bäriga nyanser själv så det har varit extra roligt att testa nåt nytt. Förpackningen är färgstark och gör mig glad. Något jag saknar hos många märken idag. Själva rougen går att bygga upp beroende på hur färgstark man själv känner sig för stunden. Nyansen är kall och rosa-lila, lite som när man varit ute en frostig vinterdag. Jag tror därför att den kommer passa mig bäst till hösten/vintern. Den lämnar ett fint glow på kinderna och är bra för oss som har torr hy. Jag tycker det var enklast att applicera med fingrarna för jag upplevde att det blev ojämt med borste. Priset är väl högt med tanke på vilket utbud av rougesticks som finns på marknaden (även om jag inte hittat någon liknande nyans tidigare). Jag har sett i en del omdömen att många tycker att färgen försvinner snabbt. Det upplevde inte jag. Knepet är kanske att använda en bra fixingspray. På det hela blir betyget en fyra av fem. Det som drar ner betyget är priset. Stort tack till Kicks som fått mig att testa och gilla en nyans som jag aldrig själv skulle valt 😀
Benefit
Juice Stick Cream Blush Jam