Jag fick testa en mask från XLASH– tack KICKS! 💖
Masken är gjord av tvådelad silikon i en söt rosa färg och känns verkligen lite lyxig och annorlunda jämfört med vanliga sheet masks. Det som överraskade mig mest var att den ska användas i fyra timmar eller sovas med över natten.
Det var lite ovant att ta på den eftersom den inte fastnade på huden på samma sätt som traditionella sheet masks gör. Jag upplevde att den gled runt ganska mycket i början, vilket gjorde den lite svår att få på plats. Däremot var känslan på huden väldigt skön när den väl satt på, så jag valde att sova med den.
Tyvärr råkade jag riva sönder den lite vid ena sidan av näsan, vilket gjorde att den hade ännu svårare att sitta kvar efter det.
Resultatet dagen efter imponerade verkligen på mig! Huden kändes återfuktad, mjuk och väldigt fin. Jag har kombinerad hud och märkte faktiskt att huden varit mindre fet även två dagar efter användning, vilket är ett stort plus för mig.
Sammanfattningsvis älskade jag resultatet och känslan på huden efteråt. Det enda minuset var att den var lite svår att applicera och hålla på plats.
Xlash
Collagen Hydrogel Hyal Mask 1 pcs