/ Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum Jag
Nora
Beauty Pro
08/09/26-08:09
Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum Jag har testat Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum och mitt första intryck är att det är ett väldigt milt och behagligt serum. Konsistensen är lätt och känns återfuktande på huden utan att bli tung eller kladdig. Jag upplever också att huden känns mjuk och lite mer återfuktad efter användning. En stor fördel för mig är att det i princip inte luktar någonting. Serumet är dessutom parfymfritt enligt Innisfree, vilket passar bra om man är känslig för starka dofter. Serumet marknadsförs framför allt som ett uppiggande och utjämnande vitamin C-serum. Det ska hjälpa till att göra huden klarare och jämnare, ge lyster och gradvis minska synligheten av mörka fläckar och märken efter finnar. Det innehåller två former av vitamin C, tillsammans med bland annat niacinamid, ferulsyra och vitamin E. Det innehåller även green tea-derived enzyme, som enligt Innisfree ska ge en mild exfolierande effekt och hjälpa till att jämna ut hudens struktur. Samtidigt finns återfuktande ingredienser som hyaluronsyra, panthenol och squalane, vilket förklarar varför serumet känns mer återfuktande än många starkare vitamin C-produkter. I serumet finns det små gula prickar som är c/e-vitamin kapslar som smälter in i huden när serumet appliceras. Mitt intryck: Ett bra alternativ om man vill prova vitamin C men föredrar ett serum som känns milt, återfuktande och behagligt snarare än starkt eller irriterande. Jag gillar särskilt att det är doftfritt och att huden känns återfuktad efteråt. För den som framför allt vill ha en väldigt kraftfull behandling mot pigmentfläckar finns det säkert starkare alternativ, men som ett milt vardagsserum tycker jag att det är riktigt trevligt. Betyg: 5/5
Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum
Innisfree
Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum Innisfree Green Tea Enzyme Vitamin C Brightening Serum
Fortsätt utforska gemenskapen!