Hej alla Beauty tester!
Helt perfekt timing att få testa Matas Stribers solskydd då jag åkte på semester samma vecka som jag fick hem produkterna :)
Det var ett perfekt tillfälle för mig att få testa tre solskydd från Matas Striber. Jag fick testa tre olika produkter och den första var Sun Lotion SPF 30. Krämen är lätt att applicera och sjunker snabbt in i huden utan att kännas kladdig. Det jag uppskattar mest är att produkten är parfymfri, vilket passar min känsliga hud väldigt bra. Att den dessutom innehåller både hyaluronsyra och aloe vera gör att huden känns återfuktad och lugn hela dagen. Den höga solskyddsfaktorn och att den är vattenresistent gav mig trygghet under långa dagar i solen.
Den andra produkten som jag använde under resan var Sun Face Liquid SPF 30, och den blev snabbt en favorit i ansiktet. Formulan är väldigt lätt och känns nästan som hudvård snarare än solskydd, vilket gör den perfekt att använda dagligen. Precis som de andra produkterna är den parfymfri, vilket min hud verkligen uppskattar. Innehållet av hyaluronsyra och aloe vera gör att huden känns återfuktad och fräsch, utan att bli oljig. Jag har även testat den under smink och där brukar jag vara rätt kräsen, men denna funkade super bra för mig.
Sist men inte minst använde jag Sun Stick SPF 50, främst som ett slags läppbalsam och för extra skydd på utsatta områden. Den är otroligt smidig att ha med sig och enkel att applicera under dagen, särskilt när man är på språng under semestern. Även här är det ett stort plus att produkten är parfymfri och innehåller vårdande ingredienser som hyaluronsyra och aloe vera. Den höga SPF 50 ger ett extra starkt skydd, vilket kändes perfekt under intensiva soltimmar. Vattenresistensen gjorde att den höll bra även efter bad.
Jag kunde tyvärr bara tagga en produkt :(
Har ni hunnit testa denna serie ännu?
8Bidrag
Nej, men är super taggad på att göra det 🌸
Jaa, produkterna var magiska!!
Matas Striber
Sun Lotion SPF 30 Fragrance Free 200 ml