Jag gillar mitt hår! 🥰
Har egentligen aldrig prioriterat mitt hår eller hårvårdsprodukter men har turen att ha bra hårkvalitet (säger min frisör) ändå.
Har alltid haft ganska långt hår. Har aldrig färgat, slingat eller blekt det.
Har det nästan alltid uppsatt även om det inte ser ut så på bilderna.
Använder nästan aldrig värmeverktyg och tvättar det ca två gånger i veckan. Har större delen av mitt liv använt "mataffärsshampoo" 🫣 med några få undantag. Inpackning ibland och hårolja de senaste åren.
Av ekonomiska skäl får jag hålla mitt nya intresse begränsat men det känns som en helt ny och spännande värld, hårvårdsvärlden, med så mycket för mig att upptäcka. Använder för tillfället bl a produkterna på bild 2 och de är inte superdyra men dryga och känns lyxiga.
Kerasilk Recovery Mask säljs inte på KICKS. Alla finns i olika storlekar.
Klippt topparna hyfsat regelbundet har jag alltid gjort men klipper dem sedan ca ett år tillbaka ungefär var 3:e månad istället för 2-3 gånger per år som jag brukade. Älskar nyklippta toppar både för känslan när man borstar håret och för att slitna toppar totalt drar ner helhetsintrycket av vilket hår som helst. Spelar ingen roll hur tjockt, långt eller glansigt det är.
På den lilla bilden nederst har jag använt Joico K-Pak Color Therapy Luster Lock Spray. En leave-in spray som ger skydd mot värmeverktyg och UV-strålar och som även gör håret mjukt och ger det jättefin glans. ✨️
Ett tips jag fått av Anna och som kan vara ett av de bästa jag fått här på Beauty Talks! ⭐️😍