/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
18/12/24-11:03

🤍👀 Pigga ögon 👀🤍

När jag läste Linns tidigare inlägg kom jag att tänka på detta gamla knep som jag lärt mig av min mamma då det var nästan obligatoriskt när hon var ung på 90-talet/00-talet. Lika bra då som nu för att ge illusionen av större ögon och piggare blick. Perfekt efter en natt med för lite sömn. 😃

Twiggys stora, öppna ögon bländade en hel värld på 1960-talet, och kanske var det hon som först startade trenden ordentligt med att applicera vit kajalpenna på vattenlinjen. Trenden kom sedan tillbaka starkt under tidigt 2000-tal.

🤍👀  Pigga ögon  👀🤍   När jag läste Linns tidigare inlägg
Inliner Kajal Waterline 50 Satin White
Creamy Inliner Sand
Kohl Pencil White
Nathalie
Beauty Pro
18/12/24-10:46(redigerad den 18/12/24-11:40)

I Beauty Looks har jag nämnt att min (ganska gamla) telefon jämnar ut färger på bild så det mesta av min sminkning syns inte alls som i verkligheten. Jag fick det egentligen bra tipset (jag tycker alltså att det är ett helt rimligt tips!) att ta bilden i dagsljus (vilket med just mina senaste Beauty Looks var omöjligt) så jag tänkte bara visa här. Man ser lite lite av min blush, men inte alls hur basen egentligen ser ut. Ögonskuggan brukar man kunna se okej, inte alls lika levande på bilder som i verkligheten men ändå okej. Visar både bild från nu, i ljus, och bild från när det var mörkt men jag inte sminkade mig förrän på em.

Jag får helt enkelt fortsätta acceptera att blush, glow och fin bas inte kommer synas på mina bilder tills jag skaffar en ny telefon, vilket blir när den här går sönder 😅

I Beauty Looks har jag nämnt att min (ganska gamla) telefon
Linn
Beauty Pro
18/12/24-08:39

Dag 21: Vit inliner

Denna penna från LH cosmetics kan ha fler användningsområden men jag använder den som inliner i vattenlinjen. Den är krämig och lättapplicerad och håller nästan FÖR bra. Har hänt att jag duschat och den sitter kvar trots noggrann rengöring av ansiktet.

Lyckades tyvärr inte tagga men pennan heter Crayon och färgen är white.

**Dag 21: Vit inliner**  Denna penna från LH cosmetics kan
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Sofia
Beauty Pro
18/12/24-07:57

Dag 18: Löwengrip Sleeping Sensation – för en slätare och fylligare hud ✨

Löwengrip Sleeping Sensation nattmask återfuktar på djupet och hjälper till att jämna ut fina linjer och ge huden en plumpad, fylligare känsla. Vakna med mjukare, slätare och mer strålande hud – en nattmask som verkligen gör skillnad!

Dag 18: Löwengrip Sleeping Sensation – för en slätare och
Sofia
Beauty Pro
18/12/24-07:53

Hej alla beauty talks-kompisar!☺ Jag behöver er hjälp att hitta en riktigt bra concealer. Jag har testat flera, men antingen blir resultatet “maskigt” eller så märker jag ingen skillnad alls – det känns som att använda den eller låta bli ger samma resultat. Jag letar efter en concealer som täcker mörka ringar och samtidigt ser naturlig ut utan att kännas tung. Har ni några favoriter att rekommendera? Tack på förhand!

Nikki
Beauty Pro
18/12/24-07:52(redigerad den 18/12/24-07:58)

24 dagar av skönhet ⭐️✨️

Dag 22 - Parfym (kategori mys-lyx 🥰)

När man ska upp och tidigt ut i mörkret hjälper det ju att vara insvept i en härligt varm och mjuk doft. Och en stor halsduk!🧣🥰

Älskar min lyxigt tunga, vackra flakong med doften Cashmere & Palo Santo EdP från Donna Karan Cashmere Collection.

DOFTNOTER:

Toppnoter: Persika

Hjärtnoter: Labdanum Absolute

Basnoter: Palo Santo, Vanilj

24 dagar av skönhet ⭐️✨️  Dag 22 - Parfym (kategori mys-lyx
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
Israt Jahan
Beauty Star
17/12/24-22:04

some of the great products, known to me !!

some of the great products, known to me !!
Sara
Beauty Pro
17/12/24-21:35

En av mina värsta sminkkatastrofer var när jag la läppstift innan läppenna och puder produkter innan krämprodukter, visste verkligen inte vad jag höll på med. Och sä undrade jag varför mitt smink var fläckigt 

En av mina värsta sminkkatastrofer var när jag la läppstift