/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Sofia
Beauty Pro
12/01/25-18:25

Idag tog jag ett litet steg mot en mer hållbar vardag! ✨Jag besökte Kicks för att återvinna tomma skönhetsförpackningar. Det känns så bra att kunna bidra till en bättre miljö genom något så enkelt som att lämna in använda produkter för återvinning. ✨Dessutom är det ett perfekt sätt att rensa badrumsskåpet!

Idag tog jag ett litet steg mot en mer hållbar vardag! ✨Jag
Anastasia
Beauty Star
12/01/25-15:23(redigerad den 12/01/25-15:25)

Redken Acidic Bonding Leave-In – Min nya favorit för frissigt och slitet hår!

Jag har nydligen börjat att testa Redken Acidic Bonding Leave-In och wow, vilken skillnad det har gjort för mitt hår! Jag har blekt, torrt och frissigt hår som jag ofta använder värme på, och jag brukar även sätta i clip-in extensions. Eftersom håret är ganska slitet, har jag letat efter produkter som kan återfukta och ge glans utan att tynga ner det.

Det här leave-in-produkten har verkligen imponerat på mig. Här är de största fördelarna jag märkt:

Frissfrihet: Håret blir betydligt mindre frissigt och mer kontrollerat, vilket jag älskar. Glans: Efter användning ser håret inte bara friskt ut utan också riktigt glansigt. Mjukt hår: Jag känner verkligen att mitt hår är mjukare och mer hanterbart efter applicering. Lätt formel: Produkten känns lätt i håret och tynger inte ner det, vilket är superviktigt för mig eftersom jag ofta har extensions. Lukt: Den fräscha doften är verkligen en bonus, den doftar så gott men inte för starkt. Jag använder också Redken Acidic Bonding concentrate Pre-Shampoo Treatment, och jag märker verkligen en skillnad på mitt slitna hår! Jag kan varmt rekommendera dessa produkter om du har hår som är blekt eller slitet från värmebehandlingar.

Sammanfattningsvis: Redken Acidic Bonding Leave-In är en fantastisk produkt för dig som vill få frissigt, slitet och torrt hår att kännas mjukt, glansigt och lättare att hantera. Den gör verkligen underverk på mitt hår och jag kommer definitivt fortsätta använda den!

5dbfdcd2-f244-40e9-9daa-8655d8a3f3d4.jpg)

Redken Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment
Acidic Bonding Concentrate Pre-Treatment
Sofia
Beauty Pro
12/01/25-13:44

En produkt jag saknar och önskar att jag kunde köpa på Kicks. 🩷 Alya skin Australian pink clay mask.

Jag använde den här lermasken ofta för några år sen, fram till brexit ungefär. Brukade köpa den från England men eftersom själva masken inte är jättebillig blev det ohållbart att betala för frakt och tullavgifter efter brexit. Önskar att jag kunde köpa den i Sverige för det är verkligen en galet bra mask! Jag såg resultat direkt efter första användningen, den var lugnande, minskade rodnad och jämnade ut hudtonen, rengjorde på djupet och fick ansiktet att kännas uppstramat på ett bra sätt. Det enda jag inte gillar är doften av ros.

Någon annan som testat Alya skin? Brukade älska deras ansiktsskrubb också!

En produkt jag saknar och önskar att jag kunde köpa på
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
12/01/25-13:30

Budgettips Torrschampo - Batiste Rose Gold

Tycker detta från Batiste är jättebra. Doftar dessutom väldigt gott av ros och vanilj. 🌹🌸🤍

Mitt favorit-torrschampo sedan länge har varit Björn Axén men Batiste kostar betydligt mindre och innehåller mer.

Dock doftar Sunny Grapefruit så fräscht och gott så jag kommer definitivt att fortsätta köpa det också. 🍋🍊🌞

Budgettips Torrschampo - Batiste Rose Gold  Tycker detta
Rose Gold Dry Shampoo 200 ml
Dry Shampoo Sunny Grapefruit 150 ml
TomasBertelsen
Beauty Star
12/01/25-12:46

Jag tycker att Anastasia Brow Gel Clear är en grym ögonbrynsgel. Gelen håller hela dagen och blir inte vit efter ett tag. Borsten är också bra då den är stor och lagomt hård. Det enda jag tycker är lite synd är att den tar slut så fort. Är det någon som har ett tips på en ofärgad ögonbrynsgel som är lite billigare men lika bra, eller som kostar ungefär lika men är ännu bättre. Lämna era tips i kommentarerna!

De jag redan har testat är:

• NYX Professional Makeup Control Freak Eyebrow Gel - Kass, hård borste, och gelen blir vit efter ett tag.
  • Loreal Paris Infaillible Brows 24H Volumizing Eyebrow Mascara - Bra gel som håller länge, men för liten borste.
  • MAC Cosmetics Brow Set - Den är väldigt bra men Anastasia Brow Gel Clear är snäppet vassare.
Jag tycker att Anastasia Brow Gel Clear är en grym
Brow Gel Clear
Nikki
Beauty Pro
12/01/25-12:19

REA-köp på KICKS

Finns fortfarande så mycket reafynd kvar i butikerna. Dessa försvann t ex från hemsidan för länge sedan. Har även sett Benefit's julaskar i butik efter att de försvann från hemsidan. Synd, för även om de är slut online kan ju många vilja beställa och hämta i butik om de vet att de finns. Alla bor ju inte centralt eller älskar att springa i butiker.

Hursomhelst är jag väldigt nöjd med mina köp.

BeautyAct Double Dew 💧💙

Innehåller: HydraRepair Melting Cream som är en vinterfavorit sedan länge. Med i boxen även HydraRepair Melting Eye Cream som jag inte testat innan.

Pris på boxen 399 kr (värde 528 kr). Jag betalade 119:70 !

BeautyAct Everywhere You Go 💖✨️

Innehåller: Radiant Skin PRIMER Radiant Cream BLUSH Stick i färgen Meet Cute 38°C Lengthening MASCARA Dew Drop LIP OIL i färgen Ready Or Not (hört mycket bra om denna prisvärda (ord. pris 179 kr) lip oil och velat testa den länge.

Pris på boxen 599 kr (värde 756 kr) Jag betalade 179:70 !

Som att jag köpte en lip oil och fick ett blush stick, en primer och en mascara på köpet. 💰😁

Alla produkter är fullsize!

BeautyAct har alltid väldigt bra och prisvärda giftboxes men tycker de överträffade sig själva denna julen. Så bra innehåll och på makeup väldigt användbara produkter i färger och nyanser som passar de flesta. ⭐️

REA-köp på KICKS   Finns fortfarande så mycket reafynd kvar
HydraRepair Melting Cream 50 ml
HydraRepair Melting Eye Cream 10 ml
Radiant Skin Primer 30 ml
Radiant Cream Colour Stick Blush Meet Cute
38°C Lengthening Mascara Black
Dew Drop Lip Oil Ready Or Not
Linn
Beauty Pro
12/01/25-10:20

HICKAP WONDER BASE

Jag tycker verkligen om Hickap Wonder Base foundation men vill ändå dela med mig om något som inte är bra med det. Tyvärr så tar det slut jättefort. Detta gör att priset inte blir så billigt i längden som man kanske tänkt sig.

**HICKAP WONDER BASE**  Jag tycker verkligen om Hickap
The Wonder Base Stick 2C Champagne
Linn
Beauty Pro
12/01/25-10:03

TIPS PÅ BRA ÖGONSKUGGSPALETTER

Dessa ögonskuggspaletter kommer från Anastasia. De är välpigmenterade och håller väldigt bra under dagen. Tycker att dessa två har det mesta man behöver.

**TIPS PÅ BRA ÖGONSKUGGSPALETTER**  Dessa ögonskuggspaletter
Modern Renaissance Eyeshadow Palette
Cosmos Eye Shadow Palette