/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Sofie
Beauty Pro
27/01/25-13:51

Har ni några tips här inne på kroppsskrubb som är extra bra innan rakning? 😊

Annika
Beauty Pro
27/01/25-13:31

Dagens köp blev lite hudvårds produkter från Skin Treat på rean, tänkte testa lite nytt och när det är så bra rea passade jag på.

Dagens köp blev lite hudvårds produkter från Skin Treat på
Vitalising Peach Flower Face Serum 30 ml
Vitalising Peach Flower Eye Cream 15 ml
Anti-Blemish Daily Treatment Toner
Irena
Beauty Pro
27/01/25-12:26

ett av mina favoritköp på rean, 70% på samtliga produkter. Fick 60 ml serum för 240 kronor när en fullsize på 30 ml kostar 429. Denna toner får även 10/10 av mig. Ger min kombinerade/feta hy fukt utan att kännas kladdig. Jag ångrar att jag inte köpte 3 till för att bunkra 😅

ett av mina favoritköp på rean, 70% på samtliga produkter.
First Concentrate 30 ml
Hydrating Toner 50 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
27/01/25-11:42

Dolce & Gabbana's L'Imperatrice EdT

En fruktig sommardröm och en favorit jag köper om. På sommaren gillar jag fruktiga dofter gärna med akvatiska (vatten) och ozoniska (luft) stråk. Porlande fräscht och luftigt.

Kiwi, rabarber, vattenmelon och rosa cyklamen. Roliga doftnoter som blir ljuvliga tillsammans i världens tråkigaste flaska. Besök en butik och provdofta för den fångar inte din uppmärksamhet!

Övriga fördelar: Prisvärd + att den håller väldigt bra. Trots att det är en EdT håller den på mig längre än många av mina EdP.

Taggar några lite liknande dofter. Kommentera gärna och tipsa om fler! 🥝🌸

Dolce & Gabbana's L'Imperatrice EdT  En fruktig sommardröm
L'Impératrice EdT 50 ml
Bright Crystal EdT 30 ml
Bali Paradise EdT 50 ml
Brazilian Crush Cheirosa 48 Perfume Mist 240 ml
Taj Sunset EdT 30 ml
Linn
Beauty Pro
27/01/25-10:50

Använder ni ögonfransserum och i så fall vilket? Märker ni någon skillnad?

Använder ni ögonfransserum och i så fall vilket? Märker ni
Nikki
Beauty Pro
26/01/25-19:41

Doftnoter att räkna med 2025

Trenden med söta, dessertdoftande gourmanddofter fortsätter med doftnoter som vanilj, karamell och choklad. Ofta med kryddiga inslag för att balansera parfymen t ex. kanel, tonkaböna och kardemumma.

Doftnoter av bär och frukter tar större plats. Solmogen persika, nektarin, söta körsbär, hallon, jordgubb och svarta vinbär är noter som hittat tillbaka. Saftiga och bäriga körsbär och hallon gärna i kombination med rom eller lakrits för en mer intensiv och spännande doft.

Kaffe har länge varit en populär doftnot inom parfymskapande men den senaste trenden visar att den rostade varma doftnoten väntas bli ännu större under 2025. På samma tema har även intresset för doft av olika teer ökat och speciellt matcha.

🤍 Vanilj och Karamell 🤎

🍑 Frukter och bär 🍒

🖤☕️ Kaffe och te 🍵💚

En riktig trendparfym kan bli, den inte helt nya, Black Opium Over Red EdP från YSL. Med Black Opium's dna, bl a kaffe och vanilj tillsammans med en söt bärighet av körsbär, prickar den in alla de tre stora trenderna.

Visste ni att två mycket vanliga doftnoter som man sällan tänker på eller ens känner är:

svart vinbär - ger en ofta obestämbar fruktighet i många parfymer.

päron - en lätt, fräsch och "ren", nästan läskande fruktighet.

Doftnoter att räkna med 2025  Trenden med söta,
Black Opium Over Red EdP 30 ml
Paloma
Beauty Pro
26/01/25-14:06

Åkte till mitt lokala köpcentrum och såg mig själv på Kicks skärmar 🥹 Kan fortfarande inte fatta det men är så stolt över mig!! Håller tummarna att det kommer fler tillfällen❤️

Åkte till mitt lokala köpcentrum och såg mig själv på Kicks
hala3441706
Beauty Star
26/01/25-11:05

Söker tips på en riktigt bra hudkräm för torr hud! Har testat en del men letar efter något som verkligen återfuktar på djupet och håller huden mjuk hela dagen. Gärna något utan för mycket parfym och som funkar bra nu under vintern. Har ni några favoriter att rekommendera?”