/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nathalie
Beauty Pro
02/02/25-15:53(redigerad den 02/02/25-16:27)

Jag gillar återbruk, jag gillar att kunna återanvända saker och jag gillar att sy.

Med alla småbitar från min "vanliga" sömnad som egentligen skulle kastas för att de är så små och inte kan bli något annat så syr jag återanvändningsbara "bomullsrondeller", fast i tyg. De går att tvätta i 60 grader och tar liksom ingen extra plats i tvättmaskinen utan går med en helt vanlig 60-tvätt. Slipper slösa på bomull och så är de ju betydligt sötare än vanliga bomullsrondeller 🤩

Jag gillar återbruk, jag gillar att kunna återanvända saker
Nikki
Beauty Pro
02/02/25-13:43

HYPERIDEALEN 2024

Rapporten Hyperidealen 2024 är framtagen av KICKS ochTjejzonen och baseras på en Sifo-undersökning (tjejer i åldrarna 16-29 år) genomförd i januari 2024. Undersökningen visar bl a att dagens skönhetsideal har omfattande konsekvenser för unga tjejer. T ex så uppger 92% att de i olika grad känner negativ press på grund av dagens skönhetsideal.

Citat från Eva Glückman, Generalsekreterare TJEJZONEN

"I våra chattar beskriver de unga tjejer som söker stöd en mycket smärtsam verklighet. De skönhetsideal som sköljer över dem så fort de öppnar sina telefoner skapar en diskrepans mellan hur de förväntas se ut och hur det faktiskt är möjligt att se ut. Vi kallar dem för hyperidealen. Skadliga och omöjliga att uppnå."

I undersökningen upplever de tillfrågade att de som tar minst ansvar är SKÖNHETS- och MODEBRANSCHEN. Blir någon förvånad?

Då det nu gått drygt ett år sedan undersökningen gjordes tycker jag att man faktiskt kan både reflektera över mycket, ifrågasätta och i viss mån även kritisera.

Tycker det är jättebra att KICKS t ex inte retuscherar sina modeller.

Men när vi alla vet att sociala medier är den största anledningen till barn och ungas negativa skönhetshets tycker jag personligen att det är helt fel att KICKS och andra aktörer i skönhetsbranchen fortsätter att ständigt uppmana medlemmar att posta skönhetsinlägg på sociala medier och i vissa fall även belönas för detta.

Alla har väl hört uttrycket: "Barn gör inte som du säger, de gör som du gör."

Hoppas att undersökningen inte gjordes förgäves för även vinstdrivande företag bör ju ha ett visst samhällsansvar.

Hela undersökningen HYPERIDEALEN 2024 finns att läsa på KICKS hemsida under Hållbarhet, Våga lyssna våga prata samt på Tjejzonen.se

HYPERIDEALEN 2024  Rapporten Hyperidealen 2024 är framtagen
Linn
Beauty Pro
02/02/25-10:28

Läppennor - Mina favoriter!

Alla dessa är nudepennor i olika nyanser. Det de har gemensamt är att de är bra att applicera och håller bra och länge. Der gick inte att tagga min färg på den från Mac så färgen jag använder heter Soar. Den från Sweed heter Barely There.

**Läppennor - Mina favoriter!**  Alla dessa är nudepennor i
Lip Pencil Whirl
Crayon Mellow Mauve
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Linn
Beauty Pro
02/02/25-09:46

Got2b Glued

Köp mascaraborstar och använd den här för att få dina ögonbryn på plats! Håller verkligen hela dagen.

Got2b Glued  Köp mascaraborstar och använd den här för att
Nathalie
Beauty Pro
02/02/25-06:57

BeautyAct Hydra-Gel Eye Patches

Köpte de här för ett tag sen och kan tyvärr inte rekommendera dem alls. Själva gelen är jättehärlig på huden och den tycker jag verkligen om men de här ligger inte kvar alls. De glider runt på ansiktet och man får rätta till dem precis hela tiden, även om man ligger ner.

Jag gav dem ett nytt försök idag men jag kommer ge bort resten av de jag har kvar för jag har ledsnat 😅

BeautyAct Hydra-Gel Eye Patches   Köpte de här för ett tag
Hydra-Gel Eye Patches 30 pairs
Nathalie
Beauty Pro
02/02/25-05:24(redigerad den 02/02/25-05:26)

Den här har verkligen blivit min signaturdoft. Älskar precis allt med den! Den luktar väldigt blommigt och det håller så bra. Ville kopiera en beskrivning av den men det finns ingen bra så jag lägger med en bild från Fragrantica istället, och den här lilla snutten av beskrivningen:

"De mjuka och sensuella dofterna av Magnolia Essence, Dewberries Accord och Patchouli Essence förflyttar dig till en värld av strålande blommig kraft och skapar en Eau de Parfum för kvinnor med självförtroende"

Den här har verkligen blivit min signaturdoft. Älskar precis
Flora Gorgeous Magnolia EdP 100 ml
Louiseemretsson
Beauty Pro
01/02/25-21:40

HJÄLP! jag kan inte ladda upp looks?! det började krångla igår och idag går det inte alls. när jag försöker ladda upp en bild så laddas bara sidan om sen försvinner bilden jag laddat upp, försöker lägga till en ny, men då varnar den bara för att jag laddat upp fyra bilder? men jag ser ju inte en enda? blir gaaalen 😅😅

HJÄLP! jag kan inte ladda upp looks?! det började krångla
Irena
Beauty Pro
01/02/25-20:45

En av 2025 års trender inom hårfärg kommer vara Cherry Chocolate, Cherry Cola eller andra brun/röd/violetta toner. Jag är ju så sugen på dessa nyanser. Har haft violett färg tidigare och tycker det går bra ihop med gröna ögon, men känner mig liksom för bekväm just nu för att orka byta.

Vad tycker ni, är detta en färg som är yey eller näääy.

Klicka på ett alternativ för att rösta
Yäääy eller Näääy
23Bidrag
Yäääy
Näääy
En av 2025 års trender inom hårfärg kommer vara Cherry