/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Linn
Beauty Pro
19/02/25-15:13(redigerad den 19/02/25-15:25)

Parfymer inhandlade!

Jag har sedan innan den "vanliga" Lattafa Yara men idag fick det bli Moi och Candy också. Moi är mer earthy medan Candy är mer söt. Båda är härliga dofter så kunde knte välja.

Parfymer inhandlade!  Jag har sedan innan den "vanliga"
Therese
Beauty Pro
19/02/25-15:11

Någon som vet om Skintreat ska försvinna ur sortimentet? Hade tänkt beställa min älskade ansiktstvätt Anti blemish men den fanns inte ens bland övriga Skintreat produkter??

Någon som vet?

Nikki
Beauty Pro
19/02/25-12:34

Juliette has a gun

Grundades 2005 av Romano Ricci, barnbarnsbarn till ikonen Nina Ricci.

Spännande varumärke och doftkollektion tycker jag, med en tanke, filosofi eller budskap bakom varje doft.

Jag är nyfiken på Sunny Side Up EdP som jag inte lyckats provdofta ännu. ☀️🍳🤍💛

Beskrivning: Sunny Side Up är en självlysande sandelträkomposition med ett behagligt träigt spår. En "lycklig terapi", för att lysa upp din dag och lyfta ditt sinne. Vi förtjänar alla en liten promenad på solsidan!🥰

Har du provdoftat någon doft från Juliette?

Juliette has a gun   Grundades 2005 av Romano Ricci,
Ode To Dullness 100 ml
Vanilla Vibes EdP 100 ml
Magnolia Bliss EdP 100 ml
Pear Inc. EdP 100 ml
Mmmm… EdP 100 ml
Musc Invisible EdP 100 ml
Juliette EdP 100 ml
Lust For Sun EdP 100 ml
Lady Vengeance EdP 100 ml
Sunny Side Up EdP 100 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
19/02/25-12:23

NOT A PERFUME 🤍

by Juliette has a gun

Ren och unik. En doft gjord av ett enda element som kallas Cetalox. Används vanligtvis i parfymeri som basnot, men här får vi se den i huvudrollen... En annan fördel med just denna sammansättning är att den är helt fri från allergener. Resultatet är minimalistiskt, elegant, rent. Juliettes ikoniska doft!

NOT A PERFUME 🤍    by Juliette has a gun  Ren och unik. En
Not A Perfume EdP 100 ml
Not A Perfume Superdose EdP 100 ml
Nikki
Beauty Pro
19/02/25-12:00

Två härliga sommardofter med bl a doftnoten rabarber.

Två favoritdoftnoter som för mig är grönskande försommar är rabarber och syren. Ingen av dessa innehåller dock syren. För det kan jag rekommendera den otrendiga Pleasures EdP från Estée Lauder. En ren, fräsch och väldigt feminin blomdoft.

Marc Jacobs är sommar för mig och nästan varje år blir det en ny Marc Jacobs, eller en tidigare favorit som Perfect EdP.

Fräsch och fruktig som få är klassikern från Dolce & Gabbana. Här finns bl a läskande vattenmelon och kiwi. Håller riktigt bra för att vara en EdT. Prisvärd!

Två härliga sommardofter med bl a doftnoten rabarber.   Två
Perfect EdP 50 ml
L'Impératrice EdT 50 ml
Pleasures EdP 30 ml
jinantb3
Beauty Star
19/02/25-10:38

jätte nöjd med denna look men behöver att lära mog eyeliner tips:) tips?

jätte nöjd med denna look men behöver att lära mog eyeliner
Sedra
Beauty Star
19/02/25-08:08

de luktar jättegott !

de luktar jättegott !
Nikki
Beauty Pro
19/02/25-07:40(redigerad den 20/02/25-06:41)

Sabrina Carpenter's första parfym Sweet Tooth (rosa) finns nu på KICKS!

Den lanserades 2022 och därefter har det kommit några till.

Det är en söt gourmanddoft med bl a marshmallow och vanilj. Det låga priset och "godis"-designen borde framförallt locka en yngre målgrupp.

Finns även en body mist, Sweet Tooth Body Mist, på 236 ml för 145 kr vilket är ungefär en tredjedel av priset för Sol de Janeiro´s mister i liknande storlek.

Gemensamt för dofterna är att de alla är söta och har flakonger som ser ut som chokladkakor. De andra har fått olika framträdande doftnoter, en med karamell, en med körsbär och en med kaffe.

Kul att veta:

Sweet tooth översätts på svenska till gottegris. I have a sweet tooth. Jag är en gottegris.

Sabrina Carpenter's första parfym Sweet Tooth (rosa) finns
Sweet Tooth EdP 75 ml
Sweet Tooth Body Mist 236 ml