/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Rebecka
Beauty Pro
06/03/25-19:14

Det här är alltså den ljusaste nyansen på Anastasia Beverly Hills nya foundation som finns att testa i butiker. Det är nyans 1,5N och som ni ser är den ju alldeles för mörk för mig och även alldeles för varm.

Är det bara jag som blir lite upprörd av att det här är den ljusaste man ska kunna testa? Är tanken att jag ska chansa och köpa en foundation för nästan 600 kronor utan att ens kunna se nyanserna först, när den faktiskt finns i butik? För dom ljusaste färgera finns inte i någon butik, bara online....

Det här är alltså den ljusaste nyansen på Anastasia Beverly
Impeccable Foundation #1,5N
Nikki
Beauty Pro
06/03/25-16:17

Vår i luften och nytt solskydd på läpparna! 💋🌞

COOLA Mineral Liplux Tinted Lip Balm SPF30.

Läppbalsam med fysikaliskt UV-filter.

Förutom att de skyddar läpparna mot solen så ska de också vårda och vara mjukgörande. Innehåller bl a ekologiskt Cupuaçus-smör och mongongoolja. Fråga mig inte vad detta är! 😃

De känns väldigt krämiga på och ger fin färg. Särskilt Firecracker är mer pigmenterad än jag trodde.

Finns i flera olika nyanser. Jag har Firecracker och Nude Beach.

De ska dessutom vara vattenresistenta i 80 minuter vilket är toppen då jag gillar att simma. 🏊‍♀️

Vår i luften och nytt solskydd på läpparna! 💋🌞   COOLA
Mineral Liplux Tinted Lip Balm SPF30 Nude Beach
Mineral Liplux Tinted Lip Balm SPF30 Firecracker
Sofia
Beauty Pro
06/03/25-16:01

Jordgubbar 🍓 som doftnot är ju uppenbarligen trendigt nu och några nya parfymer med jordgubbsnoter har nämnts flera gånger här i communityt på senaste tiden. 😊 Då känns det extra kul att bli utvald till att testa en sån parfym! 🤩

Oscar de la Renta New York edp ska jag få testa, så spännande! ✨️ Har nog aldrig ens provdoftat något från detta märke. Någon här som testat eller rent av har New York edp? 😊 Vad tycker ni i så fall om den?

Jordgubbar 🍓 som doftnot är ju uppenbarligen trendigt nu
New York EdP 50 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nathalie
Beauty Pro
06/03/25-13:53

Så härligt vårigt ute idag! Solen skiner och värmer verkligen upp. Marc Jacobs Daisy edt bidrar till vårkänslan tycker jag 🌸 Har inte uppskattat alla deras blomparfymer som jag doftat på, men den här föll jag för pladask, troligtvis pga att den har en så tydlig doft av viol vilket jag älskar!

Så härligt vårigt ute idag! Solen skiner och värmer
Daisy EdT 50 ml
Annika
Beauty Pro
06/03/25-11:18

Dagens köp blev från BeautyAct, bronzer, blush, primer och setting powder. Gillar verkligen BeautyAct produkter.

Dagens köp blev från BeautyAct, bronzer, blush, primer och
Hydra Sheer Loose Setting Powder Translucent
Radiant Skin Primer 30 ml
Insta-Tan Bronzing Powder StayCation
Silky-Soft Blush Time For Romance
Nikki
Beauty Pro
06/03/25-10:37(redigerad den 06/03/25-10:40)

Abercrombie & Fitch Naturally Fierce EdP

Min första parfym från detta varumärke.

Finns både dam- och herrdofter i KICKS sortiment (dock inte den jag har) och de ligger i en betydligt lägre prisklass än "vanliga" parfymer.

Skulle beskriva Naturally Fierce EdP som en mjuk, lite träig doft som blir fin och behaglig på huden. Jättebra vardagsdoft/dagdoft. Påminner i känslan lite om flera av dofterna från Clean och Zadig&Voltaire, tycker jag.

Doftnoter:

Toppnoter: kaktusvatten, agave, solros.

Hjärtnoter: kokos, apelsinblomma, frangipani.

Basnoter: sandelträ, mossa, vetiver.

Enkel, stilren flakong med spegel.

Abercrombie & Fitch är främst ett klädvarumärke som grundades redan 1892 och 105 år senare, 1997 utvecklade Abercrombie & Fitch sina första parfymer.

Har du testat något från Abercrombie & Fitch?

Abercrombie & Fitch Naturally Fierce EdP    Min första
Nikki
Beauty Pro
06/03/25-09:45

En trendig doftnot som håller i sig - KÖRSBÄR 🍒

Saftiga körsbär ger en söt och bärig känsla till parfymen men doftnoten kan också ha en viss bitterhet som inte tilltalar alla.

Sensuell och sexig i kombination med vanilj tycker många.

Oavsett vad man tycker om den så är den sällan diskret! 😃

En trendig doftnot som håller i sig - KÖRSBÄR 🍒    Saftiga
Very Good Girl Elixir EdP 50 ml
Black Opium Over Red EdP 30 ml
Juliette EdP 100 ml
Q by Dolce&Gabbana Parfum 30 ml
Q By Dolce&Gabbana 30 ml
Q by Dolce&Gabbana Intense EdP 100 ml
Party Love EdP 50 ml
Lost Cherry EdP 50 ml
Nikki
Beauty Pro
06/03/25-08:58(redigerad den 06/03/25-09:58)

JORDGUBB 🍓 - en doftnot på uppgång ↗️

Den ljuvliga doften av solmogna jordgubbar är inte svår att framkalla nu när de flesta av oss längtar efter sommaren. Dessutom finns den glädjande nog med i flera av årets nya parfymer.

Taggar även några som inte är helt nya!

JORDGUBB 🍓 - en doftnot på uppgång ↗️    Den ljuvliga
Classic Strawberry Fields EdP 30 ml
Valentina EdP 100 ml
New York EdP 50 ml
Her EdP Intense 30 ml
Daisy Eau So Intense EdP 50 ml