/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
15/03/25-12:45

För alla som inte provdoftar parfymer så ofta.

Dessa är ett urval av alla nya flankers några av de storsäljande giganterna i parfymvärlden släppt de senaste månaderna.

Har du provdoftat någon av dem?

Själv har jag Kenzo's Indigo kvar. Hur vacker är inte den flakongen?

För alla som inte provdoftar parfymer så ofta.   Dessa är
La Belle Flower Edition EdP 100 ml
My Way Ylang EdP 30 ml
Born In Roma Extradose Donna EdP 50 ml
Very Good Girl Elixir EdP 50 ml
Flower By Ikebana Indigo EdP 40 ml
Nikki
Beauty Pro
15/03/25-12:34

Escada's sommardofter är ett säkert vårtecken som blivit tradition.

Lika spännande varje år. De senaste åren har även bl a Marc Jacobs och CLEAN släppt Summer Editions. Förra året hette Marc Jacobs sommarkollektion Daisy Pop 🩷 och var matt rosa, i år är de gula och heter Daisy Glow 💛. Vet dock inte om CLEAN Classic Strawberry Fields EdP är en sommardoft eller ny i sortimentet. 🍓🤍 Escada's Bali Paradise EdT är en härligt fräsch tropiskt fruktig och blommig sommardoft. Som alltid prisvärd och lätt att tycka om. 🧡

Vilken är din sommardoft? 🍹🌺🍉

Escada's sommardofter är ett säkert vårtecken som blivit
Bali Paradise EdT 50 ml
Daisy Glow EdT 50 ml
Daisy Eau So Fresh Glow EdT 75 ml
Daisy Love Glow EdT 50 ml
Classic Strawberry Fields EdP 30 ml
Nathalie
Beauty Pro
15/03/25-12:21

Beauty hack or beauty whack

Ännu en whack för eyeliner! Man ska måla sin flytande eyeliner på en Plackers och sen "stämpla" den på huden. Man ska lyckas göra två streck som man sen fyller i innanför men som ni ser så fick jag knappt ett streck 😂

Beauty hack or beauty whack   Ännu en whack för eyeliner!
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Maria
Beauty Star
15/03/25-12:07

en av mina favoriter senaste. följ mig på TikTok @maria.amf jag kan inte hitta alla produkter 沈 SUVA hydraeyeliner Doodle Matter SUVA six ten brush Morphe 35XO natural flirt PANORAMA mascara L'Oreal IT CC cream glow Anastasia Blush Trio-Peachy Love LASH PARADISE primer L'Oreal

9G Sunrise Glow Artistry Palette
Pro Longwear Paint Pot Vintage Selection
Suede Matte Lip Liner Montreal
Powder Kiss Lipstick Sultriness
Selma
Beauty Star
15/03/25-07:58

Jag skulle vilja ha tips på en ny mascara som gör att fransarna ser längre ut, har någon något tips?

Nathalie
Beauty Pro
14/03/25-20:59(redigerad den 14/03/25-21:00)

Beauty hack or beauty whack

Avslutar dagen med ännu ett beauty hack för eyeliner där jag testar hur det funkar på hooded eyes.

I det här skulle man ta en tandpetare i plast (jag tog en som satt fast på en Plackers), måla på eyeliner på den och sen dra den mot huden. Utöver att den smetade ner under ögat också så är ju resultatet... Inte särskilt tillfredsställande.

På bilden har jag ändå försökt städa upp det lite utan att ändra formen på vad tandpetaren åstadkom.

Ännu ett beauty whack om man har hooded eyes alltså

Beauty hack or beauty whack   Avslutar dagen med ännu ett
Annie
Beauty Star
14/03/25-19:40

mitt senaste köp från kicks!! älskaaarr och den luktar så gott

mitt senaste köp från kicks!! älskaaarr och den luktar så
Nathalie
Beauty Pro
14/03/25-19:35

Igår när jag var på Kicks så ville jag testa på lite hudvård från BareMinerals. Tyvärr visade det sig att de innehöll ett av de ämnen jag inte tål men jag tänkte ändå dela med mig av vad jag tyckte. Gemensamt för alla tre är att de luktar väldigt diskret och fräscht, så de funkar även för mig som är doftkänslig.

Butter Drench Restorative Rich Cream - tycker att namnet beskrev produkten rätt bra! Det här kändes som en rik kräm men som ändå la sig fint på huden. Utöver att vara väldigt återfuktande så ska den öka huden motståndskraft och spänst. Den är också icke-komedogen. För någon med torr hud kan den nog användas både dag och kväll och för andra hudtyper blir den en fin nattkräm om man tycker att den är lite för mycket på dagen.

Smoothness Bare Haven Soft Moisturizer - det här var den jag gillade mest. Den har en helt vanlig krämkonsistens och känns så skönt mjuk på huden. Den här ska vara väldigt återfuktande och kan även den användas som både dag- och nattkräm. Rekommenderas för normal till torr hud men jag tror att den funkar på blandhy också. Ska även funka på de som har känslig hud!

Long Life Herb Night Treatment - den här förbryllade mig lite för den är nästan helt flytande vilket jag inte var beredd på. En lätt gelkräm som också ska återfukta bra och passa alla åldrar inkl åldrande hud. Den ska enligt beskrivningen arbeta på synliga ålderstecken och stärka huden.

Alla tre är just nu på erbjudande, 20% rabatt

Igår när jag var på Kicks så ville jag testa på lite hudvård
Skinorials Butter Drench Restorative Rich Cream 50 ml
Smoothness Bare Haven Soft Moisturizer 50 g
Skinlongevity Long Life Herb Night Treatment 50 g