/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Mursal Gh
Beauty Star
29/04/25-09:28(redigerad den 29/04/25-09:30)

Har ni också en eller några smink/hudvård produkter som ligger i korg och väntar på att ni ha tillräckligt med saldo för att köpa det?

För mig var det Benefit’s mascara – i den bruna nyansen – som jag verkligen såg fram emot att prova. Men vilken besvikelse det blev! Jag hade hoppats på en drömlik effekt, men istället gjorde den mina korta fransar klumpiga, och man måste jobba i flera lager för att få något resultat alls.

Har ni några tips på en bra mascara för korta fransar?

Klicka på ett alternativ för att rösta
Gillar du Benefit BADgal BANG! - Limited Edition Volumizing Mascara Rebel Brown?
3Bidrag
Ja
Nej
BADgal BANG! - Volumizing Mascara Black
Nikki
Beauty Pro
29/04/25-08:57

Biotherm AQUA Concentrate är en hudvårdsserie framtagen särskilt för att möta behovet hos unga människors hud. De anger själva en ålder mellan ca 18 och 25 år. Givetvis kan man använda produkterna även om man är något yngre eller äldre.

🩵💗💚

Gemensamt för serien Aqua Concentrates är att produkterna har en lättare konsistens och är fyllda med fuktgivande ingredienser som både återfuktar och ger en härlig lyster.

Finns Bounce 🩵, Glow 💗 och Pure 💚.

De har lite olika inriktning men med fokus på fukt och glow så de är ganska "snälla" och hudvänliga utan starka effektiva anti-age ingredienser. För en ung problemhud finns det troligen också andra riktade hudvårdsprodukter som ger bättre effekt.

Älskar denna lite lättare fräscha formulan på min hudvård sommartid men trots att min ålder stämmer in bra så är min hud lite för torr och behöver oftast en fylligare kräm på natten och definitivt vintertid.

Biotherm AQUA Concentrate är en hudvårdsserie framtagen
Aqua Bounce Moisturizing Super Concentrate 50 ml
Aqua Bounce Flash Moisturizing Mask Aqua Bounce Flash Mask
Aqua Glow Moisturizing Super Concentrate 50 ml
Aqua Glow Flash Moisturizing Mask Aqua Glow Flash Mask
Aqua Pure Moisturizing Super Concentrate 50 ml
Aqua Flash Pure Moisturizing Mask Aqua Pure Flash Mask
Enji
Beauty Pro
29/04/25-08:53

Pixi BeautifEye ögonpads som hjälper till att återuppliva och ljusar upp mörka ringar under ögonen. Älskar dt ❤ Rekomenderar.

Pixi BeautifEye ögonpads som hjälper till att återuppliva
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Annika
Beauty Pro
29/04/25-07:21

Vattenfast mascara, allergivänlig. Vilken ska man välja???

Falsies Surreal Extensions Mascara Waterproof Very Black
Lash Idôle Mascara Waterproof
Nordic Berry Curl Mascara Waterproof Black
Lash Sensational Sky High Mascara Black Waterproof
Ellinor
Beauty Star
29/04/25-05:56

Hej, jag har ganska korta ögonfransar och undrar om ni har tips på någon bra mascara?

Clara
Beauty Pro
28/04/25-23:16

Presenttips till en 13årig kille?

Nikki
Beauty Pro
28/04/25-20:13

La Vie Est Belle EdP

Få parfymer har kommit med så många special editions som Lancôme's La Vie Est Belle EdP.

Älskar flakongen med det ständiga leendet.

La Vie Est Belle EdP   Få parfymer har kommit med så många
La Vie Est Belle EdP 30 ml
La Vie Est Belle EdP Refill 100 ml
zeynab
Beauty Star
28/04/25-20:12

Tips inför sommaren för de som har keratosis pilares (kp):

Testa Hths original body lotion, anledningen till att jag rekommenderar denna lotion är på grund av att den innehåller karbamid (urea) och mjölksyra (lactic acid).

Karbamid hjälper till att återfukta huden på djupet och mjukgöra de torra knottrorna. Mjölksyra är en mild syra som peelar huden och hjälper till att lösa upp döda hudceller, vilket gör huden slätare.

Hths lotion är även bra för att den är prisvärd och man kommer förmodligen att se skillnad efter någon vecka av anvädning.

Tips inför sommaren för de som har keratosis pilares (kp):