/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
14/05/25-06:03

När man inte är född cool...

ZADIG & VOLTAIRE - This is Her! EdP

Spännande doft som både är mjukt krämig och kommer nära men som också har lite attityd.

Vanilj, vispgrädde och kastanj med ett sting av rosépeppar och en träig bas av sandelträ och kashmir.

Nyfiken på deras nya parfym ZADIG EdP som jag inte provdoftat ännu.

När man inte är född cool...   ZADIG & VOLTAIRE - This is
This Is Her! EdP 50 ml
Zadig EdP 30 ml
Zadig EdP Refill 150 ml
Moa
Beauty Pro
13/05/25-17:21

✨️ Elizabeth Arden Green Tea Pistachio Crunch ✨️

Jag hade inte så höga förväntningar på den här doften, men det slutade med att den fick följa med mig hem.

För mig doftar den mycket green tea, citrusigt i början. Efter några minuter kommer pistage fram mer och ger en doft som känns lite som sockrad citron. Väldigt god! Efter några timmar är det mest kvar en varm, söt, nötig doft.

Jag blev väldigt förvånad av den här doften faktiskt. Den känns dock inte så somrig, eftersom den snabbt förlorar den där fräschheten. Kanske för mysiga sommarkvällar hemma.

✨️ Elizabeth Arden Green Tea Pistachio Crunch ✨️  Jag hade
Green Tea Pistachio EdT 100 ml
Nikki
Beauty Pro
13/05/25-16:31

Jean Paul Gaultier DIVINE ELIXIR

Så vackra flakonger och så Jean Paul Gaultier.

Efter Divine EdP och Divine Le Parfum kommer nu Divine Elixir. Finns inte i Sverige ännu.

Jean Paul Gaultier DIVINE ELIXIR    Så vackra flakonger och
Gaultier Divine EdP 100 ml
Gaultier Divine Le Parfum 50 ml
Gaultier Divine EdP Refill 200 ml
Gaultier Divine Le Parfum Refill 200 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Anna
Beauty Star
13/05/25-15:24(redigerad den 13/05/25-15:25)

vad har ni för tips på bra värmeskydd för hår som har rätt lätt att bli fett. ska kunna användas i torrt hår som är tunt och rätt skadat. extra plus om det minskar frizz

gärna lägre prisköass eller dryga produlter!

bernadette.elfstrom
Beauty Beginner
13/05/25-15:15

Hej! jag är på jakt efter en signaturdoft som liknar byredo sundazed. Har ni några försag+

Tilde
Beauty Pro
13/05/25-15:01

Jag hade sett mycket bra omdömen om Elvital Gloss-serien och bestämde mig för att testa alla fyra produkter. Tyvärr fungerade den inte alls för mitt blekta hår. Redan efter första tvätten började jag tappa mycket mer hår än vanligt – både i duschen och dagarna efter. Håret kändes inte särskilt återfuktat heller, trots att serien lovar glans och vård. Jättebra att den fungerar för andra, men för mig blev det tyvärr en besvikelse.

Jag hade sett mycket bra omdömen om Elvital Gloss-serien och
Tilde
Beauty Pro
13/05/25-14:56

Jag råkade köpa fel styrka och fick med mig The Ordinary 1% Retinol istället för en mildare variant. Var först ganska rädd att den skulle vara för stark för min hud, men det fungerade oväntat bra när jag blandade ut den med en återfuktande kräm. Resultatet blev en jämnare hudton, mindre plitor och en fin lyster. Jag använder den försiktigt, bara 1–2 gånger i veckan, och alltid med SPF dagen efter. Den här produkten är riktigt effektiv, jag bort linjerna i panan, och min hud köns myvket starkare!

Jag råkade köpa fel styrka och fick med mig The Ordinary 1%
Tilde
Beauty Pro
13/05/25-14:23

Jag köpte nyligen denna på Kicks butik och är så nöjd med mitt köp! Black Opium har en varm och söt doft med inslag av vanilj, kaffe och blommiga toner. Den känns kraftfull utan att bli för tung. Perfekt för kvällar ute eller när man vill känna sig lite extra lyxig. Flaskan är dessutom riktigt snygg och ser elegant ut på parfymhyllan. Rekommenderas starkt till dig som gillar fylliga, feminina dofter!

Jag köpte nyligen denna på Kicks butik och är så nöjd med