Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Det är sommar men idag kände jag ändå för lite mjuka varma mysdofter.
Member Deal 25% på Billie Eilish för tillfället så därför taggar jag även övriga parfymer inklusive den nyaste, Your Turn EdP. 🎲
Originaldoften Eilish EdP, den guldfärgade, ingår dock ej då den har fast lägre Nice Price.
Misten bygger på denna otroligt populära doft.

Ett av mina senaste köp på Kicks. Brazilian Crush Cheirosa 48. 😍 Drömmig, söt och somrig. Jag är så redo för sommaren nu. 💕
Denna stämmer in så väl på sin beskrivning (från Kicks.se): "Vattendroppar glittrar på huden. Cocktails vid poolen i din närhet. Du bär din favoritbikini. Cheirosa 48 Perfume Mist hyllar den frigörande energin från 1948, då bikinin för första gången sågs i Brasilien. Den här tropisk-saftiga doften öppnar med en mogen twist av guava-nektar, medan en solbelyst orkidé blommar under ett himmelskt moln av vanilj och rosa mysk. Det är bikinisäsong."

En härlig dold pärla 🤍
Borste för hårbottenmassage.
Avkopplande massage, ökar blodcirkulationen och skapar bra förutsättningar för en välmående hårbotten. Kan användas i samband med hårtvätt för en extra ren känsla eller i torrt hår för avslappning.
Finns massor av olika. Taggar några av dem. Min är från varumärket CONTINU, ett av KICKS egna varumärken, som tyvärr inte finns längre.



Jag har en riktig horror story som aldrig passat bättre att dela med sig av än nu 😏
Jag var yngre, typ 17 år. jag hade en pojkvän på den tiden vi hade varit tillsammans länge och det var min första stora kärlek. han hade varit bortrest en längre tid och dagen närmade sig när han äntligen skulle komma hem. Vad tänker man då som 17 åring, jo, jag ska fixa till mitt hår och göra mig extra fin och överraska honom när han kommer hem. Jag har naturligt lockigt långt gyllenbrunt hår. jag bestämde mig för att sätta i typ 50 cm långa extensions. Jag färgade håret mycket på tiden, nästan alltid själv hemma. Så en kompis till mig spenderade timmar på att limma in såna keratinslingor med hår. sen skulle jag färga hela håret inkl hårförlängningen så det skulle smälta in bättre. det jag inte visste var ju självklart att löshåret tar inte upp färg som ens naturliga utan det blev HELT flammigt när jag var klar. paniken var ett faktum. Jag hade spenderat timmar, och mycket pengar, på att förbereda mig för att överraska min pojkvän som jag inte sett på flera månader. jag sitter med grönflammigt 50 cm långt hår, och gråter. Har panik. Känner mig betydligt fulare nu än vad jag gjorde innan. Jag ringer och beklagar mig för mina föräldrar, vad gör min pappa då? jo, vi åker till närmaste köpcentrum, går in på en frisörsalong, lyckas få en dropintid. detta är också alltså kanske 3 h innan jag ska hem till min pojkvän. Han säger att det blir svårt att hinna med han ropar dit flera frisörer som får hjälpa till för att hinna. Han säger att han måste färga om allt hår som jag förstört, och nu har jag ju ungefär 30 kg hår på huvudet 🤣 så han säger att han måste färga håret svart, för inget annat kommer täcka denna katastrof jag åstadkommit. Så detta står typ 3 personer på mitt hår och lyckas hinna klart. Min pappa fick betala ca 4000 kr bara för att jämna till min hårfärg för jag var så ledsen(han var inte jätteglad) och jag var inte heller jätteglad för nu hade jag plötsligt 50 cm långt korpsvart hår som inte riktigt var planen. Till saken hör att min pojkvän tyckte såklart det var jättefint, men blev förvånad över att det var svart 😁 och jag började gilla det så mycket sen att jag fortsatte färga mitt hår kolsvart sen under flera år 🙈
Jag vill gärna vinna kerastase goodiebagen då jag varit på en riktig hårresa senare åren och haft mycket trauman kring mitt hår. först fick jag svår vuxenacne och fick äta stark medicin under ett år vilket påverkade håret. Sedan blev jag sjuk och opererades vilket påverkade mitt hår och pga. trauma tappade jag ca 50 % av mitt lockiga hår. Efter det har jag försökt komma tillbaka och provat mig fram med ett hav av olika produkter men har aldrig riktigt fått tillbaka det som det en gång var. Dessa produkter kanske kan hjälpa mig få tillbaka glansen och lystern jag behöver ✨️




Min hår-horror story.
När jag var yngre hade jag väldigt fint, friskt och långt hår tills jag en dag fick för mig att färga håret brunt hemma (!!!) vilket jag ångrade DIREKT. Det kändes absolut inte som jag och redan nästa dag började jag processen att bli blond igen. Jag vet inte hur många gånger jag blekte håret innan allt det bruna (sedan orangea) var borta och jag säger bara en sak - ALDRIG IGEN. Mitt hår blev så slitet och gick av på flera ställen. Hade dessutom sår i hårbotten för att jag hade blekt det så mycket, och tillslut blev jag tvungen att klippa mig axelkort för att det var så förstört. Att gå från en tjej med långt och friskt hår till en tjej med axelkort sönderblekt hår gjorde ont i mitt hjärta, och speciellt för att jag inte trivdes med det. Hår är ju egentligen bara hår meeen jag kommer aldrig göra om samma misstag igen.
Jag skulle vilja testa Gloss Absolu serien då jag ännu inte funnit en hårvårdsrutin som jag gillar. Det är cirka 9 år sedan min hår-horror story utspelade sig men upplever än idag att det är torrt och frissigt efter denna händelse. Kan absolut också bero på att jag inte hittat rätt produkter till håret så skulle vara superkul att få testa denna serie och se om det kan vara något för mig och mitt hår! 💖✨

Okej, här kommer min hår-horror story 😩
Jag skulle slinga håret hemma med hätta (redan där borde jag ha förstått hur det skulle gå). Jag har rätt tjockt och mycket hår, så det var ett projekt bara att försöka dra ut håret genom hålen. Svetten rann, armarna domnade, och det kändes typ som att jag drog ut varenda hårstrå med våld. Men jag kämpade på – envis som man är. Ni som vet, ni vet hur det är att slinga med hätta 😅
Jag använde ett billigt blonderingskit från mataffären och tänkte att “äh, hur illa kan det bli?” Spoiler: väldigt illa.
När jag sköljt ur och tog av hättan såg det inte klokt ut. Mitt huvud såg ut som ett fläckigt leopardmönster i diverse nyanser av gult och orange. Alltså… det var katastrof. Jag grät. Och grät lite till. Min sambo försökte trösta mig på det där klassiska sättet: “Men hjärtat… du är jättefin.” Man ba… nä. Jag såg ut som ett dåligt påskägg. Men jag uppskattade att han försökte.
Som grädde på moset hade jag en arbetsintervju dagen efter. PANIK. Jag gjorde mitt bästa för att dölja eländet – satte upp håret i någon slags uppsättning som jag trodde “distraherade”. Det gjorde typ tvärtom – det framhävde fläckarna ännu mer 😂
Min sambo, som ändå förstod allvaret i situationen, bokade en överraskningstid hos frisören så tidigt det bara gick. Det var mitt i sommaren och svårt att få tider, men efter tre långa dagar fick jag en akuttid. Han betalade hela kalaset och satt med mig under hela färgningen. 🥹
Och – tro det eller ej – jag fick jobbet. Trots att jag satt där med fläckigt, gult, katastrofhår. Så nu vill jag gärna vinna Kérastase Gloss Absolu så jag aldrig någonsin hamnar i den här situationen igen 😅 Jag vill ha glans, inte fläckar!
