/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Sandra
Beauty Star
05/06/25-14:00

Mitt hår är extremt frissigt, torrt och trassligt. Det bildar knutar som inte går att reda ut, hur mycket jag än försöker. Flera gånger har jag varit tvungen att klippa av delar bara för att kunna kamma igenom det.

En morgon fastnade borsten så djupt att den inte gick att få loss. När jag drog kändes det som om något höll emot. Oavsett hur jag borstade eller försökte fördela håret gick det inte, knutarna satt för hårt. Till slut var jag tvungen att klippa ut dem. De stora, som sitter nära hårbotten, gör nästan ont i hjärtat att ta bort. Dagen efter skulle jag till jobbet. Jag kunde inte ha uppsatt hår eftersom det syntes var jag klippt, så jag fick ändra från mittbena till sidbena och försöka dölja det så gott det gick. Jag är livrädd att håret ska bli så igen för det är så torrt, frissigt och svårhanterligt.

Därför vill jag testa Kérastase – Gloss Absolu, i hopp om att det kan ge mitt hår den fukt, glans och kontroll jag saknar – och hjälpa mig slippa klippa bort delar av mig själv varje gång det tovar ihop sig. ✨

Maryam
Beauty Beginner
05/06/25-13:49

Hår-horror story: 😱 En gång bestämde jag mig för att bli blond hemma. Jag köpte ett blekmedel från mataffären och tänkte: “Hur svårt kan det vara?” Spoiler: Det kan vara väldigt svårt. Efter 30 minuter såg jag ut som en ostbåge – mitt hår var orange, torrt som hö och bröts av bara jag tittade på det. Jag fick panik, försökte tona ner färgen med silverschampo men överdoserade – resultatet blev lila toppar och gult under. Det tog över ett år att få ordning på håret igen. 😩

Varför jag vill testa Gloss Absolu: Efter den traumatiskan upplevelsen har jag blivit mycket mer försiktig med vad jag använder i mitt hår. Jag har nyligen gått tillbaka till blonda slingor, och mitt hår behöver verkligen något som ger glans, återfuktning och stärker utan att tynga ner. Gloss Absolu verkar vara precis det – en riktig räddare i nöden för stressat och färgbehandlat hår! 🙏✨

hannasofia
Beauty Beginner
05/06/25-13:45

hej!:) vore så kul att få testa dessa spännande nyheter från kerastase!

Jag beställde en billig hårfärg jag sett på TikTok, mörkröd, trendig, “säkert”. När jag applicerade den sved det i hårbotten, men jag härdade ut. När jag sköljde ur färgen var håret svartgrönt och luktade bränt plast?. Dagen efter fick jag sår i hårbotten och håret började falla av i stora bitar Läkaren sa att det var en kemisk brännskada, färgen var inte ens godkänd i EU. Jag fick raka av allt och gå med mössa hela den sommaren,det var några år sen nu .

Mitt råd är att aldrig lita på trendiga hårfärger med okända namn. Mitt hår gör det fortfarande inte. därför skulle jag än idag fortfarande vara i behov av glansgivande produkter för att stärka mitt hår! 勺

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
A.M
Beauty Pro
05/06/25-13:44

Min hår-horror story: Jag var på semester utomlands, solbränd, glad och spontan så när jag såg en salong som erbjöd färgning till ett bra pris tänkte jag: varför inte fräscha upp håret lite? Det som skulle bli en ljus, somrig uppfräschning blev istället en mardröm. De använde alldeles för stark blekning, på redan solblekt hår och känslig hårbotten. Det började svida, men de sa att det var normalt.

Några dagar senare började tussar av hår falla av. Det var som att håret bara gav upp. Jag kunde knappt borsta det utan att se stora mängder hår i handen. Sedan dess har jag kämpat med att få tillbaka styrkan och fylligheten men inte fått till det helt återställt.

Varför jag vill testa Gloss Absolu? Vill verkligen ge mitt hår omtanke och kunna få tillbaka kvaliteten på mitt hår. Att få lite glans och liv igen efter den hemska upplevelsen.

Alina-Mariana
Beauty Beginner
05/06/25-13:42

En gång bestämde jag mig för att "bara toppa lite själv"... slutade med att halva håret såg ut som ett trappsteg. 😭 Sen försökte jag rädda det med blekning – big mistake. Jag vill testa Gloss Absolu för att få tillbaka glans, mjukhet och känna mig fin i håret igen. ✨ Mitt hår förtjänar lite kärlek efter allt det här. 🙈

Tatiana
Beauty Star
05/06/25-13:39

Jag plattade håret varje dag utan värmeskydd… Efter ett tag blev det torrt, livlöst och helt utan glans. 🌟 Jag vill testa Gloss Absolu för att återfå ett friskt, glansigt hår – och känna mig som efter ett salongsbesök hemma!

Vebi
Beauty Star
05/06/25-13:35

Månadens dolda pärla! Haft problem med att hitta en solkräm som inte ger utslag eller lämnar en vit hinna på ansiktet och denna är en vinnare. Kan starkt rekommendera den. Den är dessutom väldigt dryg och flytande så mycket behövs inte och därav håller den länge!

Relief Sun: Rice + Probiotics SPF50+ PA++++ 50 ml
Nikki
Beauty Pro
05/06/25-13:29(redigerad den 05/06/25-13:32)

Mirakelprodukt! ⭐️

Finns kanske inte några mirakelprodukter men denna multifunktionella hårspray från Joico kommer nära! 🥰

Håret blir lätt att reda ut, inget friss - bara glans! ✨️

Doftar gott också!

Gjorde ett superkap när jag hittade och beställde den för 139 kr! 😃
Nu är priset höjt till 185 kr såg jag men fortfarande väldigt billigt!

Ej köpt på KICKS men finns även på KICKS. 😃

Finns i liten rese- eller prova-på storlek också!

Mirakelprodukt! ⭐️  Finns kanske inte några mirakelprodukter
K-Pak ColorTherapy LusterLock Spray 50 ml