/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Mariana💋
Beauty Star
31/05/25-10:51

Fick testa Kicks stämplar för BeautyAct där man fick en stämpel per produkt man köpte från BeautyAct. När man hade fått fyra stämplar kunde man välja en gratisprodukt för max 149kr. Det blev dessa produkterna för mig och valde Fixing Fiber Brow Mascara som gratisprodukt. Är väldigt nöjd med allting förutom krämen då den inte riktigt funkade för min avneprone och känsliga hy.

Fixing Fiber Brow Mascara Soft Brown
Insta-Tan Bronzing Powder Night Out
Barrier Support Night Cream 50 ml
Multi-Skilled Liner Bare Nude
Long Lasting Eyeshadow Stick Dust
Kristina
Beauty Pro
31/05/25-10:28

Senaste köp från Kicks. Ett av mina regelbundna köp är denna. Riktigt bra torrahampoo med färg i.

Döljer gråa hår väldigt väl för stunden  Håret blir lite strävt men också lättare att jobba med pga det. Tar man för mycket eller inte låter det torka in först, kan den färga av sig.

Har inte hittat någon med färg i som är bättre, än. Ge gärna era tips. ✨癩

Senaste köp från Kicks. Ett av mina regelbundna köp är
Good To Go Light Apple & Cedarwood Dry Shampoo For Brown Hair 250 ml
Carolina
Beauty Star
31/05/25-09:48

vad är era bästa tips på loose setting powder? har kört sensai men vet inte om 600kr är försvarbart för ett puder.

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Mimmi
Beauty Pro
31/05/25-07:18

Någon som testat denna? Är den bra, ger den lyster? Funkar den bra?

Någon som testat denna? Är den bra, ger den lyster? Funkar
Invisible Illumination Dewy Glow Setting Spray 100 ml
Annika
Beauty Pro
31/05/25-07:17

✨️Beauty Shelfie Challange, nr 2✨️ Detta är vårt badrumsskåp där jag har min ansikts hudvård. Det är de produkter jag använder på sommaren. Känns bra att ha dom i badrummet. Jag har köpt små "spatlar" som jag använder till ansikts krämen för att vara lite mer hygienisk. Ögon creamen brukar jag klippa itu för att få ut allt ur tuben✨️

✨️Beauty Shelfie Challange, nr 2✨️ Detta är vårt badrumsskåp
PuritySolution Cleansing Mousse 150 ml
Micellar Beauty Water 150 ml
HydraRepair Melting Eye Cream 10 ml
20% Vita-C Brightening Serum 30 ml
Niacinamide Glass Cream 50 ml
Nikki
Beauty Pro
31/05/25-06:59(redigerad den 31/05/25-07:01)

Shu Uemura Izumi Tonic Strengthening Shampoo

Izumi - fontän på japanska - tonic strengthening serien är inspirerad av yu-su-ru, den uråldriga japanska skönhetstraditionen av att tvätta håret i risvatten för att göra det vackert.

Beskrivning: Produkterna rengör, stärker och gör håret tjockare på ett skonsamt sätt. Håret blir upp till 30 gånger starkare, tjockare, skyddar mot brustna hårstrån och reducerar kluvna hårtoppar med upp till 91%. Håret blir mjukt, slätt och fullt av lyster.

Fick några generösa varuprover så har kunnat använda detta lyxiga shampoo och njuta av resultatet mina senaste hårtvättar och WOW, vilket resultat!

Lite tveksam till doften som jag tycker doftar som en diskret och exklusiv herrparfym (den dröjer inte kvar som tur är) men formulan är härlig och väldigt dryg så produkten räcker klart längre än andra shampoon jag testat.

Men det som imponerar mest är resultatet, hur håret känns och ser ut. Det är bara att borsta igenom utan minsta svårighet och det glänser redan när det är blött. När det torkat är det helt silkeslent och med en otrolig glans. Ett sådant resultat, utan att använt någon inpackning, leave-in, hårolja eller glansspray, har jag aldrig varit med om.

Nu brukar jag ju inte använda produkter i denna prisklass så jag vet inte om detta är vad man ska förvänta sig men jag är väldigt imponerad och överraskad!

Ska i alla fall googla om det här med risvatten och vackert hår då det känns som att det skulle passa min budget bättre! 😄 Men drömma kan man ju alltid...🤗✨️⭐️✨️

Shu Uemura Izumi Tonic Strengthening Shampoo   Izumi -
Izumi Tonic Strengthening Shampoo 300 ml
Izumi Tonic Strengthening Conditioner 250 ml
Izumi Tonic Strengthening Mask 200 ml
izumi tonic strengthening energizing water 150 ml
Izumi Tonic Strengthening Serum 90 ml
Irena
Beauty Pro
30/05/25-17:28(redigerad den 30/05/25-17:38)

När man är inne i stan så är det standard att provdofta/testa en eller flera parfymer. Går ofta ut från butiker som en vandrande doftpinne. Har provat denna vid 2 tillfällen senaste veckan och jag borde egentligen inte fastna vid denna, men det var något med den som fångade mitt hjärta.

Jag ogillar dock öppningen, men efter två/tre timmar cirka kommer världens finaste vanilj fram blandat med blommighet och pudrighet. Läste en recension om att den doftar som lyxiga våtservetter och jag tycker den stämmer in på det till viss del.

Om jag ska beskriva parfymen och känslan den ger mig så ser jag framför mig en kvinna i tweedkavaj, klänning och fint uppsatt hår. Hon tar sin dagliga promenadrunda på Strandvägen och svänger förbi Grand Hotell för en afternoon drink efter en inte allför hektisk arbetsdag. Hon utstrålar klass utan att försöka för mycket och efter sig lämnar hon ett doftspår likt en pudrig blomma en varm sommarkväll. Ingen vet riktigt var hon är på väg härnäst, men en sak är säker och det är att hon inte lämnar någon oberörd.

Jag tror att beskrivningen ovan kommer från en tid i livet då jag jobbade på en restaurang nära Strandvägen och ofta mötte kvinnor likt de jag beskrivit ovan. Då jag själv var långt ifrån den världen på den tiden så kunde jag istället drömma mig bort till hur det var att leva i den verkligheten. Nu när man blivit äldre och insett att pengar inte kan köpa lycka så vet jag att livet är så mycket mer än fina dofter och dyra kläder. Men jag kan nog åndå erkänna att jag lätt skulle vilja bära denna doft för stt få in lite classy feeling i vardagen 🌸

När man är inne i stan så är det standard att
Nikki
Beauty Pro
30/05/25-17:09

Sol de Janeiro's Glowmotions Glow Oil i Limited Edition nyans:

Roséguld-skimrande Carnaval Queen.

Önskar verkligen jag var lite mer "Rio"... 😃

Sol de Janeiro's Glowmotions Glow Oil i Limited Edition
Glowmotions Rio Sunset Body Oil 75 ml
Glowmotions Glow Body Oil Copacabana Bronze