/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Chuchu
Beauty Pro
04/06/25-15:21(redigerad den 04/06/25-15:23)

vore kul att få testa absolu då jsg utsatt mitt stackars hår för föjande:

Min vän tipsade mig om en frisör hennes kollega med samma hårtyp som jag, mörkbrunt och tjockt, hade gått till. Jag var skeptisk för frisörsalongen är lite skum på utsidan, men tänkte att det kunde vara värt att testa eftersom jag skulle komma billigare undan..

Det slutade med att jag satt med blekning i håret i nästan sex timmar!!! Jag försökte säga ifrån flera gånger, men fick inget gehör. Hur som helst, när jag gick därifrån såg det okej ut, efter styling och så, fram tills att jag duschade hemma. Håret ramlade av i stora tussar. Jag grät, ja.

Dagen efter fick jag skämmas hos min riktiga frisör när han tyst klippte av mitt låna hår enda till örsnibbarna och sa: ”så… du har varit otrogen mot mig.” Haha Fyfan. Kommer aldrig göra om.

Pia-Marie
Beauty Star
04/06/25-14:43

För några år sedan var jag med i en tävling. "Gör om mig" jag hade midjelångt blont hår då.

när dom var klara med mig fick jag se mig i spegeln och fick en chock!

* # * # dom hade kapar mitt långa hår och jag hade en tantfrisyr som slutade vid halsen och i pagemodell sen var färgen i en trist brunaktig färg.

jag var helt förtvivlad och beställde tid dagen därpå för en hårförlängning som kostade en hel del. aldrig jag gör om detta🫠 Mvh Pia

Madeleine
Beauty Beginner
04/06/25-14:19(redigerad den 04/06/25-14:21)

Är just nu i en horror story vad det gäller mitt hår. Det har blivit så slitet och lite som tuggummi i topparna. Både jag o min frisör är chockade. Jag har inte gjort något annorlunda, eller bytt produkter. Så behöver nog en riktig kur som Kérastase Gloss Absolu. Någon som varit med om liknande?

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Jennifer
Beauty Star
04/06/25-13:47(redigerad den 04/06/25-13:55)

Jag har två "horror" storys om mitt hår ( tyvärr ) Första är när jag för två år sedan var hos frisören och skulle slinga håret, är blond i grunden men vill ha de ljusare.Då bränns ALLT mitt hår av, varenda paket med slingor ramlade av och jag gick från att ha långt tjockt blondt hår till att nästintill vara skallig och fick klippa håret till axlarna för o jämna ut så gott de gick.. Andra skräcken var när jag gick till Lyko och fick "expert" hjälp med en toning/förgbomb för o göra mitt hår lite askigare. de rekomenderade en produkt och jag litade på ddm. När jag väl kommit hem och testar produkten så får jag lite panik när jag ser att produkten är skrik rosa i färgen... dum som jag är så smetar jag in hela håret med produkten och blir såklart helt rosahårig :)

Jag har i många år använt mig av kerastase genesis serien men skulle så gärna vilja prova en ny serie av dem, då det enbart är kerastase jag vågar ge mig på efter många års problematik med håret..

Nathalie
Beauty Pro
04/06/25-13:37(redigerad den 04/06/25-13:38)

Mitt senaste köp från Kicks blev viktig spf! Har tidigare varit så dålig på spf (jag spenderar väldigt lite tid utomhus men har smort in mig när jag ska vistas i solen) så nu måste jag komma ikapp och hitta favoriter

Mitt senaste köp från Kicks blev viktig spf! Har tidigare
Mineral Tolerance Fluid SPF50 50 ml
SPF40 Face Cream 50 ml
Ann-Sophie
Beauty Star
04/06/25-13:00

mitt hår går av för att jag färgar, klipper mig själv och säkert använder helt fel produkter . vore en dröm att få testa nåt som jag aldrig någonsin tänkt att testa. köpte color wow, men inte hjälper det

mitt hår går av för att jag färgar,  klipper mig själv och
Nikki
Beauty Pro
04/06/25-12:49

BESÖK BUTIK!

Rekommenderar verkligen att besöka butik nu under rean om man har möjlighet!

En hel del parfymer, fler än på hemsidan. Även produkter från varumärken som Sol de Janeiro, FENTY, Nuxe och KORA Organics.

Taggar mina två favoritdofter nu, efter att just ha provdoftat, av de som finns online!

BESÖK BUTIK!   Rekommenderar verkligen att besöka butik nu
Alien Goddess Supra Florale EdP 30 ml
Classic Malibu Beach EdT 60 ml
Hanane
Beauty Star
04/06/25-12:33

Mitt hår på baksidan växer inte och är så tunt – nästan som ett spädbarns hår. Det gör att jag inte känner mig bekväm med att testa nya frisyrer. Problemet började när jag förstörde mitt hår med en blond färgning, och efter det har mitt hår varit en katastrof. Jag hoppas verkligen få chansen att prova Gloss Absolu-serien – jag behöver produkter som kan hjälpa mig att återfå mitt hårs hälsa och min självkänsla ✨🙏

Mitt hår på baksidan växer inte och är så tunt – nästan som