/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
15/06/25-07:38

🌸 Blommig nyhet från GUCCI 🌸

Flora Gorgeous Gardenia Intense EdP beskrivs som en djupare, mer kraftfull och intensiv variant (flanker på parfymspråk) av originalet.

På bild 3 finns alla parfymer som ingår i blomdoftskollektionen Flora Gorgeous. Tycker väldigt mycket om dessa flakonger som jag tycker har en lite gammaldags romantisk design men har inte riktigt fastnat för någon av dofterna (tyvärr!). Skulle jag välja någon skulle det vara den gula, Flora Gorgeous Orchid EdP.

Vilken är din blomfavorit? Eller är det någon du är nyfiken på och vill provdofta?

Kommentera/tipsa gärna! 🌸

🌸 Blommig nyhet från GUCCI 🌸   Flora Gorgeous Gardenia
Flora Gorgeous Gardenia EdP 30 ml
Flora Gorgeous Magnolia EdP 100 ml
Flora Gorgeous Orchid EdP 30 ml
Nikki
Beauty Pro
15/06/25-07:12

Marc Jacobs PERFECT-familj växer!

Senaste flankern (galet snygg, tycker jag) heter Perfect Absolute EdP.

Doftnotsmässigt tycks den dock inte ha mycket (eller något?) gemensamt med originaldoften Perfect EdP (med bl a fräsch rabarber och krämig mandelmjölk).

Detta fenomen kan ibland irritera mig lite då jag tycker att en flanker bör vara en twist på originalet och inte en helt ny doft. Ofta gör man så här för att dra fördelarna av en välkänd och populär storsäljare med inarbetat namn och design.

En spännande och annorlunda Marc Jacobs-doft kan vi nog vänta oss i alla fall.

Marc Jacobs PERFECT-familj växer!   Senaste flankern (galet
Perfect EdP 50 ml
Perfect Intense EdP 100 ml
Perfect EdT 100 ml
Perfect Elixir EdP 30 ml
Linn
Beauty Pro
15/06/25-06:39

Testa ny hudvård!

Jag har precis använt upp min BeautyAct Melting Cream (en ansiktskräm som jag varit väldigt nöjd med) och nu ska jag börja använda en från ett koreanskt märke som heter Eco Be. Det ser jag framemot!

Testa ny hudvård!  Jag har precis använt upp min BeautyAct
HydraRepair Melting Cream 50 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Linn
Beauty Pro
15/06/25-06:31

Beautyhack!

Mitt bästa tips är att testa nya sminkmetoder innan du ska tvätta bort ditt smink. Då kan du öva innan du råkar förstöra en hel look. Tex med eyeliner, det kan vara krångligt i början.

High Impact Easy Liquid Liner Black
Mimmi
Beauty Pro
15/06/25-05:54

Gröna krämer och primer är något som jag verkligen gillar och det är mitt skönhetstips till alla som har lite rodnad, känns slätare och mindre irriterat! Rekomenderar varmt!

Gröna krämer och primer är något som jag verkligen gillar
SOS Primer Green 30 ml
chole
Beauty Star
14/06/25-22:30

Brun mascara för sommaren i en "no make up"-look? Hur tänker man i brun mascara? =) Äger inte en ända i dagsläget men är bra nyfiken! =) Tips är självklart mer än välkommet!

Klicka på ett alternativ för att rösta
Brun mascara
10Bidrag
Ja
Nej
Nathalie
Beauty Pro
14/06/25-19:29(redigerad den 14/06/25-19:47)

Mitt senaste köp från Kicks

Ugh, har mått riktigt dåligt den här veckan och har inte ens orkat titta in här. Här är iaf mina reafynd från Kicks hemsida! Inte hunnit använda något av dem än

Mitt senaste köp från Kicks   Ugh, har mått riktigt dåligt
Moa
Beauty Pro
14/06/25-17:51

✨️ Dold pärla ✨️

Milky Remedy Mask från Pixi är en ny favorit! Konsistensen är en härlig gel, och den kändes svalkande och lugnande att ha på. Och efteråt känns huden uppfriskad, fräsch, och återfuktad. Min normalt oljiga hud känns inte alls oljig eller fet efter att ha använt den här.

Så skadar det inte att den kommer i en söt glassförpackning. Jag uppskattar också verkligen att det kommer en liten sked (en sån man kan få till små glass förpackningar ibland), så man slipper gräva med fingret.

Milky Remedy Mask 300 ml