/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Ida
Beauty Beginner
08/06/25-12:24

Har varit sjuk i ätstörningar i flera år och tack vare det tappade jag extremt mycket hår. Nu några år senare har det blivir mycket bättre, både tack vare tillfrisknad, men även produkter jag testat. Håret är fortfarande tunt och lite svagt men med rätt produkter blir det bättre och bättre. Hade jag vinnit detta hade det varit en bra bit på vägen till och att få test lite nya produkter

𝓜𝓪𝓵𝓲𝓷
Beauty Pro
08/06/25-12:15(redigerad den 08/06/25-12:16)

Gloss absolu känns som en serie som skulle passa mitt klimakterietrötta hår perfekt! Min hår- horror- story går tillbaka till 2017 då jag var sjukskriven & skulle gifta mig samtidigt! Jag tappade mängder av hår pga stress och blev skallig fläckvis! Min frisör försökte förgäves att fixa till håret inför bröllopsdagen men dessvärre gick det inte så bra! Så har inga foto uppe från den dagen. Som tur är repade det sig med åren men var en tuff resa!

Yang Sook
Beauty Beginner
08/06/25-12:08

För några år sedan hade jag ett långt hår. Jag var mycket mån om håret och använde olika vårdande produkter. En dag passade jag på att göra en inpackning medan jag tog ett varmt bad. Resultatet blev en stor hängande tovade klump av håret som inte gick reda ut. Försökte få en tid hos frisör men behövde vänta nästa en månad för tidigaste tiden. Började googla för att få tips och sedan tog nästan en hel dag för att reda ut håret genom att fixa hårstrå efter hårstrå. Men ändå fick klippa håret senare. Det var ett horribelt misstag som gav mig en viktig läxa. Jag har inte testat produkter för denna tävling och anledningen för deltagande är att jag vill gärna testa produkterna för att ha ett vackert hår. Hoppas dessa produkter hjälper mig att ha ett långt och vackert hår igen! ****

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Cecilia
Beauty Beginner
08/06/25-11:55

Zicksack permanent

Nu har jag inte längre min underbara mamma vid min sida – men en kväll när hon fanns här och livet snurrade på som vanligt, fick vi för oss att permanenta mitt hår. Vi hade inga stora spolar, så vi tog… toalettrullar. Japp. Det var kreativt, men inte så genomtänkt. För när man väljer papper måste man räkna med att det blir platt av vätska.

Resultatet? Ett zickzackigt hår som förvandlades till tuggummi och brast av i testar. Det slutade med att jag, med mitt nya fruktansvärda burr, fick trösta mamma – och sen blev det uppsatt hår i ett helt år.

Och vet du vad? Jag skulle inte vilja vara utan det minnet för allt i världen. Kram!

Pia
Beauty Beginner
08/06/25-11:42

När jag opererades var jag tvungen att tvätta mitt lockiga, torra hår med Descutan – resultatet? Håret blev som svinto! Torrt, tovigt och omöjligt att reda ut. Varför jag vill testa Gloss Absolu: Det vore fantastiskt att hitta något som verkligen återfuktar och vårdar mina torra lockar – kanske kan Gloss Absolu bli min nya favorit?

Marion
Beauty Pro
08/06/25-11:40

Min hår "horror story" involverar dessvärre sjukdomsfall. Jag hade varit överarbetad och stressad på grund av min arbetsplats under ett par dryga månader och morgonen den 15 maj sa det bara stopp och jag svimmade i hallen hemma och fick åka akut in med ambulans. Resultatet av all stress blev ett brustet magsår och jag tillbringade flera dagar på sjukhuset. När jag äntligen kom hem och fick borstat mitt hår för första gången sedan sjukhusvistelsen så fick jag en chock över hur mycket hår som drogs ur, jag fick tömma ur borsten flera gånger och under min första dusch efter så stod jag i tjugo minuter och bara drog och drog ut tjocka hårtussar. Nu har jag varit hemma några veckor och kvalitén på håret är fortfarande katastrof men en aning bättre. Tänk vad ett sjukdomsfall kan innebära för hårets kvalité?

Jag som många andra har inte alls ekonomin att testa nya, dyra hårprodukter och jag skulle därför bli överlycklig över att få testa Gloss Absolu. Det låter som precis den räddningen mitt torra, frissiga och traumatiserade hår behöver just nu!

Martin
Beauty Star
08/06/25-11:34

någon som har en bra rekommendation på en highlighter/glow stick lik denna? Testade Isadoras men den torkade tyvärr ut min hy.

The Wake Up The Glow All Over Dew Stick 00 Transparent
Meli
Beauty Pro
08/06/25-11:25

mitt senaste köp, gillade att den inte är klibbig!

mitt senaste köp, gillade att den inte är klibbig!