/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Erika
Beauty Beginner
08/06/25-18:47

Absolut den gången iag blekte håret och det blev tuggummikänsla deluxe. Men Kerastase räddade mitt det hår som gick att rädda!

Nathalie
Beauty Beginner
08/06/25-18:08

förra sommaren bestämde jag mig för att testa en ny frisör, visste många som gick till just denna salongen och alla var alltid såå nöjda. Så sagt o gjort, jag bokade en tid för att bli riktigt ljus! Väl i stolen berättade jag att min hår kan vara svårblekt och att jag därför hade bokat in mer tid. Då visade det sig att hela salongen skulle ha personalfest så min frisör var inte alls särkiöt sugen på att ge mitt hår lite extra tid som jag bokat, vi stänger kl 18 idag för vi ska ha fest säger hon till mig och bara låtsas som ingenting. När det är dags att börja föna håret ser jag hur gult det är... Jag ville börja gråta där och då men hon babblade på hur nöjd hon var med resultatet av mitt hår och fick sina frisörkollegor komma och berömma mitt hår också... Jag trodde det var ett skämt och ville bara hem. Hon hann heller inte styla håret eftersom det var så bråttom. Väl hemma så storgrät jag och kunde inte visa mig utomhus... Alla sa att jag skulle gå tillbaka och be dom rätta till det men jag kände verkligen inte för att sätta min fot där igen... Jag gick istället till min gamla frisör som försökte fixa till det så gott det gick... Dock fick hon klippa av ca 15 cm för det var torrt och knastrade när man tog i det. Mitt hår fick rejält mkt stryk den gången och har ännu inte återhämtat sig. Jag har länge tänkt att jag vill testa denna serien från Keraste, så dörför skulle både jag och mitt hår bli överlyckliga om vi vann!

Hawzhin Ahmad Mahmod
Beauty Beginner
08/06/25-17:48

Mitt hår är mitt uttryck – och just nu skriker det efter glans och omtanke! Kérastase Gloss Absolu är exakt vad jag behöver för att ge mitt färgade hår liv, styrka och lyster igen. Håller tummarna för att få skämma bort både hår och själ! 💕

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Beata
Beauty Beginner
08/06/25-17:27

Min hår- horror story Jag har egentligen inte upplevt något riktigt hemskt när det gäller mitt hår. Det enda hemska som hänt var när jag märkte för några månader sedan att jag började tappa hår och hårbotten började bli synligare och synlligare. Då rekommenderade min frisör en hårkur Kérastase Densifique och det håller på att hjälpa mig att få tillbaka mitt hår. Jag använder samtidigt Kerastases Genesis Serum Anti Chute Fortifiant som hindrar håravfall. Båda produkterna är riktigt bra och jag vill så gärna testa även Gloss Absolu för jag har också problem med frizzigt hår. Jag är säkert att även dessa produkter hjälper mig. Jag litar på Kerastase hellt enkelt.

Annabell
Beauty Beginner
08/06/25-16:38

Allt började med att jag ville bli ljusare inför sommaren. Jag hade sparat ner massa inspirationsbilder – svala, blonda toner, glansigt hår, allt det där drömmiga. Så jag bokade en spontan tid hos en "salong" som hade drop-in. Big mistake. Jag borde ha anat oråd när frisören blandade blekningen ur en anonym plastburk… men jag satt kvar. Två timmar senare gick jag därifrån med orange-gult, supertorrt hår som bokstavligen knastrade när jag drog fingrarna genom det. Jag grät i bilen hem. Det kändes som om mitt hår bara var ett steg från att ramla av. Sen dess har jag kämpat med att få tillbaka glansen, mjukheten och framför allt känslan av friskt hår. Och det är exakt därför jag vill testa Gloss Absolut-serien. Jag har läst så mycket om att den återfuktar på djupet, ger glans som efter salongsbehandling – och att den faktiskt är framtagen för färgat eller behandlat hår. Alltså mitt hår just nu. Jag är redo att ge mitt hår en ny chans. Och jag hoppas att Gloss Absolut är precis det mirakel jag behöver.

elsabacken
Beauty Beginner
08/06/25-16:20

En gång skulle jag bara toppa håret själv hemma, tänkte att det var en enkel grej. Men så fort jag började klippa insåg jag att det blev snett, och när jag försökte jämna ut det blev det bara värre. Till slut hade jag klippt så mycket att hela frisyren var förstörd. Fick panikboka en klipptid dagen efter och gömma håret under en mössa tills dess. Aldrig mer.

Jag vill testa Gloss Absolu för att mitt hår har gått igenom alldeles för mycket. Färgningar, värmeverktyg, misslyckade klippningar… Det hade varit så skönt att få tillbaka glansen och känslan av friskt hår igen utan att behöva klippa bort allt.

Sofie
Beauty Beginner
08/06/25-16:13(redigerad den 08/06/25-16:14)

Jag hade bestämt mig för att gå till frisören för att bli brunette. Har alltid haft väldigt långt och blont hår så ville ha en förändring. Berättade för frisören vad jag tänkt mig och vi valde en färg. Än så länge kändes det bra tills det var dags att skölja ur färgen. Hon kallade då på sin kollega och hon såg stressad ut dom kom tillbaka en stund senare och frågade om något var fel. Frisören sa nej då och log, när vi väl börja föna håret ser jag att det inte alls är färgen vi bestämde utan mycket smutigare brun och grönt. Frågade frisören vad som hände med färgen och varför mitt hår var grönt och hon förnekade allt och sa att det visst var den färgen vi bestämde. Blev jättemissnöjd med färgen och så hade vi klippningen kvar. Bad henne ta max 5 cm och så börjar hon klippa och sen så visar hon och det var bra mycket mer än 5 cm. Mitt hår innan gick nästan ner till ryggen slut och nu gick det till mitten. Kom hem med grönbrunt hår och mycket kortare än innan. Grät i dagar efter det och fick inte någon kompensation för att dom gjort fel. Aldrig gått tillbaka till den frisören igen. Efter mycket cleansing shampoo och blekning försvann tillslut den fula färgen och mitt hår har växt ut igen.

Jag hade bestämt mig för att gå till frisören för att bli
Besökare #136748129
08/06/25-15:34

När jag var yngre och jobbade på förskola så pågick det en invasion av löss på avdelningarna. Det var vintertid och jag blir alltid torr i hårbotten då. Såklart kliade det i håren ännu mera bara av tanken på löss så jag deänkte håret i silikonbaserad lusmedel. När jag skulle tvätta ur medlet så blev det stopp i avloppet och sär halkade jag runt i duschen pga medlet. Helt fruktansvärt. Hade jag löss? Nej! inte ett enda. Fick jag superglansigt hår? Japp! Haha.