/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Rossana
Beauty Star
16/06/25-07:51

en favorit i huset köpte denna då jag kämpat länge med torr hud både på kropp ansikte och testat allt möjligt utan resultat. cerave hjälpte på mindre än 1 vecka och har ochså blivit en favorit hos min 14åriga dotter. stark rekomendat till både mogen och ung hud

en favorit i huset köpte denna då jag kämpat länge med torr
Kristina
Beauty Pro
16/06/25-07:42(redigerad den 16/06/25-09:29)

Snart är det dags för Grekland 💙

Mitt senaste köp från Kicks och denna ser jag fram emot att få använda efter lång dag på beachen. Hawaiian Tropic after sun.

Och självklart används solfaktor under hela dagen. Vi kan väl aldrig prata för mycket om vikten av att skydda huden mot solstrålarna. 🌞

Taggar några av de jag använder mig av samt denna underbara after sun 😍👌.

Snart är det dags för Grekland 💙  Mitt senaste köp från
Enriching Coconut Body Butter After Sun 250 ml
Glowing Protection Lotion SPF30 180 ml
Glowing Protection Dry Oil SPF30 100 ml
Emilia
Beauty Beginner
16/06/25-07:34

Jag har ganska mörka och tjocka bryn, så jag brukar inte fylla i dem. Istället lägger jag fokus på att hålla formen snygg med trådning och lite noppring när det behövs. Det gör verkligen skillnad!

Det räcker ofta med att brynen är välformade för att hela ansiktet ska kännas mer “klart” – typ som en mini-ansiktslyftning utan någon smink alls. Och ärligt, det känns så fräscht att kunna gå helt osminkad men ändå se fixad ut bara för att brynen är on point.

Min rutin: Trådar dem var tredje till fjärde vecka. Klipper ibland lite försiktigt om stråna blir för långa. Håller efter med pincett i lugn och ro hemma

Brynen behöver inte alltid färg – ibland räcker det med form.

#KICKSCommunity

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Kristina
Beauty Pro
16/06/25-07:29

Här kommer ett litet beauty hack som jag inte kan vara utan.

Jag har ögon som gärna vill rinna i ögonvrån, speciellt på ett öga. Hur irriterande är det inte att man just sminkat sig riktigt snyggt och så börjar det rinna precis där jag satt min eyliner m.m. Ja allt egentligen. Det blir vattningt och sminket försvinner precis där i ögonvrån.

Jo, ett tips är då att använda vaselin precis i ögonvrån. Lägg den med en tops där och vips så slutar det rinna. Detta har funkat alla gånger på mig.

Hoppas det kan hjälpa någon mer 💗

Tova
Beauty Beginner
16/06/25-07:22

Mitt bästa tips är att fokusera på hudvård, då lägger sig sminket som bäst. Jag brukar lägga ett tjockt lager cicaplast innan jag går och lägger mig och ett tunnare lager innan smink, låt det sjunka in ordentligt och sen lägger sig sminket hur fint som helst

Amanda
Beauty Star
16/06/25-07:19

hickaps setting spray är gudomlig och rekommenderar verkligen till sommaren!!

Amanda
Beauty Star
16/06/25-06:44

Jag brukar köra på hickaps sol kräm som en "primer" under sminket och det förvånnar mig varje gång att sminket inte har rört sig alls

Rasha
Beauty Beginner
16/06/25-04:05(redigerad den 16/06/25-04:07)

jag användar sol skydd ☀️ varje dag oavsett om det sommar eller vinter, det skydda huden på ansiktet och bidrar till mindre rynkor samt fläckar. glöm inte att placera lite då och då under dagen om du har inte smynk på ansiktet.

🌺🌺