/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
09/06/25-09:59

MOLTON BROWN

Lyx i badrummet!

Att ta en dusch är att sköta sin personliga hygien. Men att ta en dusch med en rikt doftande och fyllig duschtvål är dessutom en avkopplande stund av ren njutning.

Har de senaste månaderna duschat mig igenom ett stort antal av Molton Browns lyxiga duschtvålskollektion. Gillar verkligen flera, ogillar ett fåtal (vill någon dofta nyduschat av tobacco?) och älskar den som blev min favorit, Delicious Rhubarb & Rose. Doftar som en engelsk trädgård på försommaren. Fräscht blommig och fruktigt syrlig. Man känner verkligen rabarbern.

Finns massor av ljuvliga produkter, inklusive parfymer och giftset, i deras många kollektioner.

MOLTON BROWN   Lyx i badrummet!   Att ta en dusch är att
Delicious Rhubarb & Rose Bath & Shower Gel 300 ml
Delicious Rhubarb & Rose Body Lotion 300 ml
Delicious Rhubarb & Rose EdP 100 ml
Delicious Rhubarb & Rose Fine Liquid Hand Wash 300 ml
Delicious Rhubarb & Rose Hand Lotion 300 ml
Delicious Rhubarb & Rose Gift Set
Delicious Rhubarb & Rose Signature Candle 190 g
Delicious Rhubarb & Rose Aroma Reeds 150 ml
Delicious Rhubarb & Rose Aroma Reeds Refill 150 ml
Hanane
Beauty Star
09/06/25-09:36

Hej Bästis! Produkten är bra och jag gillar den. Den är lätt att använda, fungerar som den ska och har hittills levt upp till mina förväntningar.

Cleansing Milk 200 ml
Nikki
Beauty Pro
09/06/25-08:39

Sol de Janeiro (och sommar) för resten av året... minst! 😂

Har köpt på mig väldigt mycket men en hel del, faktiskt det mesta, har varit riktiga fynd. Seten köpte jag t ex på en flash sale för några månader sedan för ca 150 kr styck (ca 1/3 av ordinarie pris). Perfekta små storlekar att ta med på semestern eller ge bort som present.

När det kommer till misterna så använder jag dem ofta och generöst så de går åt.

Men jag har också kommit på att jag kan använda de jättestora som refill då de är väldigt mycket mer prisvärda. "Bara" ca 1/2 gång priset extra men innehåller nästan 3 gånger så mycket. 90 ml för ca 300 kr resp. 240 ml för ca 450 kr. Vanlig skruvkork så det är bara att hälla över! 😃

Dagens tips! 💰⭐️

Sol de Janeiro (och sommar) för resten av året... minst! 😂
Brazilian Crush Cheirosa 48 Perfume Mist 240 ml
Brazilian Crush Cheirosa 59 Perfume Mist 240 ml
Cheirosa 59 Delicia Drench Body Butter 240 ml
Brazilian Bum Bum Cream 240 ml
Delicia Drench Jet Set Body Kit
Beija Flor Jet Set
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Leonor
Beauty Pro
09/06/25-08:33

Okej, buckle up... Jag hade precis färgat håret och var supernöjd, tills jag försökte föna det med en billig hårfön på ett hotell i London. Det tog inte många sekunder innan jag kände den där brända lukten och såg att hela nedre delen av håret var... ja, stekt. Jag klippte av det direkt i ren panik, och ärligt talat återhämtar sig håret fortfarande från mina synder

Varför jag vill testa Gloss Absolu? För att mitt stackars hår fortfarande ber om förlåtelse. Jag behöver all hjälp jag kan få för att återfå glans, styrka och kraft och Gloss Absolu låter som precis det hårmirakel jag behöver!

Malaze
Beauty Pro
09/06/25-07:27

Mitt senaste köp från Kicks "sale edition 2"

Mitt senaste köp från Kicks "sale edition 2"
Cassandra
Beauty Pro
09/06/25-06:29

Nuvarande produkter i duschen 🫧 Hårinpackningen är helt klart min go to för återfuktande av torrt hår ✨

Välj en eller flera svar
Fler som testat inpackningen? (Kommentera gärna om ni testat denna men har ett bättre alternativ)
5Bidrag
Ja
Nej
Ja men har ett bättre alternativ för torrt hår
Skicka
Nuvarande produkter i duschen 🫧 Hårinpackningen är helt
Delicia Drench Shower Oil 385 ml
Jessika
Beauty Pro
09/06/25-04:48

Min, tyvärr sanna, skräckhistoria: Jag har mörkt brukt hår, riktigt mörkt....men ville bli blond. Tänkte att det skulle bli snyggt. Däremot ville jag inte lägga tid och pengar hos frisör så jag bestämde mig för att fixa det själv... jag menar - hur svårt kan det vara?

Det gick åt några paket blekning den dagen... ja, den dagen. Jag la i blekningen och lät den sitta i enligt förpackningens maxtid. Håret var flammigt och orange 🍊

Så, vad gjorde jag då? Jag la i en ny blekning och lät den verka dubbla tiden. Jodå, nu började det bli blondt, men också torrt och rejält skadat... Meeeen, eftersom jag har en kall hudton kunde jag inte vara varmblond, så jag slängde i en blekning till och lät den vara i alldeles för länge.

Resultatet? Ett tokslitet hår som behövde klippas kort, kort, kort och krävde mycket fuktgivande hårinpackningar för att överleva... Från ett hår som gick nedanför axlarna till kort kort... Se bilderna för före och efter 😅

Varför vill jag vinna? För att kunna säga förlåt till mitt hår efter allt det gått igenom när jag var ung och dum. Kérastase har verkligen varit snällt mot mitt hår och jag är så nyfiken på denna serie 😍

Min, tyvärr sanna, skräckhistoria: Jag har mörkt brukt hår,
Jossca
Beauty Beginner
09/06/25-03:52

Här får ni min dramatiska historia 😤💔

För tre år sedan gjorde jag det dummaste, mest dramatiska (och kanske mest underhållande) misstaget i mitt liv – jag ville färga mitt naturligt svarta hår rött. Men nej, det var inte bara att "färga det rött", nej nej. För att få den perfekta nyansen var jag tvungen att bleka mitt stackars, oskyldiga hår. Flera gånger. Från naturligt svart till något gul-orange kaos innan jag ens kunde lägga i den röda färgen. Jag visste inte om jag höll på att förvandlas till en ny version av mig själv... eller bara flå en peruk i realtid. Mitt hår gick från starkt och glansigt till torrt, frissigt och känsligare än mina känslor under PMS. Det bröts av, föll av, och varje gång jag borstade det kändes som en skräckfilmscen. Sedan dess har jag varit på en evig resa av hårrehab. Jag har testat allt – oljor, masker, hårinpackningar, tårar & bönor 😂– men inget har fungerat på riktigt. Så ja… nu sätter jag mitt sista hopp till Gloss Absolu från Kérastase. Inte för att jag tror på mirakel – men om något kan rädda mitt hår (och min självkänsla), så är det kanske den här serien. Låt mitt hår få sin glow up. 🙏✨