/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Dimitri
Beauty Star
04/06/25-17:56

Det här var för ett par år sedan, när jag hade långt och supertjockt hår. Jag har alltid varit intresserad av hår, smink och sånt, men när jag var liten, typ 13–14 år, fick jag inte använda smink eller färga håret, om det inte var med henna. En dag satt jag och kollade på tv och såg en reklam om ombre-hår. Jag tänkte direkt: Det här är mitt drömhår, jag MÅSTE ha det! Så jag bad min storasyster att färga mitt hår, och vi gjorde det i smyg. (Mina föräldrar hade alltså ingen aning om detta.) Min syster färgade mitt hår, men det värsta var att det inte alls blev som dagens snygga balayage, där det ljusa smälter ihop med det mörka. Nej, nej. Det var kolsvart hår med orange toppar, inte ens blonda! Och vi vet ju alla att henna gör håret riktigt svart och är nästan omöjligt att få bort. Så mitt hår såg mer ut som om jag hade bränt sönder topparna… Men det värsta? Jag trodde seriöst att jag var the IT girl. Ingen kunde säga något till mig, haha! Om jag hade haft kvar bilderna hade jag lätt delat dem, men tyvärr har jag inte det 😂😭

Anledningen till att jag vill testa Gloss Absolu är för att jag än idag håller på och experimenterar med mitt hår (och nej, jag har fortfarande inte lärt mig min läxa, haha). Skämt åsido, mitt hår är väldigt torrt och lockigt, och jag behöver verkligen något som räddar det. Jag har velat testa den här serien länge, men den är inte billig, så att få chansen att vinna vore verkligen jättekul! 😭❤️

Lana
Beauty Pro
04/06/25-17:26

Hå horror story: För några år sen blekte jag håret hemma… det slutade i orange kaos, frissigt som svinto och jag fick klippa av nästan allt. 😭 Sen dess har jag varit försiktig, men mitt färgade hår behöver fortfarande mycket kärlek och glans.

Varför jag vill testa Gloss Absolu: Jag skulle bli så glad att få testa Gloss Absolu från Kérastase! Jag älskar att vårda mitt hår och strävar alltid efter den där friska, glansiga känslan som efter ett salongsbesök. Det känns som den här serien är precis vad mitt hår längtar efter just nu! 💕✨

Farah
Beauty Pro
04/06/25-16:53

Min hår-horror story: En gång färgade jag håret hemma för att “spara tid och pengar”… men det slutade i katastrof. Färgen blev fläckig, min botten var orange, och längderna grönaktiga – jag såg ut som ett vandrande trafikljus! 😩 Jag försökte rädda det själv med silverschampo (i fem omgångar), vilket bara gjorde det värre och supertorrt. Slutade med att jag fick klippa av halva håret och gå mössa i flera veckor 🙈

🌟 Därför vill jag testa Gloss Absolu: Efter många försök att få mitt färgade hår att se levande och glansigt ut, har jag fortfarande inte hittat den perfekta rutinen. Gloss Absolu verkar vara precis vad mitt hår behöver – glans, fukt och anti-frizz i ett! Jag vill känna mig som om jag nyss kommit från salongen – varje dag 💖

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Linda
Beauty Beginner
04/06/25-16:40

Övertygades i min ungdom på 80-talet av min syster om att "Svart Tulpan" var den snyggaste hårfärg man kunde ha. Det skulle bli svart med ett skimmer av olika metalliska färger. Grejen var bara att jag redan hade ett sönderblekt gult hår vilket (naturligtvis) resulterade i ett antal mycket flammiga neonlila-aktiga nyanser.

Vill testa Gloss Absolu för att jag fortfarande exprimenterar med håret, med varierat resultat...

Alice
Beauty Star
04/06/25-16:31

När jag var 12 ville ja vara lite "rebel" mot min mamma. Köpte hem blekning och en röd hårbomb...(jag är har mörkt brunt hår). Blekte håret i topparna BARA i topparna. Smetade på de röda och gjorde en engen dipdye.... som ni kan tänka er så blev de ju inte bra. Ojämnt och efter en dusch var de röda borta igen så jah gick runt med ojämna halv orange röda toppar i håret i 6 månader tills jag klippte av de.

Liselotte
Beauty Beginner
04/06/25-15:56

Melankolisk tonåring + billig hårfärg = svart svinto 🙈

Numera är jag snällare både mot mitt ansikte (som INTE föll i ett fint ljust av att konstrateras mot tuschsvart) och hår - men glansen skulle absolut behöva en skjuts, gärna med Kerastase gloss 😍

Nikki
Beauty Pro
04/06/25-15:37

Inte för att jag behöver fler parfymer... 🤗

But because I'm worth it! 😁

Reafynd på KICKS! 🏖☀️

Inte för att jag behöver fler parfymer... 🤗  But because
Classic Malibu Beach EdT 60 ml
Kristin
Beauty Star
04/06/25-15:31

Under en period i livet hade jag dåligt med pengar då jag jobbade inom vården och fock en riktig dålig lön (dålig löneförhandling o ännu sämre chef). Beslöt mig för att köpa en billig hårfärg i en vanlig affär, eftersom jag inte hade råd att färga håret hos frisör. Gjorde det obligatoriska allergitestet som inte gav utslag och satte igång. Eftersom det var rn billig sort (kanske t om billigaste) så blev slutresultatet inget vidare. Färgen fäste ojämnt, håret blev knastertorrt och naturligtvis fick jag en allergisk reaktion efter någon dag. Har lärt mig av misstaget dock, men det tog lång tid för håret att hämta sig. Det fick växa bort och jag toppade håret ofta under den tiden. Jag lärde mig en dyrköpt läxa som kostade mig mycket av min hårlängd.