/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nazli
Beauty Beginner
05/06/25-14:51

jag ville färga håret i en kall mörk brun nyans och lite nyansering hos frisören, det hela slutade med att frisören brände min hårbotten och gjorde oranga slingor.

jag kunde inte färga eller behandla håret på ett halvår, aldrig mått så dåligt i mitt liv..

Mimmi
Beauty Pro
05/06/25-14:44

Jag fick ett test på denna på Kicks femman, som förövrigt är en grym butik! Blev så föräskad i doften så det ledde till köp! Är så glad!

Jag fick ett test på denna på Kicks femman, som förövrigt är
Dreams Moonlight EdP 40 ml
englakarlsson8
Beauty Beginner
05/06/25-14:36

Efter många år med blekt håret hemma har mitt hår aldrig blivit desamma igen. Det är torrt och slitet. Har länge velat prova kerastase, men inte vetat om de är värt pengarna. Så skulle va så kul att se om de är värt pengarna

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Cecilia
Beauty Pro
05/06/25-14:33(redigerad den 05/06/25-14:40)

✨ Mitt senaste köp från KICKS ✨

Denna parfym köpte jag idag på rean hos Kicks! Det är en unisex parfym med en citrus- och blommig doft.

Tyckte förpackningen var väldigt enkel och fin (jag älskar ju trä) och tydligen är den framtagen för att främja miljöpåverkan. 🌿✨

✨ Mitt senaste köp från KICKS ✨  Denna parfym köpte jag idag
Polo Earth Moroccan Neroli EdT 40 ml
Pion
Beauty Pro
05/06/25-14:31

Vad skönt det var att läsa om alla horror-stories och känna igen sig. Liksom många andra har jag själv tagit saken i egna händer och försökt bleka och slinga mitt hår hemma själv. Min värsta upplevelse var när jag lät min dåvarande pojkvän försöka slinga mitt hår. Det slutade med gråt och tårar och besök hos frisören som blev en dyrare historia än vad det hade behövt bli.

Jag har mörkt hår och känner mig ofta begränsad i det, balayage och slingor eller liknande sliter så mycket på ett mörkt hår. Jag har istället försökt landa i att ett mörkt hår inte behöver bli tråkigt, så istället satsar jag på att få ett fint glans i det mörka. Därför är jag väldigt nyfiken på denna nya serie från Kerastase.

zina.sabir1
Beauty Beginner
05/06/25-14:07

💬 Min hår-horror story? Okej, buckle up... Det var studenten. Jag ville vara extra fin och bokade tid hos en "billig frisör" för att spara pengar till klänningen. Jag visade en bild på mjuka ljusbruna slingor – fick... orange. Inte varmt kopparfärgat, utan morots-gyttje-orange. 😭

Jag grät på toan, fick panikgoogla silverschampo och spenderade resten av sommaren med att försöka dölja katastrofen med mössa, hatt och ibland till och med badmössa på stranden. Allt mitt självförtroende försvann med de där kemikalierna. Mitt hår var inte bara fult – det var också förstört. Frissigt, slitet, matt… jag kände inte igen mig själv.

✨ Varför jag vill testa Gloss Absolu? För att jag vill älska mitt hår igen. Jag vill ha glans, liv, mjukhet – den där känslan av att svepa med håret och känna mig dyr. Jag drömmer om att kunna vårda mitt hår hemma som på salong, och Gloss Absolu låter som lösningen jag aldrig hittat. 💖

Ge mitt hår en andra chans. Jag lovar att aldrig mer boka en billig frisör på impuls. 🙏🥹

houda.el.hassan
Beauty Star
05/06/25-14:04(redigerad den 05/06/25-14:05)

En gång blekte jag håret hemma mitt i natten efter att ha sett en “gör det själv”video på YouTube. Jag blandade allt fel, fick panik när det började hetta, och slutade upp med orange-gula fläckar och avbrutna toppar. Dagen efter fick jag gömma håret i en mössa på jobbet i juli… 🙈

Mitt hår har aldrig riktigt återhämtat sig efter den natten. Jag vill ge det kärlek och glans igen

Sandra
Beauty Star
05/06/25-14:00

Mitt hår är extremt frissigt, torrt och trassligt. Det bildar knutar som inte går att reda ut, hur mycket jag än försöker. Flera gånger har jag varit tvungen att klippa av delar bara för att kunna kamma igenom det.

En morgon fastnade borsten så djupt att den inte gick att få loss. När jag drog kändes det som om något höll emot. Oavsett hur jag borstade eller försökte fördela håret gick det inte, knutarna satt för hårt. Till slut var jag tvungen att klippa ut dem. De stora, som sitter nära hårbotten, gör nästan ont i hjärtat att ta bort. Dagen efter skulle jag till jobbet. Jag kunde inte ha uppsatt hår eftersom det syntes var jag klippt, så jag fick ändra från mittbena till sidbena och försöka dölja det så gott det gick. Jag är livrädd att håret ska bli så igen för det är så torrt, frissigt och svårhanterligt.

Därför vill jag testa Kérastase – Gloss Absolu, i hopp om att det kan ge mitt hår den fukt, glans och kontroll jag saknar – och hjälpa mig slippa klippa bort delar av mig själv varje gång det tovar ihop sig. ✨