/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Julia
Beauty Pro
23/06/25-07:39(redigerad den 23/06/25-07:58)

Beauty Shelfie Challenge - Hudvård (och lite annat)

Så här ser mitt badrumsskåp ut för tillfället. Taggar några av mina favoriter och vill även passa på att tipsa om min favoritdeo Cotton Fresh Deodorant Cream från Evolve Organic Beauty. Doftar så gott och fräscht och håller verkligen hela dagen för mig 🩵 Tyvärr säljs den inte på KICKS.

Beauty Shelfie Challenge - Hudvård (och lite annat)  Så här
Hyaluron-Filler +3x Effect Day Cream SPF30 50 ml
Ground Rice & Honey Glow Mask 150 ml
Anthelios UVmune Ultra Creme SPF50+ 50 ml
Drink Up Intensive Overnight Hydrating Mask 75 ml
The Vitamin C 23 Face Serum 20 g
Resurfing Retinol Serum 30 ml
SA Smoothing Cleanser 236 ml
The Ritual Of Sakura Foaming Shower Gel 50 ml
The 6 Peptide Skin Boost 150 ml
Sofia
Beauty Pro
23/06/25-00:01

Skitsnabba lockar för lata människor! 💁🏼‍♀️

Jag må vara intresserad av skönhet, men jag avskyr att fixa håret. 😅 Jag har dessutom väldiga sensory issues och har därför oftast håret uppsatt så att inga hårstrån kittlar mig i ansiktet eller på halsen. Min fula twist bun som jag alltid går runt med på hemmaplan är dock hemligheten bakom de stora, mjuka lockarna jag ofta har när jag väl släpper ut håret. 💡

Knepet är att sätta upp håret på kvällen och sova med det uppsatt, så har du lockar när du släpper ut det på morgonen. Det skadar inte att använda något i stil med leave in-balsam (taggar det jag använder) innan man sätter upp håret, så att det är liiiite fuktigt och formar sig lättare.

Samla håret uppe på huvudet och tvinna hela håret och snurra det runt sig självt till en bun. Fäst med en tofs, jag använder alltid såna där telefonsladdstofsar, upplever att de sliter mindre på håret. På morgonen (eller varför inte om tre dagar) släpper du bara ut håret. Klart! 👑

Skitsnabba lockar för lata människor! 💁🏼‍♀️  Jag må vara
Hydro Rush Intense Moisture Leave-In Conditioner 200 ml
Power Crystal Clear
Sofia
Beauty Pro
22/06/25-23:17(redigerad den 23/06/25-00:34)

Ännu en sommardoft, mest för att den vackra flaskan inspirerade mig att komponera bilder. 💙🤍 Just denna är limited edition från 2023 så jag kan inte tagga den. Taggar årets istället, den är också trevlig! 😊 Jag är SÅ svag för såna här blåvita "porslinsmönster". 😍

Light blue summer vibes är enligt mig en mer juicy version av Light blue. Samma lätta, friska, luftiga citrusdoft men med saftig persika istället för originalets krispiga äpple. 🍑 Just på sommaren tycker jag faktiskt om den här mer än originalet, som jag tycker doftar som bäst på vintern. Smått kontroversiell åsikt, jag vet! 😂

Årets Light blue heter Capri in love och nu var det ett tag sen jag provdoftade den men jag vill minnas att den var väldigt lik originalet, bara lite mer blommig. 💐

Ännu en sommardoft, mest för att den vackra flaskan
Light Blue Capri In Love EdP 100 ml
Light Blue EdT 50 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
22/06/25-23:08(redigerad den 23/06/25-09:08)

Cashmere & Vanilla Essence EdP

Ny parfym från Donna Karan och trolig utmanare till främst Cashmere & Palo Santo EdP då den beskrivs som en vaniljig amberdoft men utan rökighet.

Cashmere & Vanilla Essence EdP    Ny parfym från Donna Karan
Cashmere & Vanilla Essence EdP Silk Vanilla 100 ml
anelim7739
Beauty Star
22/06/25-19:06

Gel IQ effects så himla varket på naglarna.

Gel IQ Cat Eye 10119 Mars
Nathalie
Beauty Pro
22/06/25-18:29(redigerad den 22/06/25-18:31)

Min snabbfix för håret tar lite tid i anspråk, men, det lönar sig för sen sköter håret sig självt.

Jag har ju inte så långt hår och många metoder för heatless curls tror jag inte är så anpassade för mig. Men i perioder där jag vill göra något annorlunda så gör jag inbakade flätor efter hårtvätt (det är det som tar lite tid, men ärligt inte så värst många minuter med min längd på håret). Jag har dem oftast i duschdagen och sen dagen efter det, sen släpper jag ut håret och har vågor i håret fram tills nästa hårtvätt 😃

Min snabbfix för håret tar lite tid i anspråk, men, det
Nikki
Beauty Pro
22/06/25-16:36

Vilken helg! ☀️

Firat midsommar med både jordgubbar och massor av sol och värme. Härligt! 🤗

Premiär för både bikini och after sun. Dock inget bad! 🐅☀️🩵☀️🐅

Hoppas ni haft en fin helg också!

Vilken helg! ☀️  Firat midsommar med både jordgubbar och
Enriching Coconut Body Butter After Sun 250 ml
Nathalie
Beauty Pro
22/06/25-15:11

Tips från Kicks och Marc Jacobs för att hitta rätt bland blommiga dofter

https://www.kicks.se/inspiration/experttips/blommig-parfym--3-saker-att-tanka-pa

Tips från Kicks och Marc Jacobs för att hitta rätt bland