/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nathalie
Beauty Pro
03/07/25-10:20

Dold pärla bland sminkborstar!

Jag gillar Flaers borstar men har köpt några från BeautyAct på sista tiden och de är verkligen grymma! Vissa av dem föredrar jag framför Flaers motsvarighet och jag kommer köpa fler från BeautyAct när behovet uppstår 🤩

De är precis som Flaer ofta på erbjudande men är lite dyrare än Flaer

Dold pärla bland sminkborstar!   Jag gillar Flaers borstar
Build-Up Foundation Brush Nr 105
Nikki
Beauty Pro
03/07/25-10:14

DOLD PÄRLA - Cherry scent 🍒

Gillar körsbär som doftnot men tycker den kan vara lite svår. Blir lätt sur och bitter. Taggar flera parfymer med körsbär. Har provdoftat alla förutom BORNTOSTANDOUT's Indecent Cherry EdP.

För mig är det hitintills ingen som slår: 🍒 YSL Black Opium Over Red EdP. 🍒

Ikoniska Black Opium's signaturnoter vanilj, kaffe och vita blommor tillsammans med en saftig och bärig körsbärsnot.

Budgetalternativ: Sabrina Carpenter's Cherry Baby EdP.

Har denna också men tycker personligen inte att de riktigt kan jämföras. Cherry Baby EdP, som även finns som mist, är lite enklare och håller definitivt sämre men den funkar. Bra om man vill prova på körsbär eller testa layering.

DOLD PÄRLA  -  Cherry scent 🍒  Gillar körsbär som doftnot
Black Opium Over Red EdP 30 ml
Cherry Baby EdP 75 ml
Cherry Baby Body Mist 236 ml
Indecent Cherry EdP 15 ml
I Want Choo Forever EdP 40 ml
Q By Dolce&Gabbana 30 ml
Party Love EdP 50 ml
Lost Cherry EdP 50 ml
Julia
Beauty Pro
03/07/25-09:13(redigerad den 03/07/25-09:14)

Tips för att hålla huden fräsch i värmen 🌸

☀️ Högt solskydd - använd SPF30 eller högre varje dag för både ansikte och kropp och applicera regelbundet, särskilt efter bad eller om du svettats mycket

💧After sun - en svalkande after sun med Aloe Vera behövs efter en dag i solen, för att lugna och återfukta huden

💦 Face mist - en återfuktande face mist är perfekt att spraya sig med under varma dagar när man behöver en snabb uppfräschning

🥤 Drick mycket vatten - vätskebrist syns snabbt på huden och det är lätt att bli uttorkad under varma dagar. Om du som jag är väldigt dålig på att komma ihåg att dricka vatten så är ett tips att köpa en vattenflaska med tidsmarkörer, det har hjälpt mig jättemycket!

💤 Prioritera sömn - även bra sömn är en del av hudvården

Taggar några produkter jag kommer använda i sommar!

Relief Sun: Rice + Probiotics SPF50+ PA++++ 50 ml
Glowing Protection Lotion SPF50 180 ml
Hydrating After Sun Lotion 60 ml
Moisturising Facial Mist 150 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Sofia
Beauty Pro
03/07/25-09:03

Marseille är känt för sina tvålar och har varit det i hundratals år! Tvålen måste enligt lag tillverkas på ett särskilt sätt för att tillverkaren ska få märka den med den klassiska texten "savon de Marseille".

Jag fick nyligen en Marseille-tvål i present av min kära moster som besökt staden. 😍 Den doftar ljuvligt av den citrusaktiga örten verbena, påminner om sura citrongodisar. 🍋 Verbena är en doft man hittar precis överallt i Provence, i tvålar, parfymer, hårvård, handkräm osv. En favorit hos mig så klart, jag älskar både citrusdoft och franska rivieran! 💛

Marseille är känt för sina tvålar och har varit det i
Nora
Beauty Pro
03/07/25-09:00(redigerad den 03/07/25-09:01)

Nu när det är 25% på sommardoft vill jag tipsa om den här parfymen Cashmere & Palo Santo EdP från DKNY, som jag fick hem som Beauty Tester här på communityt. Det är verkligen en helt underbar parfym som jag alltid får komplimanger för!

Toppnoter: gyllene persika. Hjärtnoter: Labdanum Absolute. Basnoter: Palo Santo, vaniljstång.

Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
Nikki
Beauty Pro
03/07/25-06:59(redigerad den 03/07/25-07:07)

Väldigt mycket mer än 25% på vissa!

På några gäller det endast vissa storlekar och några finns bara kvar i butik.

På bild 2 några exempel.

Ha en fin dag! 🌸

Väldigt mycket mer än 25% på vissa!   På några gäller det
Daisy Love Eau So Sweet EdT 50 ml
My Burberry Blush EdP 30 ml
Perfect EdP 50 ml
Daisy Wild EdP Refill 150 ml
London For Women EdP 50 ml
NAS
Beauty Pro
03/07/25-02:14(redigerad den 03/07/25-05:10)

✨️hidden gem ✨️ hair toning iis a must for colored hair like me 🧡

✨️hidden gem ✨️ hair toning iis a must for colored hair like
Color Fresh Mask Peach Blush
Nikki
Beauty Pro
02/07/25-22:39(redigerad den 02/07/25-22:41)

NYX Ultimate Glow Shots Vivid Rich

Kikade nyligen på dessa flytande ögonskuggor från NYX i butik. Så fina allihop så jag kunde inte bestämma mig men nu efter att ha läst Irenas inlägg från tidigare ikväll är jag ännu mer sugen på att testa dem.

Finns hur många färger som helst (se bild 2) men alla finns inte i KICKS sortiment.

NYX Ultimate Glow Shots Vivid Rich   Kikade nyligen på dessa
Ultimate Glow Shots Vivid Rich 15 Pear Prize
Ultimate Glow Shots Vivid Rich 16 Six Figs
Ultimate Glow Shots Vivid Rich 22 Watermelon Wealth
Ultimate Glow Shots Vivid Rich 14 Glitzy Guava