/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Laura
Beauty Star
24/07/25-12:38

Dagens look :)

# Dagens look :)
Telescopic Mascara Waterproof Black
Cicaplast Baume B5+ Repairing Balm 100 ml
Anthelios UVmune Ultra Creme SPF50+ 50 ml
The Cream Bronzer 46 Light
Lasting Fix Setting Powder Translucent
Falsies Surreal Extensions Mascara Waterproof Very Black
Vanish Airbrush Concealer Cotton
Nikki
Beauty Pro
24/07/25-11:33

Svårt med parfymer i värmen! ☀️

Har ett helt litet gäng CLEAN-dofter i travelsize och framförallt en av dem har verkligen växt och använts flitigt den senaste tiden, Clean Classic Rain EdP. Får nog bli fullsize-köp till nästa sommar!

Tänk er luften efter ett regn, ren, fräsch, pånyttfödd. Doftnoter bl a melon och näckros. 🪷

Förutom några olika CLEAN blir det faktiskt mest mister, Marc Jacobs Daisy Wild EdP och en layering-kombo med Valentino Donna Born In Roma The Gold EdP och Sol de Janeiro Cheirosa 39.

Vad gillar och använder ni för dofter i sommarvärmen?

Svårt med parfymer i värmen! ☀️   Har ett helt litet gäng
Classic Rain EdP 60 ml
Gift Set Spring Layering Collection EdP Gift Box
Daisy Wild EdP 100 ml
Born in Roma Donna The Gold EdP 50 ml
Le Cheirosa 39 Perfume Mist 90 ml
Kristina
Beauty Pro
24/07/25-11:02(redigerad den 24/07/25-11:05)

Dagens köp - och en produkt som förtjänar mer hype, på Kicks blev detta fantastiska värmeskydd.

Four Reasons Original Heat Shield

Doftar gott, skyddar bra och tynger inte mer på något sätt alls. 🥰 Skyddar dessutom mot luftfuktighet och har UV-strålar. 🌟🫶

Dagens köp - och en produkt som förtjänar mer hype, på Kicks
Original Heat Shield 200 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nathalie
Beauty Pro
23/07/25-20:18

Mitt senaste köp från Kicks

Jag köpte ett serum från Klairs för att man fick deras toner med på köpet. Köpte med Click & Collect och när jag kom till butiken så hade de inte fått in de kampanjvarorna (trots at kampanjen hade pågått i åtminstone några dagar). De känner igen mig nu för tiden och när jag sa att jag köpte den delvis för gåvan så gick de och hämtade en annan gåva istället. Det blev den här fullsmockade necessären mad produkter från Clarins istället. Jag blev inte missnöjd 😃

Mitt senaste köp från Kicks   Jag köpte ett serum från
Rich Moist Soothing Serum 80 ml
Tina
Beauty Star
23/07/25-12:17

Det som har skyddat mitt hår från att förstöras och brytas av under solsemestrarna har varit Sol de Janeiros Leave In Conditioner. Den är perfekt att lägga i håret innan man börjar sola men även att ta med sig till stranden. Inte nog med de positiva egenskaperna så luktar den fantastiskt.

Brazilian Joia Milky Leave-In Conditioner 210 ml
Tina
Beauty Star
23/07/25-12:11

Produkterna jag använder för att fräscha upp sminket under dagen

När jag börjar sminka mig så använder jag rare beauty kräm bluch, men för att fräscha upp sminket så är kiko perfekt.

När det kommer till läpparna använder jag Kiko och fenty, två stora favoriter när det kommer till läpparna.

Utövet smink är det viktigt att fräscha upp solkrämen vilket jag gör med La Roche- Posay spray solkräm

Produkterna jag använder för att fräscha upp sminket under
Nikki
Beauty Pro
23/07/25-11:31

♻️🌳💚 ÅTERVINNING 🌴🌍♻️

Tyvärr kan man ju sedan en tid tillbaka inte längre återvinna kosmetiskt avfall i någon av KICKS butiker.

För de som inte känner till det så har Åhléns tagit över stafettpinnen. Läs på Åhléns hemsida i vilka butiker du kan lämna in kosmetiskt avfall och vad du ska lämna i butik eller separat på återvinningscentral. Läs vad som gäller just din kommun!

❗️❗️Det som är viktigt är t ex nagellack, hårspray och parfym som innehåller skadliga ämnen!

❗️Schampo, body lotion och likande innehåller inte farliga ämnen. Använd upp det och sortera bara som vanlig plastförpackning!

Har passat på att fråga i några butiker och varuhus i London om de har något liknande system men det var ingen som hade hört talas om det eller trodde det. Däremot var det flera som blev väldigt intresserade och imponerade så det var ju kul. Då blir man lite extra stolt!

Hörde någonstans (tror jag) att det gick att lämna i Lyko-butik(?). Hittar dock ingen information om detta så vet inte om det är möjligt.

Kommentera gärna om någon av er vet om det stämmer! 😃💚

♻️🌳💚  ÅTERVINNING  🌴🌍♻️   Tyvärr kan man ju sedan en tid
Mimmi
Beauty Pro
23/07/25-10:32

Återvinn dina beautyprodukter ♻️ Rensade lite i badrumsskåpen, där var en del som behövdes slängas! Känns skönt att få lite mer plats till nya fräscha produkter!

Återvinn dina beautyprodukter ♻️ Rensade lite i