/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Chuchu
Beauty Pro
11/08/25-14:31

BACK TO WORK-DOFT ✨

Yves Saint Laurent Black Opium är min go-to-doft för höst och vinter. Den är söt och varm med tydliga inslag av kaffe, vanilj och jasmin. En kvällsdoft som känns både mysig och lite "mystisk", utan att bli överdriven. Perfekt när jag vill ha något som håller hela kvällen och passar de kallare månaderna 🥰

Black Opium EdP 30 ml
𝓜𝓪𝓵𝓲𝓷
Beauty Pro
11/08/25-13:20

Min back to höst/vinterdoft är definitivt YSL; Libre! Älskar doftnoterna av Vaniljextrakt, cederträolja, ambraackord! Och den känns både klassisk & sofistikerad! 🤎

Libre EdP 50 ml
Valentina
Beauty Pro
11/08/25-12:13

Min back to work doft som jag kommer att använda hela hösten. Den doftar lyxigt och elegant. ✨ Det jag gillar mest är att den inte är för tung och stark i doften.

Million Gold For Her EdP 30 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
11/08/25-11:53

Back to reality-doftnot

Jag gillar så många doftnoter, olika varandra, för olika tillfällen och av olika anledningar att denna utmaning först nästan känns omöjlig! 😃

Men ska jag välja en just nu blir det LOTUS 🪷

En akvatisk (lätt och "ren") blomnot. Akvatiska noter är ju ofta lite "saltstänkta", typ promenad på stranden en blåsig dag. Denna är mer som en klar fjällbäck. Ren, stillsam och väldigt feminin.

Väljer den gärna till vardags då den känns fräsch och inte heller så lätt skulle besvära eventuellt mer doftkänsliga personer i min närhet.💧

Back to reality-doftnot    Jag gillar så många doftnoter,
L'Eau D'Issey EdT 50 ml
Nikki
Beauty Pro
11/08/25-08:48

🌞 SOLSKYDD på vintern - ja eller nej! ☃️

Solskydd skadar ju aldrig men är produkten egentligen nödvändig vintertid i Sverige? Finns nog många olika åsikter om detta så är lite nyfiken på hur ni gör och tänker?

Använder själv inte aktivt solskydd (om det inte finns i min hudvård) mellan december-februari då UV-strålningen i Sverige är mellan obefintligt till max 2 enligt Strålsäkerhetsmyndigheten och de rekommenderar solskydd från UV 3 (om man inte är väldigt solkänslig).

Om ni använder solskydd med högt SPF under vintern är det då FRÄMST för att skydda mot hudcancer eller undvika solskador och för tidigt åldrande?

Och ni som har barn och tonåringar använder de också någon solskyddsprodukt året om?

Tänker att t ex barn på förskola är ute varje dag oavsett väder och årstid och troligen betydligt mer än de flesta av oss vuxna.

Har själv inte blivit uppmanad av mina föräldrar som större barn/ungdom att smörja på solskydd under vinterhalvåret även om de var jättenoga med detta på sommaren och vid vintersport. Har detta ändrats, hur tänker föräldrar idag kring detta?

Inget är rätt eller fel men kommentera jättegärna! 😃

🌞 SOLSKYDD på vintern - ja eller nej! ☃️   Solskydd skadar
Nikki
Beauty Pro
11/08/25-08:23(redigerad den 11/08/25-08:23)

Ett tecken på att semester och lata dagar börjar gå mot sitt slut - funderar på BUS! 🤎☀️✨️

Använder bara BUS i ansiktet och de senaste åren antingen misten från St Tropez (som jag älskar och har köpt om) eller Biotherms med serumformula. Se bild 2.

Nästa på tur blir Clarins Radiance-Plus Golden Glow Booster som jag beställde någon gång i våras med en superdeal Gåva på köpet. Hade helt glömt det så vilken tur att jag inte hann beställa någon ny! Fick dessutom med solskyddsprodukter som jag ska låta vara oöppnade till nästa år/vår då jag fortfarande har flera olika med olika SPF öppnade som bör förbrukas inom 9-12 månader. De bör räcka för sensommar, höst och vid behov i vinter.

Så efter mist och serum så är det snart dags att testa droppar. Dessa ska blandas med dagkrämen/nattkrämen så det känns ju lätt och smidigt.

Förkortad produktbeskrivning:

Koncentrerade brun-utan-sol droppar för ansiktet som ger en skräddarsydd glow och jämn färg. Dropparna blandas enkelt med din ordinarie fuktgivande ansiktsprodukt och dag för dag bygger du upp färgen till önskad intensitet. Aloe vera-extrakt ger fukt. Icke-komedogen. Doftfri.

Någon som använt någon av dessa produkter? ☀️

Ett tecken på att semester och lata dagar börjar gå mot sitt
Radiance-Plus Golden Glow Booster For Face 15 ml
Self Tan Purity Bronzing Water Face Mist 80 ml
Autobronzant Aqua Serum 50 ml
Angelica
Beauty Pro
11/08/25-00:19(redigerad den 11/08/25-00:20)

Body lotion bestie

detta är en lotion jag alltid kommer tillbaka till, återfuktar, kladdar inte, sjunker in snabbt i huden och doftar fräscht. winner

Eau Energie 400 ml
Nathalie
Beauty Pro
10/08/25-23:39(redigerad den 10/08/25-23:50)

Har ni sett det för Kicks nya märket Dore & Rose? De har sovmasker i mullbärssilke. Materialet ska vara skonsamt mot huden och hjälpa till att eliminera bakterier.

Själv har jag använt såna masker från ett annat märke i några år nu, jag behöver det för att sova okej, men passade på att köpa en av maskerna på bilden när den dels säljs i Sverige (till skillnad mot de jag har sen innan) och för att jag kunde utnyttja helgens rabatt

Har ni sett det för Kicks nya märket Dore & Rose? De har
Aura Mask Purple (Lila)
Regular Sleep Mask Olive
Deep Sleep Mask Charcoal