🌞 SOLSKYDD på vintern - ja eller nej! ☃️
Solskydd skadar ju aldrig men är produkten egentligen nödvändig vintertid i Sverige?
Finns nog många olika åsikter om detta så är lite nyfiken på hur ni gör och tänker?
Använder själv inte aktivt solskydd (om det inte finns i min hudvård) mellan december-februari då UV-strålningen i Sverige är mellan obefintligt till max 2 enligt Strålsäkerhetsmyndigheten och de rekommenderar solskydd från UV 3 (om man inte är väldigt solkänslig).
Om ni använder solskydd med högt SPF under vintern är det då FRÄMST för att skydda mot hudcancer eller undvika solskador och för tidigt åldrande?
Och ni som har barn och tonåringar använder de också någon solskyddsprodukt året om?
Tänker att t ex barn på förskola är ute varje dag oavsett väder och årstid och troligen betydligt mer än de flesta av oss vuxna.
Har själv inte blivit uppmanad av mina föräldrar som större barn/ungdom att smörja på solskydd under vinterhalvåret även om de var jättenoga med detta på sommaren och vid vintersport.
Har detta ändrats, hur tänker föräldrar idag kring detta?
Inget är rätt eller fel men kommentera jättegärna! 😃