/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
𝓜𝓪𝓵𝓲𝓷
Beauty Pro
03/08/25-12:53

Ja, jag vet att det ”bara” är augusti! Men jag är för alltid team höst 🍂 den bästa tiden ligger framför oss nu, iaf enligt mig! Jag älskar hösten & vintern 🍁❄️ Och undrar om det bara är jag som börjat fundera på årets adventskalendrar? 🥰 Älskar tiden när de släpps, när man kan börja kolla rundor & fundera på om/vilken man ska ha! Jag hoppas iaf på en kalender med Augustinius Bader rich cream i den. För då blir det köp 😍 Är det inte dags att vi börjar prata om de nu eller? 😉

Klicka på ett alternativ för att rösta
Har du börjat fundera på årets adventskalendrar?
40Bidrag
Ja!!
Nej!
Nikki
Beauty Pro
03/08/25-11:47(redigerad den 04/08/25-06:55)

TID FRAMFÖR SPEGELN 🪞

Hur lång tid lägger du vanligtvis på att sminka dig en vanlig dag efter hudvård?

Basrutin med tips från KICKS: https://www.kicks.se/inspiration/how-to-s/sa-fixar-du-basta-basmakeupen---steg-for-steg

Ett val
Avslutad
Hur lång tid lägger du vanligtvis på att sminka dig? 💄
28Bidrag
10-15 minuter 61%
Ca 30 min32%
Minst 1 timma7%
TID FRAMFÖR SPEGELN 🪞   Hur lång tid lägger du vanligtvis
Nikki
Beauty Pro
03/08/25-08:08

Det finns verkligen företag och varumärken som tar större ansvar och gör/ger mer än andra.

Ni vet väl att några av The Body Shop's butiker fortfarande finns kvar. De flesta i lite mindre städer perfekta att besöka om man reser runt i sommar-Sverige. 🍓🌼 Var hittar ni på deras hemsida där man för övrigt även kan beställa online. Finns en del på rea nu också (bl a Avocado, Yuzu och Argan)! 😃

Älskar att The Body Shop's helt ljuvliga Shea-produkter också ger kvinnorna som framställer sheasmöret i Ghana en möjlighet till ett drägligt liv för sig och sina barn.

Det finns verkligen företag och varumärken som tar större
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
03/08/25-06:40

Ny design & ny formula

Hur nya All Nighter levererar och tas emot kommer utan tvekan vara av STOR betydelse för Urban Decay.

Personligen måste jag erkänna att Urban Decay's ikoniska All Nighter Setting Spray aldrig har varit mitt självklara val av setting spray förutom då jag velat att min makeup ska hålla genom en tornado. För där tycker jag den gör ett bra jobb.

Mitt största "problem" med den (förutom priset) är, och har alltid varit, den hårda sprayfunktionen. Men äntligen utlovas nu: "New Ultrafine Weightless Mist". Denna förändring gör att jag troligen kommer att vilja prova den i framtiden om den känns behaglig vid en första testsprayning i butik.

För er som är oroliga över att eventuellt förlora en go to-produkt och vill bunkra så såg jag att den för tillfället finns att köpa för ca 300 kr på flera olika försäljningsställen.

Ha en härlig söndag! ☀️🌷🌻

Ny design & ny formula   Hur nya All Nighter levererar och
Nathalie
Beauty Pro
02/08/25-19:51(redigerad den 02/08/25-19:51)

Inom 1,5 månad kommer jag ha min sminkplats och jag behöver era bästa tips på sminkspegel med belysning som sätts upp på väggen. Och om ni har allmänna tips på förvaring eller annat kul, jag kommer köpa mig en hurts och sen kommer jag ha tillgång till en Kallax-hylla i samma rum (som dock ska ha alla mina andra hobbies i sig också haha)

Så pepp!

Inom 1,5 månad kommer jag ha min sminkplats och jag behöver
Chuchu
Beauty Pro
02/08/25-13:01

hej community! tillbaka efter semestern och fick veta att urban decays setting spray ska bli discontinued. skindinavia som äger formulan kanske fortsäyter sälja den i sitt egna namn dock kan man hu hoppas!! har npgon mer koll? :)

All Nighter Setting Spray 118 ml
Nikki
Beauty Pro
02/08/25-12:35

🌈 PRIDE 🌈

🌈  PRIDE 🌈
Dirty Rainbow EdP 50 ml
Nikki
Beauty Pro
02/08/25-09:19

🌸 Hela familjen PRADA Paradoxe (hitintills 😃) 🌸

Har nu provdoftat även den senaste, Radical Essence. Och originaldoften är fortfarande den jag gillar bäst!

Med några få undantag gillar jag nästan alltid originalparfymerna mer än efterföljande flankers. Vet inte varför men i de flesta fall är det likadant med t ex filmer och böcker.

Hur är det för er och uppföljare?

🌸 Hela familjen PRADA Paradoxe (hitintills 😃) 🌸   Har nu
Paradoxe EdP 50 ml
Paradoxe Intense EdP 90 ml
Paradoxe Virtual Flower EdP 50 ml
Paradoxe Radical Essence Parfum 90 ml