💙 Beauty First Impression 🔴💙
Fick en tester på en herrparfym, Luna Rossa Ocean EdP, från PRADA med ett köp nyligen. En doft jag inte provdoftat tidigare men som var lika trevlig för varje timme som gick under det att doften utvecklades.
Den höll väldigt bra för jag hann t o m somna i den mjuka, varma vanilj- & amberbasen.
Det som jag verkligen gillar är att den passar både de som gillar lite fräschare dofter och de som gillar lite varma och träiga amberdofter.
Den passar så många utan att bli "mellanmjölk". De olika doftnoterna binds samman på ett väldigt harmoniskt sätt.
Den inleder fräscht och saftigt med grapefrukt, sedan kommer tränoter med balsamiska doftstråk och slutligen amber och vanilj. Den har allt men blir aldrig för mycket citrus, för mycket trä eller för söt.
Passar dessutom året om och dag som natt.
Jag är nästan märkligt nöjd. Jag blir inte himlastormande kär men den vinner i längden. Förstärker bäraren istället för att vara en parfym som kommer bärandes på ägaren.
Sedan älskar man ju italiensk design.
"Flaskan är inspirerad av den tekniska förträffligheten och den eleganta, dynamiska skönheten hos extrema segelbåtar och speglar doftens inneboende kraft. Den kommer i en sofistikerad djupblå nyans som anspelar på havets magnetiska djup. Den ikoniska röda PRADA-linjen, en symbol för innovation, har gjort den till en ikon. Den eleganta nattsvarta korken pryds av en röd prick, en symbolisk referens till luna rossa, den röda månen."