/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Nikki
Beauty Pro
09/10/25-12:56

🍒 CHERRY LOVE 🍒

Körsbärstrenden hänger kvar ännu en höst även om marshmallow som doftnot tagit parfymvärlden med storm det senaste året.

Tänkte dela mitt första intryck av nya R.E.M. Cherry Eclipse EdP by Ariana Grande.

Jag har själv två parfymer med körsbär, YSL Black Opium Over Red EdP och Sabrina Carpenter Sweet Tooth Cherry Baby EdP. När jag köpte Over Red förra året var den inte först men ännu fler tunga varumärken hängde därefter på med Cherry flankers, t ex Q från D&G och Good Girl från Carolina Herrera. Vad dessa 4 har gemensamt med varandra och de flesta andra körsbärsdofter är att de doftar ganska kraftigt, sött och kryddigt. Körsbärnoten kombineras ofta med t ex kakao, mandel och vanilj.

Cherry Eclipse EdP är annorlunda. Lättare och fräschare med en tydlig körsbärsdoft i kombination med fluffig marshmallow och vita blommor, jasmin och, lite mer ovanligt, kaprifol. Älskar den söta fräscha blommiga kaprifoldoften med stråk av honung. I basen amber och mysk vilket blir fint och mjukt på huden.

Passar jättefint som en doft för ungdomar (julklappstips) men också för alla andra som vill ha en lättare bärig doft/dagdoft. Denna lanserades tidigare i år men kom som vanligt inte till Sverige med en gång. Den passar absolut året om men då den inte är varken kryddig eller tung skulle jag själv nog använda den mer på vår och sommar än på vintern.

Jättefin romantisk flakong! 🌸🍒

Kaprifol tycker jag finns i alldeles för få dofter. Vet att man hittar den i en eller flera Gucci Bloom men annars känner jag bara till en från Molton Brown som är underbar ända tills det hemska Davana-gräset förstör den med sin jordiga/mossiga doft. Förlåt Davana, men du är inte min typ av gräs. 😃 Det där blev ju lite konstigt men ganska roligt. Vill bara förtydliga att jag inte gillar gräs, är dessutom allergisk mot gräspollen. Men det är fint, grönt och härligt att gå på. 🤗

🍒 CHERRY LOVE 🍒    Körsbärstrenden hänger kvar ännu en
R.E.M. Cherry Eclipse EdP 100 ml
Junie
Beauty Beginner
09/10/25-08:29
  1. den heter "Hydra glow"
  2. jag är mest taggad på deras duo concealer
  3. Danmark
Erica
Beauty Star
09/10/25-08:07

1.Hydraglow Vitamin C 2.Lash definition 3.Danmark

Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Ewa
Beauty Pro
09/10/25-08:04

Hej!

Nu när kicks har 20% när man handlar för 600 kr, tänker ni köpa något?

Jag funderar på paulas choice eftersom det blir rabatt på rabatten ;)

The Iconic Trio Kit 30 + 15 + 15 ml
Linn
Beauty Pro
09/10/25-07:44

👜What's in my bag

Lyckades inte tagga något rätt.

👜What's in my bag  Lyckades inte tagga något rätt.
Hanane
Beauty Star
09/10/25-07:41

Emma S. Hydra Sun Protection SPF30 Face är en prisvärd favorit – skyddar, återfuktar och ger fin lyster utan att kännas kladdig

Hydra Sun Protection SPF50 Face 50 ml
Kristina
Beauty Pro
09/10/25-07:30

What´s in my bag? 👌👜🎒

Använder inte väska så ofta men när jag gör det så behövs absolut läpprodukter. 😍

rom&nd Glasting Melting Balm - Sorbet Balm

Charlotte Tilbury Unreal Lips Healthy Glow Nectar Oil - Juicylicious Strawberry Vanilla

Kiko Milano Lip Balm

Maybelline New York Lash Sensational Mascara Waterproof - Black

Marc Jacobs Perfect Absolute Eau de Parfum (10ml)

What´s in my bag? 👌👜🎒   Använder inte väska så ofta men
Glasting Melting Balm 12 Veiled Rose
Unreal Lips Healthy Glow Nectar Oil Juicylicious Candy Fig
Lip Balm 4,18 g
Lash Sensational Mascara Very Black
Perfect Absolute EdP 50 ml
Lana
Beauty Pro
09/10/25-07:29

💸 Budgetfavorit! 💸

Biodance Bio Collagen Real Deep Mask ger en riktig spa känsla hemma 🧖‍♀️✨ Den återfuktar på djupet, jämnar ut hudtonen och ger huden en fräsch, fyllig glow 🌸 Perfekt när du vill skämma bort huden utan att tömma plånboken! 💕

Bio Collagen Real Deep Mask 1 pcs