/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Hogge
Beauty Pro
07/01/26-08:13(redigerad den 07/01/26-08:14)

Beauty First Impression 💖

Två produkter som står i duschen från Kicks Supreme Calendar.

🩵 elementre Cleansing Gel - 3. 5% Glycerin

"Cleansing Gel är unikt utvecklad för att enkelt avlägsna makeup och rengöra huden. Den fylliga, väldoftande gelkonsistensen innehåller 3. 5% glycerin som lämnar din hud rengjord, med en fräsch och återfuktad känsla. Allantoin och vattenlija hjälper till att lugnar en känslig och stressad hud."

Jag tycker den gör det den säger att den ska göra. Min torra hud blir ren utan att bli av med fukten. Mild doft med lite lite skum. Kommer att köpa den själv när denna tuben är slut. 💙

💫 Nuxe Prodigieux Shower Oil

"En underbar glamourös duscholja som förvandlas till ett skimrande lödder vid kontakt med vatten. Rengör skonsamt och lämnar huden sammetslen. Doften av Huile Prodigieuse® med apelsinblomma, magnolia, vanilj."

Alltså, jag förknippar Nuxe med fransk lyx och den gör huden mjuk med sin glittriga formula (man är ej glittrig efter dusch) MEN det är något med doften. Den luktar absolut varmt och härligt, samma doft som deras ikoniska kroppsoljor. Kan tänka mig att den är en bra bas till tex Burberry Godess och andra vaniljdofter. Men jag förknippar den med ett hundschampoo vi hade till vår hund för 15år sedan (Dogman man kan köpa på tex Ica). 🙃

Så produkten = 👍, men pga mitt doftminne så kommer jag nog inte köpa om denna. 🐕

**Beauty First Impression** 💖  Två produkter som står i
The Supreme Beauty Calendar 2025
Cleansing Gel - 3. 5% Glycerin 250 ml
Prodigieux Shower Oil 200 ml
Nikki
Beauty Pro
07/01/26-07:30

Redo att ge mig ut! ☃️❄️

Kan tyvärr inte tagga Kiehl's Ultra Facial Cream! 🤍

Kör försiktigt idag!

Redo att ge mig ut! ☃️❄️  Kan tyvärr inte tagga Kiehl's
Moa Myllis
Beauty Pro
06/01/26-21:02

Gårdagens ❤

Gårdagens ❤
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Virre
Beauty Pro
06/01/26-18:19

Mitt senaste Kicks-köp ✨

Eller ja, ska man vara exakt så är det sonens. Han älskar parfym och har ett gäng i sin samling. Han har pratat om denna ett tag men inte doftat på den i butik förrän idag och blev såklart såld direkt. Satt en skylt med gåva på köpet vid parfymen, men den kampanjen var egentligen slut och de hade missat ta ner skylten. Men det finns en helt fantastisk expedit i vår lokala Kicks-butik som jag alltid försöker haffa när jag är där. Hon är både otroligt kunnig samt engagerad och väldigt serviceinriktad ❤️ Hon tyckte att sonen absolut skulle ha en gåva på köpet ändå när skylten stod där. Ingen gåva fanns i butiken men hon gav sig ut på lagret och letade en bra stund och kom sen ut med denna fina gåva. Sonen blev överlycklig ✨

Mitt senaste Kicks-köp ✨  Eller ja, ska man vara exakt så är
Eros Najim Parfum 50 ml
Meryem Hassek
Beauty Pro
06/01/26-17:20

Senaste KICKS-köpet min favorit pargym 

Million Gold For Her EdP 50 ml Gift Box
Nikki
Beauty Pro
06/01/26-16:41

Senaste KICKS-köpet 🌸✨️

Fin duo från bareMinerals. 260 kr istället för 399 kr/styck (KICKS ordinarie pris) är ett riktigt kap. Tyckt dessa varit fina länge så nu fick det bli en januaripresent till mig själv. 🎁🤗

Har tidigare haft en puderbronzer från bareMinerals som jag verkligen gillade annars var nog senaste makeupprodukten från varumärket, kanske lite otippat, en brow gel.

Senaste KICKS-köpet 🌸✨️  Fin duo från bareMinerals. 260 kr
Gen Nude Cheek Duo Gift Box
GEN NUDE Blonzer Kiss of Mauve
Nikki
Beauty Pro
06/01/26-11:56

Dagens doft - vintermysiga By The Fireplace EdT från Maison Margiela 🔥❄️

Provdofta alltid en parfym på din egen hud! Hudtyp, pH-nivå och kroppstemperatur är unika för varje person och gör att samma doft, som bärs av två olika personer, kan lukta helt olika.

Din huds kemi: förutom individuella skillnader i hudens pH, talgproduktion och bakterieflora kan även kost, eventuell medicinering och stressnivå påverka en doft. Den viktigaste faktorn är dock troligen hudens temperatur. Vissa människor har fler porer per centimeter än andra, eller fler fettlager. Detta tillsammans med andra faktorer påverkar hudens värme, vilket i sin tur påverkar doften av en parfym. Med andra ord inte mycket vi kan påverka.

Vad vi däremot delvis kan påverka är hur bra och länge doften ska hålla.

Applicera alltid parfym på återfuktad hud som bättre tar upp och behåller doften längre. Använd helst en lotion i samma doftserie alternativt en oparfymerad lotion eller vaselin.

Applicera på pulspunkterna såsom handleder, hals, tinningarna, armbågsveck och knäveck då kroppsvärmen där är högre och därför frigör doften bättre.

Tips! Har man en doft man älskar men som inte doftar gott på en själv så kan man ju alltid njuta av doften som en rumsdoft. Många av Maison Margiela's dofter finns som andra doftprodukter än bara parfymer. Detsamma med t ex Jo Malone London och Rituals.

Dagens doft - vintermysiga By The Fireplace EdT från Maison
Replica By The Fireplace EdT 30 ml
Replica By The Fireplace EdT Refill 100 ml
Replica Fireplace Scented Candle 165 g
Replica By The Fireplace Diffuser 185 ml
Chuchu
Beauty Pro
06/01/26-11:32

eftersöker en bra facemist! något som är återfuktande och ger glow under dagen ✨ spanat in byoma lite, men tar tacksamt emot era tips först! ♥