Beauty First Impression 💖
Två produkter som står i duschen från Kicks Supreme Calendar.
🩵 elementre Cleansing Gel - 3. 5% Glycerin
"Cleansing Gel är unikt utvecklad för att enkelt avlägsna makeup och rengöra huden. Den fylliga, väldoftande gelkonsistensen innehåller 3. 5% glycerin som lämnar din hud rengjord, med en fräsch och återfuktad känsla. Allantoin och vattenlija hjälper till att lugnar en känslig och stressad hud."
Jag tycker den gör det den säger att den ska göra. Min torra hud blir ren utan att bli av med fukten. Mild doft med lite lite skum. Kommer att köpa den själv när denna tuben är slut. 💙
💫 Nuxe Prodigieux Shower Oil
"En underbar glamourös duscholja som förvandlas till ett skimrande lödder vid kontakt med vatten. Rengör skonsamt och lämnar huden sammetslen. Doften av Huile Prodigieuse® med apelsinblomma, magnolia, vanilj."
Alltså, jag förknippar Nuxe med fransk lyx och den gör huden mjuk med sin glittriga formula (man är ej glittrig efter dusch) MEN det är något med doften. Den luktar absolut varmt och härligt, samma doft som deras ikoniska kroppsoljor. Kan tänka mig att den är en bra bas till tex Burberry Godess och andra vaniljdofter. Men jag förknippar den med ett hundschampoo vi hade till vår hund för 15år sedan (Dogman man kan köpa på tex Ica). 🙃
Så produkten = 👍, men pga mitt doftminne så kommer jag nog inte köpa om denna. 🐕