/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
Alla Dermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdMakeupSkincareBeautyhackPrideBeach readySolskyddMaskTävlingPeelingHairHållbarhetPerfumeLipsBeauty TesterMorningroutineNightroutineNailsTolka LookenGlowKICKS Secret SantaRetinolAcneKICKS Beauty AwardsMogen hudFullglamHalloweenNaturalskincareNyårslookVeganÖvrigt
Senaste
Nikki
Beauty Pro
07/06/24-08:00

Dolce & Gabbana L'Imperatrice EdT

Otroligt tråkig flaska (tycker jag) men en underbar sommardoft.
Fruktig, fräsch, akvatisk (ren), feminin och sprudlande.
Dessutom en EdT som håller riktigt bra och länge. Denna har jag köpt om flera gånger.
Gillar du fruktiga dofter är denna en prisvärd pärla.

Toppnoter: rabarber, röda vinbär, kiwi
Hjärtnoter: rosa cyklamen, vattenmelon, jasmin
Basnoter: mysk, sandelträ

Dolce & Gabbana L'Imperatrice EdT  Otroligt tråkig flaska
Pion
Beauty Pro
07/05/24-19:56 (redigerad den 07/05/24-19:57)

Färganalys

Någon som har bättre koll på färganalyser? Dessa ska ju hjälpa en välja färger som passar en bättre och sämre, sen kan man givetvis göra som man vill. Men jag undrar hur det här med färganalyser också påverkar kanske ens sminkval..

Berätta gärna om hur ni tänker. Jag använder aldrig ögonskugga för har aldrig lyckats hitta något som passar mig. Jag har en kallare hudton och mörkt hår, men jag väljer inte direkt smink utifrån detta förutom foundation/concealer. Men inte mer än så..

**Färganalys**  Någon som har bättre koll på färganalyser?
Judith
Beauty Star
07/05/24-19:41

Hej tjejer jag är tillbaks med parfym frågor. sist frågade jag om kvällsdofter, och nu har jag doftat runt. En som fångat min uppmärksamhet är Rituals Eau d'orient. Har någon av er testar den? och tyckte ni att den drog åt det feminina hållet eller var den mer utan en unisex doft?

Hej tjejer jag är tillbaks med parfym frågor. sist frågade
Suggested mission Visa alla
Bli en Posting Master
120
Samla den exklusiva Posting Master-medaljen!
Sofie
Beauty Pro
07/05/24-11:30

Hej alla fina! Ni med lite känsligare hy, tendens till finnar/acne - Vad använder ni för ansiktsrengöring som funkat bra på ert ansikte utan att torka ut eller känns stram efteråt? Samt ansiktskräm 🫶🏽

Linn
Beauty Pro
07/05/24-07:16

CONTOUR

Såhär lägger jag min contour. Hur gör ni?

Jag använder IsaDora Contour Stick i färgen 30 Cool Beige (går ej att tagga).

**CONTOUR**  Såhär lägger jag min contour. Hur gör ni?  Jag
Sofia
Beauty Pro
07/04/24-21:41

Någon mer än jag som är löjligt taggad på Margareta Grääs kollektion med LH cosmetics?! 😍🌈 Jag kommer köpa hela kollektionen DIREKT!

Den består alltså av en galet fin och färgglad ögonskuggspalett, ett Fantastick och en blushduo med en kall rosa färg och en varm typ brun/aprikos färg. Så otroligt fina färger och kvalitén vet jag ju redan att den är 10/10!

Kolla Margaretas video där hon visar kollektionen här. Den släpps 10 juli och kommer finnas på Kicks! ❤️

Någon mer än jag som är löjligt taggad på Margareta Grääs
Nikki
Beauty Pro
07/04/24-12:09

CLEAN Classic Beach Vibes EdT

En perfekt sommardoft eller som idag när man längtar efter att sommaren ska komma tillbaka... 🏖

Ren njutning att läsa denna beskrivning:

Kliv in i paradiset tillsammans med Clean Classic Beach Vibes EdT!
Doften öppnar med fräsch mandarin, päronblomma och bubblig Bellini.
I doftens hjärta träder kronbland från näckros och apelsinblomma fram, och de flyter försiktigt på mjuka havsvågor.
I basen finns saltad amber och värme från trä som framkallar en känsla av lugn.

Doftnoter
Topp: Italiensk mandarinzest, päronblomma, bellini-ackord
Hjärta: Marina ackord, näckros, havssalt, apelsinblomma
Bas: Texas White Cedarwood, New Caledonia Santal Cream, saltad amber

CLEAN Classic Beach Vibes EdT   En perfekt sommardoft eller
Linn
Beauty Star
07/04/24-09:30

Nya inköpen från kicks! Fanns så många olika fina förger!! Så taggad på att föra ett par fina ordentliga naglar som kommer hålla under semestern!

Nya inköpen från kicks! Fanns så många olika fina förger!!