/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Irena
Beauty Pro
02/11/24-20:45

Min signaturdoft - Byredo Animalique

Parfymer har alltid varit mitt stora intresse och jag kommer ihåg känslan av att bara känna på mammas flaskor i badrumsskåpet...Dior Poison, Lancome magic noir, Mugler Angel (gamla formulan) och Boucheron edp. Alltid starka, träiga, lite mystiska dofter för mig. Därför har jag nog själv dragits till liknande dofter genom livet, även om jag haft mina perioder av citrus och praliner.

När det kommer till att ha en signaturdoft så har jag haft oturen att alla mina favoriter slutar tillverkas efter ett tag. De jag saknar i perioder är Armani D'idole, Ysl Manifesto Elixir och Bvlgari splendida Tuberuse mystique. Men sen kom den där doften som fick mig att glömma dåtiden för en stund och bara njuta av nuet, Animalique.

Första gången jag köpte den var oktober förra året och sedan dess har den fått hänga med i vardagens alla delar.

Doften öppnar upp med bergamott och citron, violen och mimosan som träder fram efter ett tag för att sen landa i en varm bas av mocka, tobak och amber.

Nu kanske man undrar vad som gör parfymen så speciell och för min del har det att göra med att den påminner mig om en person som jag alltid kommer sakna, min pappa, som flyttade till andra sidan strax innan jag fyllde 8. Han hade alltid på sig en mockajacka som doftade lätt av tobak och hans favoritdoft var Davidoff cool water som doftade starkt av citrus. När jag har på mig Animalique känns det som en trygg och varm kram. Den är både glädje och längtan, värme och friskhet. Som att alltid ha personen du älskar vid din sida.

Jag hoppas att den föralltid kommer tillverkas <3

Animalique EdP 50 ml
Malin
Beauty Pro
02/11/24-16:47(redigerad den 03/11/24-06:07)

Måste tipsa om Anastasias nya mini-palett som finns i två färger, spice och sugar. Jag valde att köpa spice-paletten som har lite mer jordnära och neutrala färger medans sugar är en lite mer färgglad palett. Här får du nio stycken högpigmenterade skimmer och matta skuggor.

Måste tipsa om Anastasias nya mini-palett som finns i två
Mini Sugar Eye Shadow Palette Mini Sugar
Fauz
Beauty Pro
02/11/24-15:48

Filter liknande?? En fråga jag ofta får bland mina vänner är "Hur får du din bas och se ut som ett instagram filter?" Det krävs lite tålamod och research om jag ska vara helt ärlig! Det tog mig ett tag och förstå min hud typ och sedan hitta produkter och rutiner. MEN jag tänkte att jag kan försöka underlätta för er så mycket det går. Här är några av mina favoritprodukter för att åtstadkomma en filter liknande bas!

Instant Perfector 4-In-1 Glow Makeup 4 Deep
Instant Blur Primer 30 ml
Conceal + Perfect 2-In-1 Foundation 14 Golden Toffee
Lasting Fix Setting Powder Translucent
Instant Anti-Age Eraser Multi-Use Concealer Caramel
Mineralize Skinfinish/ Natural Give Me Sun!
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Nikki
Beauty Pro
02/11/24-07:20

Älskar BUXOM's lipgloss och fina gift sets ✨️🥰

Taggar även de gloss jag fick i ett tidigare köpt set.

Älskar BUXOM's lipgloss och fina gift sets ✨️🥰   Taggar
Babe Collection Kit Gift Box
Dolly Babe Kit Gift Box
Full-On Plumping Lip Polish Brandi
Full-On Plumping Lip Polish Samantha
Full-On Plumping Lip Polish Sugar
Full-On Plumping Lip Polish Dolly
Nikki
Beauty Pro
02/11/24-07:05

Drömmiga läpprodukter från FENTY 💄✨️

Drömmiga läpprodukter från FENTY 💄✨️
Glossy'R Posse Gift Box
Gloss Bomb Swirl Ornament
Plush Puddin' Salted Caramel
Nikki
Beauty Pro
02/11/24-06:55

BENEFIT har mat som jultema i år 🥫🎅

BENEFIT har mat som jultema i år 🥫🎅
All You Knead Is Pore Care Gift Box
Beauty Whisk Taker Gift Box
Whole Latte Lashes Gift Box
Piping Hot Beauty Gift Box
Soup'd Up Beauty Gift Box
The Gorgeous Grocer - Christmas Beauty Advent Calendar
Melina
Beauty Pro
01/11/24-18:33

💜

💜
Nail & Cuticle Oil
Irena
Beauty Pro
01/11/24-16:16(redigerad den 03/11/24-17:53)

kupongen på 25% ska användas i helgen och det står mellan dessa 4. Hjälp mig alla beautylovers och rösta på den produkt du tycker jag ska satsa på :) röstning pågår till och med 3 november 18:00.

Flera val
Avslutad
Vilken produkt ska jag använda min 25% rabatt på?
24Bidrag
DKNY Cashmere & Palo Santo27%
Dior smokey eye palett46%
Laura mercier caviar lipstick19%
D&G primer 8%
Everlast Primer 24H Blurred Matte Pore Minimizing 2X Makeup Wear Universal Shade
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
Backstage Eye Palette 002 Smoky Essentials
Caviar Smoothing Matte Lipstick 198 Brown Suede