/ Alla inlägg

Alla inlägg

Här kan du diskutera allt inom beauty med andra medlemmar. Har du en fråga kring din makeuprutin, eller kanske ett beautyhack du bara måste dela med dig av? Filtrera flödet genom att trycka på de olika kategorierna! Alla inlägg på KICKS Beauty Talks är skrivna av medlemmar i KICKS Club. Inläggen är baserad på medlemmens egna upplevelser och Kicks kontrollerar inte att medlemmen har använt eller köpt produkten.

Skriv här
AllaMakeupHudvårdDermatologisk hudvårdProfessionell hudvårdHårParfymBeauty HackBeauty TesterManTävlingTolka LookenHållbarhetNyhet
Senaste
Anna
Beauty Pro
11/11/24-13:37(redigerad den 11/11/24-13:41)

Ett av mina fantastiska köp under det tekniska strulet! Den är en av de bästa masker/ inpackningar jag vet. En riktig favorit-mask. Den både återfuktar och stärker håret. För alla som vill spara på vatten, inget balsam behövs efter Kerastases masker. Den här är från Nutritive-serien och finns i den här varianten för tunna hårstrån till medel-tjocka. Den finns även i en variant för grövre hårstrån. Den har en mild och fräsch doft 🧡

Ett av mina fantastiska köp under det tekniska strulet! Den
Nutritive Masque Intense 200 ml
Emma
Beauty Pro
11/11/24-13:36

Hej allihopa! Jag letar efter en bra prisvärd mascara för inte mer än 250 kr. Jag har hört bra om Loreals Panorama mascara och Maybellines Lash Sensational Firework Mascara. Vet någon om dessa är bra eller om det finns bättre?

Nikki
Beauty Pro
11/11/24-13:29

Divine EdP och Divine Le Parfum

Förra året lanserade Jean Paul Gaultier parfymen Divine EdP i en vacker gyllene flaska i form av sin numera ikoniska korsett. En flakong som lovar att innehålla en doft som levererar och uppfyller högt ställda förväntningar.

Jag måste erkänna att jag inte fick ihop det första gången jag provdoftade denna. Förväntade mig att bli knockad men ut kommer en finstämd blommig, lite söt, fräsch doft med tydliga akvatiska spår.
Doftnoter bl a havssalt, liljor och maräng.

Oväntad och lite spännande kombination som hela tiden på något sätt lyckats hålla kvar mitt intresse.

Så kom då en flanker tidigare i år, Divine Le Parfum. Precis som jag vill att en flanker ska vara - hög igenkänning! Några doftnoter skiljer dem åt men de mest framträdande doftnoterna är kvar underbart och kraftigt förstärkta. Förälskelsen är ett faktum!🥰

Fräscha blommor i en salt havsbris landar mjukt i marängen som här fått sällskap av amber och benzoin (som för övrigt tillsammans med vanilj ofta ingår i mix-noten amber). De ger båda en varm och vaniljaktig sötma.

När toppnoterna lagt sig, hjärtnoterna slagit ut och basnoterna tagit över så är det som att de åter plockar upp liljorna samt ger dig en förnimmelse av havsluften i näsan. Fråga mig inte hur denna parfym är "konstruerad" men mannen som är näsan bakom båda är Quentin Bisch, en av världens mest eftertraktade Master Parfumers.

Extra plus, för att inte vara en kraftfull tung parfym håller den också väldigt bra.

Divine EdP och Divine Le Parfum   Förra året lanserade Jean
Gaultier Divine EdP 100 ml
Gaultier Divine Le Parfum 50 ml
Gaultier Divine EdP Refill 200 ml
Gaultier Divine Le Parfum Refill 200 ml
Gaultier Divine EdP 50 ml Gift Box
Gaultier Divine Shower Gel 200 ml
Gaultier Divine Body Lotion 200 ml
Suggested missionSe alla
Bli en Guiding Spirit
120
Khatera
Beauty Star
11/11/24-12:43

sugen på att byta min foundation och testa ysl foundation🤔 har någon här testat och vill dela med sig något om produkten??

Libre EdP 50 ml Gift Box
Maria
Beauty Star
11/11/24-12:07

En mysig julkväll för mig är hela min familj och närmsta kompisar samlade i vardagsrummet! Där har vi dukat upp allas favorit julmat och hembakat julfika och efter det så njuter vi av filmen”Love actually”🎅👦 en mysig film som ger oss både skratt & tårar!

Julvärden i år tror jag är Edvin Törnblom! Det vore helt underbart då jag är hans största fans! och dessutom en poddlyssnare sedan start!❤️ Bästa Edvin!

@tilde @Frida

Samra
Beauty Star
11/11/24-11:35

Tips på vilken parfym som blir nästa köpet?

målet är att ha kicks i rummet ;)

Tips på vilken parfym som blir nästa köpet?   målet är att
Joel
Beauty Star
11/11/24-10:24

vad tycker ni om denna??

Cleansing Milk 200 ml
Olivia
Beauty Star
11/11/24-10:21

Helt kär i min nya Mugler doft som jag köpte i helgen! Vad tycker ni om Mugler Angel Elixir Le Parfum

Helt kär i min nya Mugler doft som jag köpte i helgen! Vad