/ Jag har köpt mitt första contourstick... Har alltså aldrig
Nathalie
Beauty Pro
01/04/25-16:06
Jag har köpt mitt första contourstick... Har alltså aldrig hållit på med contouring men jag har känt på sista tiden att jag vill testa. Så jag var på Kicks och fick hjälp att välja ut en bra nyans till mig. Jag litar generellt på personalen och tycker att de gör ett toppenjobb men jag är nu osäker på om jag valde att köpa rätt nyans... Vi valde mellan två nyanser. För referens har jag väldigt ljus hy så jag brukar oftast behöva den ljusaste i foundation. Det fanns fyra nyanser av sticket och vi valde mellan de två mittennyanserna. Hon i butiken testade båda på mitt ansikte och hon och min tonåring var överens att det mörkare passade bäst på mig. Jag å andra sidan tyckte att det kändes väldigt mycket som en bronzer så hon gick och hämtade den bronzer jag har och kombinerade dem och hon tyckte även efter det att den mörkare nyansen passade bäst. Jag kände där och då att jag egentligen kan för lite om just contour så jag gick på vad de tyckte var bäst eftersom jag inte har någon egen preferens än. Men nu sitter jag här och börjar undra om jag borde ha valt det ljusare ändå. För att citera min tonåring så såg den mörkare ut som att jag faktiskt hade gjort något, medan det ljusare smälte ihop lite för mycket med min hud. Och jag undrar om jag kanske inte vill att det ska smälta ihop mer? Men det kanske också förtar en contours uppgift lite? Samtidigt som jag ev tycker att det är för stor kontrast mot min egen hud även om kanterna är fint och mjukt blendade. Jag tycker även hemma att den jag köpte är relativt lik min bronzer och då vet jag inte hur och varför jag skulle använda dem ihop? Jag vet att det i slutändan är vad jag känner som ska avgöra men jag är helt enkelt för ny på just det här området för att veta vad jag vill... Hjälp mig bena lite i det här? Hur ska jag tänka ang nyansen och att den är rätt lik min bronzer? Är det bra? Dåligt?
Tag
Bas
Fortsätt utforska gemenskapen!