/ Har någon tips om Glossgods ögonskuggor? Jag brukar
Nathalie
Beauty Pro
29/03/25-20:45
Har någon tips om Glossgods ögonskuggor? Jag brukar verkligen aldrig prata om produkter som inte är från Kicks men här går jag bet... Jag har två paletter från Glossgods och jag får inte de matta skuggorna att funka! På bilderna har jag grundat med deras primer för ögonskugga. Det är en väldigt ljus lila som knappt syns på bild och sen två mörkare. Som man ser så är det bra pigment tills jag börjar blenda. Nu har jag blendat ett större område för att få med det på bild, men dels blir det helt fläckigt och dels försvinner så mycket av de mörkare färgerna trots att jag bara blendar i någon sekund och verkligen inte gnuggar på något sätt? Lägger jag på mer skugga där det blivit fläckigt så blir det bara likadant när jag blendar igen. Det blir alltså lika på ögonen men det var lättare att testa på handen här. På ögonen har resultatet varit så fläckigt och fult att jag behövt tvätta bort det helt och börja om men jag får aldrig ett resultat som är okej att gå utanför hemmet med. Den gröna betedde sig liknande men inte lika illa. Glömde av någon anledning ta kort då, men även det gav ett resultat jag inte kan visa mig i ute. Som sagt, nu har jag på bilderna blendat ett överdrivet stort område men på ögonen vill jag ju kunna blanda ihop nyanserna där de möts, precis som jag gör med andra ögonskuggor. Men jag lyckas verkligen inte! Vad jag testat själv är: - Grunda med primer för ögonskugga - Olika densitet på borstar, både den jag applicerar färgerna med och den jag blendar med - Torr och fuktig borste Någon som har något annat tips...?
Tag
Ögonmakeup
Fortsätt utforska gemenskapen!