Vi brukar ju posta våra inlägg på fredagar men denna gång så fick det bli lite senare från mitt håll – den som väntar på något gott…. 😅
Jag tänkte inte att vi ska djupdyka i schampoo och balsam då detta är något som jag själv upplever att man har ganska bra koll på utefter ens hårkvalitet, men självklart ska ni ändå få veta vilka jag använder.
Mina produkter, från början till slut, är från Shu Uemura (med något litet inslag från Kerastase och color wow) både när det kommer till rengöring av håret samt styling. Ett japanskt märke med sällsynta och unika ingredienser som gör magi för håret och det finns något för alla.
💙 Muroto Volume Amplify Shampoo – Volym schampoo med en mild härlig doft som löddrar helt lagom. Mitt hår känns mjukare och mer luftigt på en gång efter användning.
🤍 Ultimate Reset Mask – Ungefär var tredje tvätt så använder jag en hårinpackning och denna produk kan variera beroende på årstid men just nu, när det är torrt och kallt så behöver mitt hår all hjälp den kan få och då är denna min go-to.
💚 Silk Bloom Conditioner – Balsamet som får håret att gläsna utan att håret blir fett. Den har en relativt lätt konsistens för att vara ett balsam men på något sätt så räcker den ändå. Håret blir mjukt och glansigt direkt och blir väldigt lätt att reda ut.
Styling -

🖤 Awa Volume Hair Mousse – Moussen som jag inte trodde fanns, finns! Den ger volym och fyllighet utan att kännas sträv eller klibbig i håret. Istället så ger den silkeslen hår med mycket glans och en frisyr som håller.
🖤 Netsu Design Blow Dry Cream – Värmeskydd upptill 230°C som även ger minskad frizz och gör det enklare att föna och styla. Med denna produkt tycker jag även att det är lättare att styla om dagen efter för ett lika fint resultat.
🖤 Tsuki Shape Blow Dry Spray – Denna spray är en som hårspray som aktiveras av värme och ger definition till håret utan att man upplever tyngd eller att man har produkt i håret. Ett måste för att få lockarna att hålla hela dagen.
💛 Elixir Ultime L’Huile Originale Hair Oil – Denna olja har ju varit med i många test så ni har ju full koll på hur den fungerar. Men jag har väldigt torra toppar och ett tips från cochen är att lägga i ganska mycket olja på dina toppar innan du går och lägger dig och sätter på en strumpa på topparna. Då är dom helt plötsligt mycket mjukare och ser även friskare ut dagen efter
🩶 Dream Coat Supernatural Spray – Ingen har väl misst denna dream coat? Och lever den upp till hypen? SVAR: JA! Den håller nere mitt frizz på ett sätt och gör att jag kan styla om mitt hår gång på gång så att det mer eller mindre alltid ser nytvättat ut.
Nu är jag ju supernyfiken på vad ni använder för produkter i eran hårrutin? ❤️