Veckans mask - HYDRA INTENSE COOLING MASQUE från Is Clinical.
💦❄️Denna fuktmask är unik, vill du testa något nytt testa denna!
En återfuktande och antibakteriell fuktmask som innehåller svalkande mentol. Denna härliga gelformula ger en kylande effekt likt en ”vicsblå halstablett”🌬️ på huden i ca 5 min. Därefter kan den tvättas av eller behållas på en stund till för att maxa fukten, innan avtvätt.
Hydra Intensive Cooling mask hjälper till att behandla inflammationer vilket gör att den även passar bra till en känslig/reaktiv hud som lider av akne eller en obalans.
Kan användas 2-3 ggr i veckan, undvik att komma allt för nära ögonområdet med denna, då mentol kan kännas ”starkt” för vissa.
First impression på denna var, WOW! 💥
Den känns "het" och kylande på samma gång. Minns att jag fick stå med en solfjäder i början, tills 5 min gått och känslan försvinner helt. Min sambo testade och fick inte alls denna känsla, vilket jag tycker är intressant, har ni hunnit testa denna?! Hur känns masken för er? Kommentera gärna och berätta om du har testat den eller kommer att testa den?
🌟Huden känns direkt mer balanserad, återfuktad och hälsosam det är precis det jag är ute efter. TIPS! Går att ha som en aftersun produkt (ej till barn).
👀👀Kolla bara in stjärningredienserna och denna konsistens!!!