đ Varför ska man ha ögoncreme? đ
đïžâđšïž Huden runt ögonen Ă€r mycket tunnare och mer ömtĂ„lig Ă€n huden i resten av ansiktet. DĂ€rför Ă€r det bra att behandla ögonomrĂ„det med ögonvĂ„rd som Ă€r anpassad efter tillstĂ„ndet kring ögonen.
đïžâđšïž I ögonomrĂ„det jĂ€mfört med resten av ansiktet har vi fĂ€rre talgkörtlar som gör att huden lĂ€ttare kan bli torr och kĂ€nslig och inte har samma skydd som resten av huden.
đïžâđšïž Kan jag ha min vanliga creme i ögonomrĂ„det? Vissa mĂ€rken har anpassat sĂ„ att deras ansiktscremer Ă€ven gĂ„r att ha i ögonomrĂ„det, men viktigt dĂ„ att det stĂ„r pĂ„ förpackningen eller att du har rĂ„dfrĂ„gat en hudterpeut.

đïžâđšïž Att anpassa sin hudvĂ„rd under ögonen gör att du kan hjĂ€lpa till att motverka problem som eksem, trötthetstecken, svullnader och Ă„lderstecken med mer. Vi vill Ă€ven hjĂ€lpa till att skydda den tunna huden mot uttorkning, solens uv strĂ„lar eller uppkomst av pigmenteringar.
đïžâđšïž Runt ögonomrĂ„det kan mycket vara Ă€rftligt t.ex som mörka ringar vilket kan vara svĂ„rt att trolla bort med en ögoncreme. Eller sĂ„ lever vi i en livsstil som gör att vi stressar mycket, dricker mindre vatten, sover för lite.
BÀst resultat fÄr du genom att anpassa din ögoncreme efter vilket behov du har.
RĂ„dfrĂ„ga gĂ€rna mig sĂ„ kommer jag med mina bĂ€sta tips för ögonomrĂ„det! đđ