VÅRDA KROPPEN MED SKINCITY SKINCARE
Är du duktig på att ta hand om ansiktet men inte kroppen? Låt mig ändra på det!
Med hjälp av dessa två supersteg:

1. LEAVE ON LOTION💫
Vad gör den? - Med hjälp av 10% AHA och 10% PHA syra förnyar och binder fukt till hudytan. Exfoliera bort gamla och torra hudceller för att göra huden mer mottaglig för kommande produkter. Denna är optimal för en hud med akne, keratosis pilaris eller pigmenteringar på kroppen. Denna har en doftfri gelformula som sjunker in lätt i huden.
Hur gör jag? – Applicera ett tunt lager av denna, låt sjunka in och applicera sedan valfri passande produkt efter behov efter. Då denna innehåller syror kan den pirra lite vid applicering, detta är normalt och går över efter en stund.
2. RETINOATE LOTION 💫
Vad gör den? – En bodylotion med allt! Den ger fukt, reparerar, verkar utjämnande och förnyar hudyta och hudton. Tack vare resultatinriktade ingredienser som niacinamid, A – vitamin (retinoate) och naturligt återfuktande ämnen som glycerin och vitamin B5, får du en babylen hud. Jag lovar denna är svårt att sluta med om du använder den regelbundet.
Hur gör jag? - Applicera på rengjord hud varje dag eller vid behov. Kombinera gärna med Leave on Lotion några gånger i veckan, men tänk på att vänja in produkterna succesivt i huden först.

Kommer du prova denna kombo? Då kan du tacka mig senare 🥰