/ Som ni kanske såg på första bilden av mitt badrumsskåp så
Anna
KICKS Hudterapeut
13/02/26-14:07

Som ni kanske såg på första bilden av mitt badrumsskåp så finns det MÅNGA cremer – men tänker att vi går igenom dom som jag faktiskt köper om och om igen. 💸

Min något torra och extremt yttorra hud gillar rikare cremer på kvällen men lite lättare på dagen och då har jag hittat min perfekta kombo. Ingen har väl heller missat att jag är en riktigt Paula’s Choice nörd så självklart är det Pro-Collagen Peptide Plumping Moisturizer 🩷 som är mitt solklara val som creme för dagen.

Den har en lite geligare textur som ger ordentligt med fukt samtidigt som den näste fungerar dom en primer på huden så att manke up även lägger sig finare på huden. Under sommaren så använder jag även denna på natten.

Jag tillhör ju dom som ABSOLUT använder SPF året runt, vilket jag hoppas att även ni gör 😜 oavsett om det är i en creme, i er primer eller kanske i er Foundation.

🍊5% Vitamin C Sheer Moisturizer är min huds bästa vän. Den är lätt i konsistensen, ger massor med härlig lyster, återfuktar och jämnar ut hudtonen. Den går även fint att kombinera med cremen ovan så att man får det bästa av 2 världar.

Men vad applicerar vi på natten då när vi kanske önskar mer näring till huden?

💎Enriched Booster Creme från Dr.Levy är LYX på flaska. Här har vi en rik och fyllig creme som verkligen bäddar ner huden under natten så att man vaknar upp mjuk och plumpad. Den ger en otroligt återfuktning samtidigt som den stimulerar kollagenproduktionen.

Ett extra tips för hela familjen såväl i skidbacken som en kall morgon innan jobb och förskola – Panthenol Ceutic. Här har vi en vattenfri creme som passar alla inklusive barn vilket gör att det går super att applicera precis innan man går ut, utan att riskera att skada huden.

Om ni kikar tillbaka på bilden med mitt badrumsskåp – vilka produkter vill ni att vi djupdyker lite extra i? Kommentera här nedan så tar jag upp dessa i ett separat inlägg

Sist men inte minst vill jag önskar alla er en fantastisk fin helg och en härliga ALLA ❤️ DAG

Klicka på ett alternativ för att rösta
Använder ni SPF året runt? 👀🕵🏽‍♀️
18Bidrag
Absooooolut! 🫡💁🏽‍♀️
.....Nope 🤫🙈
Enriched Booster Cream 50 ml
Dr LEVY Switzerland
Enriched Booster Cream 50 ml
Pro-Collagen Peptide Plumping Moisturizer 15 ml
Paula's Choice
Pro-Collagen Peptide Plumping Moisturizer 15 ml
5% Vitamin C Sheer Moisturizer SPF50 60 ml